handdator

Visa fullständig version : Hjärtmuskelinflammation?=(


Mr Skellefteå
2004-12-09, 17:54
Hej alla på Kolozzeum!

För ett par dagar sen var jag och körde ett träningspass trotts att jag hade börjat känna mig lite småsjuk, lite ont i halsen och så...

Det resulterade då till att jag vakna upp nästa dag och kände mig riktigt dålig, att klä på sig var som att köra ett träningspass, jag hade lite ont i hjärtat periodvis som små "hugg", har svårt att andas och blir andfådd av minsta lilla grej jag gör...

Tror ju själv på att det här är en hjärtmuskelinflammation jag drabbats av...

Så jag undrar om det är någon annan som råkat ut för liknande eller har några kloka ord att säga om detta?

mvh // Matte

Spiffy
2004-12-09, 17:57
Har lite kloka ord.
Har du inte sökt läkarvård redan så är du DUM I HUVUDET!

Shadow Warrior
2004-12-09, 17:57
Att du känner sådär precis efter att du vaknat låter som tydliga syntom som inte bör tas lätt...

Ring din doktor omedelbart. Punkt.

Lillgrabben
2004-12-09, 18:01
Hej alla på Kolozzeum!

För ett par dagar sen var jag och körde ett träningspass trotts att jag hade börjat känna mig lite småsjuk, lite ont i halsen och så...

Det resulterade då till att jag vakna upp nästa dag och kände mig riktigt dålig, att klä på sig var som att köra ett träningspass, jag hade lite ont i hjärtat periodvis som små "hugg", har svårt att andas och blir andfådd av minsta lilla grej jag gör...

Tror ju själv på att det här är en hjärtmuskelinflammation jag drabbats av...

Så jag undrar om det är någon annan som råkat ut för liknande eller har några kloka ord att säga om detta?

mvh // Matte


Om du håller på att bli sjuk så ska du inte träna, det är A & O! Speciellt viktigt är det att vila vid feber samt vid halsont. Är du krasslig så är det lika bra att vila för kroppen kommer ändå inte att tillgodogöra sig träningen.

Misstänker du att det är hjärtat som krånglar så ska du omedelbart gå & träffa en läkare, hjärtproblem är inte att leka med.....

Det finns nog ingen på forumet som har korrekt kunskap att kunna ställa en vettig diagnos via internet & även om det fanns det så tror jag knappast att den personen skulle försöka sig på det.

Mr Skellefteå
2004-12-09, 18:09
Jag har redan varit på närmaste Vårdcentral och kollat upp det med en läkare, dom gjorde ett EKG och det såg bra ut, men jag tror dom sa att det inte gick att se om det var hjärtmuskelinflammation med bara ett EKG.

Så läkaren sa att jag skulle låta bli att träna och komma igen om 3 veckor om det inte blivit bättre, då skulle en större utredning göras sa han..

Så jag får väl vänta och se...

Tänkte bara kolla om det är någon som har haft en hjärtmuskelinflammaton el liknande symtom som vill dela med sig av lite erfarenheter?

sp33dy
2004-12-09, 19:43
Har haft hjärmuskelinflammation en gång, drygt ett år sedan. Mina symptom var genomtrötthet och en konstant hög puls. Säkert runt 130-140bpm.
Hoppas det löser sig!

Mr Skellefteå
2004-12-09, 20:52
Har haft hjärmuskelinflammation en gång, drygt ett år sedan. Mina symptom var genomtrötthet och en konstant hög puls. Säkert runt 130-140bpm.
Hoppas det löser sig!

Okej, ja det är bra att man får veta vad andra säger om det hela..

Minns du hur länge det tog innan du vart frisk och åt du någon medicin för att dämpa inflammationen och så?

sp33dy
2004-12-09, 23:00
Fick nån medicin, osäker på namnet dock. Var en ordentligt lång viloperiod, exakta längden är jag osäker på. Ett hett tips är att inte ta några chanser överhuvudtaget...

Jense
2004-12-10, 00:18
så kändes inte min hjärtmuskelinflamation... fast egentligen kan den väl ha gjort det.. jag hade vätska mellan lungsäcken och lungan samtidigt.. flyt va

Hobbes
2004-12-10, 06:21
Jag kan ge dig min egna upplevelse av min basta van som hade hjartmuskelinflammation!

I somras var det 10 ar sedan han dog!

Han monstrade, lakaren forbjod honom att genomfora fystestet, da han vissade dubbelslag. Han fick en remiss, en gedigen undersokning, hjartlung rontgen osv, visade som sagt det de visste, dubbelslag!

Trana som vanligt var lakarens rad!

Jag holl honom nar han dog under ett pass, jag visste inte vad som hant, jag fick all kunskap om hans lakarbesok efterat.

TRANA INTE, be dem gora ett sankan och se om du har en inflammation i kroppen, sen ar det vila och antibiotika som rekommenderas.

Detta ar for ditt eget basta, PM:a mig om du har fler fragor om det!

Marcus

Mr Skellefteå
2004-12-10, 11:21
Jag kan ge dig min egna upplevelse av min basta van som hade hjartmuskelinflammation!

I somras var det 10 ar sedan han dog!

Han monstrade, lakaren forbjod honom att genomfora fystestet, da han vissade dubbelslag. Han fick en remiss, en gedigen undersokning, hjartlung rontgen osv, visade som sagt det de visste, dubbelslag!

Trana som vanligt var lakarens rad!

Jag holl honom nar han dog under ett pass, jag visste inte vad som hant, jag fick all kunskap om hans lakarbesok efterat.

TRANA INTE, be dem gora ett sankan och se om du har en inflammation i kroppen, sen ar det vila och antibiotika som rekommenderas.

Detta ar for ditt eget basta, PM:a mig om du har fler fragor om det!

Marcus


Usch!, hemskt att läsa... inta att leka med de här =(
Tack så mycket för ett jättebra svar!
Jag ska inte röra en vikt förrän dom tagit sänka på mig.

Nils
2004-12-10, 20:23
EKG bör se det om det har gått långt. Det syntes tydligt på mig.
Men jag hade å andra sidan nära 200 i vilopuls och kunde inte stå någon längre stund.

Hobbes: Antibiotika?? Det är oftast virus...