handdator

Visa fullständig version : Panik!!


Griip
2004-12-09, 14:51
Vaknade 10 i morse, gick upp 15 min senare för att käka yoghurt till frukost. Åt makaroner för ungefär 90 minuter sedan och för 15 minuter sedan så började jag se suddigt. Ser jättesuddigt nu, kan knappt läsa/skriva. Inte riktigt suddigt utan snarare som när man är full då man bara ser den lilla punkt man fokuserar på. Käkat en banan så sitter å klunkar vatten..

Ska köra knäböj snart jue :confused:

mini_Arnold
2004-12-09, 14:53
hur fan ska du kunna läsa om nån svarar här?

Griip
2004-12-09, 14:55
lol :)

Kan fortfarande läsa och skriva som sagt. Ser dock väldigt suddigt utanför den punkten jag fokuserar på med blicken :/

JJ
2004-12-09, 14:56
lÄkare

Griip
2004-12-09, 14:57
lÄkare

Äsch, är ju bara synen :cool:

stenis
2004-12-09, 14:58
men snälla.. ring läkare för helvette... sitta vid ett jävla forum o vänta på svar om du ska träna knäböj eller inte.. ring läkarn nu!

mvh stenis

Griip
2004-12-09, 14:58
Dessutom är läkare onda människor :whipped:

Zozza
2004-12-09, 15:02
Ååååå herregud :smash:

Griip
2004-12-09, 15:03
Börjar bli bättre nu, problem solved med tonvis med vatten.

Herkulez
2004-12-09, 15:05
Lågt blodsocker?

får så när jag har det

Solle
2004-12-09, 15:10
Migrän?

Griip
2004-12-09, 15:12
Migrän är väl för dåliga människor? Jag är en bra människa, lider inte av sånt :)

Jo blodsocker could be.. men aldrig fått något sånt här förut och jag gjorde absolut inget ovanligt i morse :/

Aja var förmodligen främst uttorkning som hade svårt att uttrycka sig.

Everest
2004-12-09, 15:43
Har haft exakt det du berättar om. Kände mig lite yr när jag var på gymmet men fortsatte lite lugnt ändå. Kallsvettades när jag kom hem från gymmet och kunde inte läsa utan att bara fokusera på varje bokstav för sig :confused: Hade också svårt att snacka, kunde bara säga en bokstav i taget typ. Har hänt några gånger för ca 2 år sedan och en av gångerna svimmade jag. Låter kanske lite överdrivet men så var det faktiskt

jwzrd
2004-12-09, 15:58
Har haft exakt det du berättar om. Kände mig lite yr när jag var på gymmet men fortsatte lite lugnt ändå. Kallsvettades när jag kom hem från gymmet och kunde inte läsa utan att bara fokusera på varje bokstav för sig :confused: Hade också svårt att snacka, kunde bara säga en bokstav i taget typ. Har hänt några gånger för ca 2 år sedan och en av gångerna svimmade jag. Låter kanske lite överdrivet men så var det faktiskt

Jag har haft det en eller två gånger jag med. Första gången hade jag druckit Bulk, sojaproteinbajset, och började må räv på gymmet. Men vägrade avbryta benpasset. Det slutade med att jag satt och kallsvettades i omklädningsrummet utan att kunna se mer än i stort sett ingenting alls :)

Efter ett tag försvann balansen också, skum avsvimming som tilltog i typ 10 minuter. VetteFan vad det handlade om.

Pez
2004-12-09, 16:04
Jag har haft det en eller två gånger jag med. Första gången hade jag druckit Bulk, sojaproteinbajset, och började må räv på gymmet. Men vägrade avbryta benpasset. Det slutade med att jag satt och kallsvettades i omklädningsrummet utan att kunna se mer än i stort sett ingenting alls :)

Efter ett tag försvann balansen också, skum avsvimming som tilltog i typ 10 minuter. VetteFan vad det handlade om.
"Please hold, body rebooting"?

Jense
2004-12-09, 16:16
skvätt heroin i ögat?

jwzrd
2004-12-09, 16:17
"Please hold, body rebooting"?

Det var ungefär så det kändes :)
Sjukt obehagligt.

Aasa
2004-12-09, 16:47
Herregud, vad är det med folk nuförtiden? Du får allvarliga symptom som kraftigt stör dig och som med även begränsad fantasi kan förknippas med allvarliga sjukdoms- och bristtillstånd och så uppsöker du inte läkare. Du ringer inte ens läkare, förmodligen talar du inte ens om det för någon anhörig. Nejdå, du frågar på Kolozzeum. Detta är ett fullkomligt irrationellt beteende som i sig förmodligen bör behandlas proffessionellt.
Nu räcker det inte med att du struntar i det under tiden du faktiskt har symptomen, då detta kanske kan avskrivas som förvirring i just ditt brist/sjukdomstillstånd, utan du struntar dessutom i att kontakta läkare efteråt, och rationaliserar detta med din egen diagnos av problemet.

Slå upp din telefonkatalog och beställ telefontid med läkare eller disktriktssköterska för att försäkra dig om att ding lekmannamässiga diagnos är den rätta. Det tar 5 minuter av din dag.

ölobrännvin
2004-12-09, 17:07
Jag anser att läkare kan man ringa till om man har skurit sej i halspulsådern eller blivit skjuten inte tidigare !! Du gör helt rätt som inte ringer till dom jävla kvackarna, dessutom skulle du aldrig få tag i någon och om du mot all förmodan skulle få det så skulle han bara säga ....Hmmmmm ta en sobril och ring mej sen....

internethjälten
2004-12-09, 17:24
starr ?

Griip
2004-12-09, 19:53
Herregud, vad är det med folk nuförtiden? Du får allvarliga symptom som kraftigt stör dig och som med även begränsad fantasi kan förknippas med allvarliga sjukdoms- och bristtillstånd och så uppsöker du inte läkare. Du ringer inte ens läkare, förmodligen talar du inte ens om det för någon anhörig. Nejdå, du frågar på Kolozzeum. Detta är ett fullkomligt irrationellt beteende som i sig förmodligen bör behandlas proffessionellt.
Nu räcker det inte med att du struntar i det under tiden du faktiskt har symptomen, då detta kanske kan avskrivas som förvirring i just ditt brist/sjukdomstillstånd, utan du struntar dessutom i att kontakta läkare efteråt, och rationaliserar detta med din egen diagnos av problemet.

Slå upp din telefonkatalog och beställ telefontid med läkare eller disktriktssköterska för att försäkra dig om att ding lekmannamässiga diagnos är den rätta. Det tar 5 minuter av din dag.

Så, vad har du för nr och vad kostar det? ;)

ölobrännvin: exakt :D

Var som sagt inget farligt, förmodligen vattenbrist.

aliquis
2004-12-09, 22:59
heh, jag har funderat på det ett tag, tror griip är samma som den där, errr, han som blev bannad mer eller mindre utan anledning nyss, lite väl många knepiga trådar tycker jag ;D

aliquis
2004-12-09, 23:00
och alla ni som säger läkare, ofta det går att få hjälp i det här landet, kanske om man redan är död.

Griip
2004-12-09, 23:01
Måste erkänna att jag är riktigt nyfiken nu. Är det något positivt? Var han rolig? :D

Hades
2004-12-09, 23:33
och alla ni som säger läkare, ofta det går att få hjälp i det här landet, kanske om man redan är död.
Tycker aldrig det är några problem att få tag i en vanlig läkare när man behöver det! Och sjukvårdsupplysningen är väl inte heller några svårigheter att komma fram till?

Metal_boy_
2004-12-09, 23:59
tunnelseende?

Griip
2004-12-10, 00:01
Yes, tunnelseende.

Metal_boy_
2004-12-10, 00:06
Yes, tunnelseende.

kan bero på dålig sömn, lågt blodsocker eller att du är väldigt uppmärksammad och oroad över småsaker och därmed sitter det psykiskt

orolig av dig? stressig?

Griip
2004-12-10, 00:18
kan bero på dålig sömn, lågt blodsocker eller att du är väldigt uppmärksammad och oroad över småsaker och därmed sitter det psykiskt

orolig av dig? stressig?

Senast jag var stressad var nog när jag var 5 bast, var ute och lekte och blev akut bajsnödig :)

Dålig sömn tror jag inte heller, har knappast normala sömnvanor men knappast någon brist heller. Blodsockret kan jag inte tänka mig att det beror på, men möjligt.

heltzonicka
2004-12-10, 00:55
Herregud, vad är det med folk nuförtiden? Du får allvarliga symptom som kraftigt stör dig och som med även begränsad fantasi kan förknippas med allvarliga sjukdoms- och bristtillstånd och så uppsöker du inte läkare. Du ringer inte ens läkare, förmodligen talar du inte ens om det för någon anhörig. Nejdå, du frågar på Kolozzeum. Detta är ett fullkomligt irrationellt beteende som i sig förmodligen bör behandlas proffessionellt.
Nu räcker det inte med att du struntar i det under tiden du faktiskt har symptomen, då detta kanske kan avskrivas som förvirring i just ditt brist/sjukdomstillstånd, utan du struntar dessutom i att kontakta läkare efteråt, och rationaliserar detta med din egen diagnos av problemet.

Slå upp din telefonkatalog och beställ telefontid med läkare eller disktriktssköterska för att försäkra dig om att ding lekmannamässiga diagnos är den rätta. Det tar 5 minuter av din dag.

Hallå karln är ju en hardcorebyggare då har man fan inte tid med läkare - Man måste ju för fan köra knäböj!

Håller förövrigt med, ibland undrar man...

bosse_brutal
2004-12-10, 19:16
Hmmm ska jag gå till en läkare med mina symptom som kan bero på nått allvarligt och som till och med får mig att skriva en tråd med titeln "Panik!!" på ett internet forum, eller ska jag gå och köra knäböj... svårt val menar ja...

Griip
2004-12-10, 20:42
Är som sagt hardcore(dock ingen byggare), så har inte tid med läkare när jag ska knäböja.

Köttbullen
2004-12-10, 21:03
Brist PÅ Mat !!! Ring Efter Pizza

emmzan
2004-12-10, 21:21
migrän.

Hades
2004-12-10, 21:25
Röstar också på migrän. Men att synfältet försvinner brukar väl följas av kraftig huvudvärk? Så har det alltid varit för mig i alla fall.

Sve
2004-12-10, 21:27
Röstar också på migrän. Men att synfältet försvinner brukar väl följas av kraftig huvudvärk? Så har det alltid varit för mig i alla fall.

Så är det inte för mig. endast synfältet blir fullt av blixtar och andra knarkiga grejjor. ont får jag aldrig iaf.

emmzan
2004-12-10, 21:29
Min migränkarriär inleddes med flera år av att händerna började domna och sen fick jag vansinnig huvudvärk + illamående.

Sen fick jag vid några tillfällen först blixtrande i synfältet och sen samma huvudvärk och illamående. Någon gång var det bara blixtrande och jag kände mig konstig.

Sist var det domningar + blixtringar + huvudvärk + illamående! UÄCK! :smash:

Glen
2004-12-10, 21:31
Så är det inte för mig. endast synfältet blir fullt av blixtar och andra knarkiga grejjor. ont får jag aldrig iaf.


Om jag inte har helt fel så finns det en variant som heter just ögonmigrän som orsakar just det du skriver, och alltså ingen värk

Griip
2004-12-10, 22:15
Just det som var så konstigt, kände mig inte yr och hade ingen huvudvärk alls.