handdator

Visa fullständig version : Ove Rytter


TrIff
2004-12-10, 00:06
Vet grabben vad han snackar om eller är han bara ett flumm? Hörde nyss av en att han hade sagt i forma kroppen att man kunde köra styrke medans man var förkyld men vad jag förstått så ska man väl inte det?
Har även hört en massa annat han sagt som jag är tveksam till.

Muaytudd
2004-12-10, 00:08
Jag tror han vet vad han snackar om...


Kanske ska tillägga att jag tror det pga hans långa deltagande inom sporten/branschen.

Man måste snappa upp ngt på vägen oavsett helt enkelt.

Mvh

Griip
2004-12-10, 00:13
Vill först säga att jag inte har en aning om vem det är så ska inte säga något om honom egentligen, men: Att anstränga sig för huvud taget när man är förkyld är INTE bra.

randig
2004-12-10, 01:19
jag känner ett mycket starkt förakt mot honom

TCOG
2004-12-10, 02:06
jag gillar hans humor.

Allan
2004-12-10, 05:27
Ove har sina idéer men ingen kan komma från att han kan oerhört mycket om styrketräning, att han betytt enormt mycket för styrkesport överhuvudtaget i Sverige och att han är en av de ytterst få som faktiskt kan leva bra på sin kunskap. Dessutom är han ansvarig för att tusentals börjat träna.
Det är helt OK att träna om man är förkyld - det är feber man ska akta sig för. Och jag har brutit mot den regeln också med jämna mellanrum.

allan

Karl_alfred
2004-12-10, 06:31
Han är väll väldigt vettig egentligen det jag inte gillar med honom är att han i sina videos nästan bara kör kabeltrams samt smithmaskin.

Lizard
2004-12-10, 07:27
Han är väll väldigt vettig egentligen det jag inte gillar med honom är att han i sina videos nästan bara kör kabeltrams samt smithmaskin.

Jag kör aldrig kabeltrams och smithmaskin, men jag kan lova dig och alla andra att den som kört ett pass med Ove kommer ihåg det efteråt.

Utan Ove hade BB och Fitness varit betydligt mindre sporter än idag.
Betänk att han har byggt upp ett eget litet förlag under tider då Bonniers som blockerar nästan hela marknaden lagt ner tidning efter tidning.
Jag har haft att göra med Ove både privat och yrkesmässigt och jag kan intyga att han är enormt ansvarskännande och hygglig på alla vis.

Lizard

pellepedal
2004-12-10, 08:50
I vissa fall tror jag att Ove håller kvar vid lite gamla och förlegade ideer, men han sitter ändå inne med en oerhörd kunskap om träning.

Och kolla bara formen han kommer in i på tävlingar. Ofta mycket imponerande. Han har väl dessutom placerat sig rätt bra på en del lite större tävlingar, även borta i USA.

Han är helt klart en person som tillfört väldigt mycket till vår sport.

Piranha
2004-12-10, 09:14
Det är med Ove prexxis som alla andra , man får plocka de bästa å skita i resten , men visst han är kunnig helt klart.

Solros
2004-12-10, 10:04
Han tyckte att jag kom med bra förslag till nästa års Fitnessfestival, så jag gillar han! :)

Griip
2004-12-10, 12:09
Vill först säga att jag inte har en aning om vem det är så ska inte säga något om honom egentligen, men: Att anstränga sig för huvud taget när man är förkyld är INTE bra.

Blah feber å förkylning, sak samma :D

(Var lite lost trodde vi var inne på feber :em: )

RobbeliRobban
2004-12-10, 13:44
Owe rytter rular. Men riktigt Kass o elak speaker Luciapokalen 2001 (det året när Göran Rosén bänkade 300kg inför publik)

Baan
2004-12-11, 12:17
ähhh alla har sina sämre dagar :smokin:

mula
2004-12-14, 18:34
Owe rytter rular. Men riktigt Kass o elak speaker Luciapokalen 2001 (det året när Göran Rosén bänkade 300kg inför publik)

Kul var det i år under fitnessfestivalen. Ove Rytter var speaker för dips-sm. Hela tiden höll han på att klaga på de som tävlade med tillrop som "djupare" och dylikt. Den andra speakern fick Ove att ställa upp i tävlingen han med. Ove gjorde då riktigt fjuttiga dips, varken sträckte ut eller var speciellt djup. Flera i publiken skrek då samma sak till honom, som han precis hade skrikit till resten av de tävlande. Det tyckte jag var riktigt roligt. :whipped:

Jay-Z
2004-12-14, 19:46
Tycker Ove är bra, som någon sa utan honom hade jag nog inte ens börjat träna eller vetat ett skit om vad jag höll på med i gymmet.

Sedan var det lite kul att man såg en glimt av honom på Mr Olympia-videon. :D

kaminmannen
2004-12-14, 21:13
Ove har åstadkommit mycket bra men han tillhör inte de jag litar mest på när det gäller uttalanden om träning.

bmwjohan
2004-12-15, 16:18
min tjejs farsa är överläkare och jag har frågot honom om sånt här eftersom att jag är träningsnarkoman och inte gärna vill missa pass

om du är snorig eller slemmig i halsen eller både och så är det ok att träna

om du har ont i halsen får du absolut inte träna. då kan du råka ut för mycket otrevliga inflamationer. tex hjärtinflamation osv. jääääävligt farligt. jag säger inte att du kommer att få såna allvarliga inflamationer, men risken för att få det när man har ont i halsen är väldigt mycket större än om du bara är slemmig/snorig i halsen.

feber är ungefär likvärdigt med att ha ont i halsen = INTE BRA ATT TRÄNA DÅ

zonecapone
2004-12-15, 16:21
Theres more than one way to skin a cat kids!
Ove har varit med till & med längre än mej..he knows HIS stuff!

http://www.zonecapone.com/profiles/OVE%20RYTTER%20INTRO.htm

Peace!
ZONE

Jay-Z
2004-12-15, 20:20
Theres more than one way to skin a cat kids!
Ove har varit med till & med längre än mej..he knows HIS stuff!

http://www.zonecapone.com/profiles/OVE%20RYTTER%20INTRO.htm

Peace!
ZONE

Bra läsning.

Förresten Zone, man kan surfa i directoryt på din sajt. Här alltså: http://www.zonecapone.com/profiles/. Fast det kanske var meningen? Thought you'd like to know :thumbup:

AFanatic
2004-12-16, 15:12
Han är väll väldigt vettig egentligen det jag inte gillar med honom är att han i sina videos nästan bara kör kabeltrams samt smithmaskin.

:D


Det går utmärkt att styrketräna vid förkylning, prickar man in ett pass i början av insjukningsperioden så brukar iaf mina förkylningar gå över fortare men kanske blir lite mer intensiva de 2 första dagarna. Däremot skulle jag aldrig köra konditionsträning vid ngn form av förkylning.

zonecapone
2004-12-17, 17:15
Jag vet folk som dött i hjärtmuskel inflamation då de tränat när de varit förkylda..
Själv vilar jag & äter skitmat när jag är förkyld..

ZONE

Allan
2004-12-17, 17:20
Vafan jag har ju delat den här tråden en gång för att slippa få diskussionen om Ove och förkylningarn på samma ställe, men nähä...det struntar vi i ser jag!


allan

AFanatic
2004-12-18, 13:44
...vilket fatalt misstag, jag glömde den här: :rolleyes:

the OnE
2004-12-18, 14:45
Jag har hört o vet av egna erfarenheter att man kan träna när man e förkyld man ska dock ta det lugnare... det som är förbjudet är träna sånt som höjjer en puls avsevärt... det är det man ska vara rädd om... för när pulsen höjjs så får hjärtat jobba dubbelt så mycket om man är förkyld än vanligt...