handdator

Visa fullständig version : Just köpt måltidsersättare!


robber
2004-12-09, 11:53
Beställde just "Fairing - Complete Diet - Choklad" här i webaffärn. Jag vill gå ned ett par kilo tills sommaren "beach 2005" jag är cirka 185cm lång och väger nånstans mellan 85-90 otränade kilon. Jag tänker bara äta denna. Hur kommer det att påverka mig tror ni? Självklart omöjligt att bara säga sådär men hur bör jag göra för maximala resultat? Jag tränar också på gym nu men tränar inte extremt. Just börjat och vill nu först få in vanan att gå till gymmet. Några tips med anvädning av denna produkt?

Alla tips är viktiga för mig!


Mvh

Robin Forsberg :mallan:

Überbiffen
2004-12-09, 12:09
Hej

Om du är ute efter viktminskning kan du börja med att läsa http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881. Sen tycker jag det låter tokigt att äta enbart det där, byta ut någon måltid är väl ok.. men inte alla.

Du kommer få bättre svar från andra kloka medlemmar.

Yxel
2004-12-09, 12:12
Varför ska du bara äta den?

abjorn
2004-12-09, 12:19
är du miljonär ?

robber
2004-12-09, 12:20
Varför ska du bara äta den?


Vill ju gå ned i vikt. men ska nog inte ersätta alla måltider. tänkte mest på middag då jag oftast inte orkar göra middag :thumbup:

aliquis
2004-12-09, 12:22
Ersätt de tillfällen då du hade ätit någon dålig mat med den och rör på dig mer.
Dvs sugen efter jobbet/skolan, skit i chokladbitarna/fikat och ta lite av den istället, men ersätt inte den vanliga maten. Men som sagt, ju mer du rör på dig desto lättare blir det ju.

robber
2004-12-09, 12:29
Ersätt de tillfällen då du hade ätit någon dålig mat med den och rör på dig mer.
Dvs sugen efter jobbet/skolan, skit i chokladbitarna/fikat och ta lite av den istället, men ersätt inte den vanliga maten. Men som sagt, ju mer du rör på dig desto lättare blir det ju.

Varför ska jag inte ersätta den vanliga maten? Denv erkju eu godkännd mm?

Fairing
2004-12-09, 12:34
Du kan leva på vår Complete diet efterssom att den innehåller ALLT inklusive fibrer osv.Dessutom uppfyller den kraven som en VLCD produkt.Mitt tips är att du börjat med att byta ut din kaloririkaste måltid till Complete diet och sedan byter ut fler måltider närmare sommaren.

robber
2004-12-09, 12:38
Du kan leva på vår Complete diet efterssom att den innehåller ALLT inklusive fibrer osv.Dessutom uppfyller den kraven som en VLCD produkt.Mitt tips är att du börjat med att byta ut din kaloririkaste måltid till Complete diet och sedan byter ut fler måltider närmare sommaren.

oki sånna här tips jag behöver! Ska börja att byta ut Lunchen tänkte jag. Finns bara en massa flottiga bufféluncher här. Dem måste det bli stopp med.
Vad kostar detta per "måltid" ungefär? Hur länge håller den där "dunken" man får?

Fairing
2004-12-09, 12:51
En måltid i pulver kostar ca 18 spänn och det ger 1/3 av dagsbehovet av vitaminer , mineraler , fibrer spårämnen osv.

När du börjar byta ut fler måltider så drick mycket vatten.När/om du byter ut alla måltider så är det ok att äta äpplen samt dricka te , kaffe , vatten(minst 2liter/dag)

Tips. Tröttnar du på smaken så kan du frysa och äta som glass , smaksätta med ex. mintchokladarom , Apelsinarom mm (finns bland baktillbehör)

robber
2004-12-09, 12:57
Oki låter bra. Dricker redan en massa vatten om dagen. Sitter i ett kontorslandskap och är skönt att springa runt och hämta vatten helatiden ;)
kaffe/te är inget jag dricker vilket måste va bra för det är ju vätskedrivande. 18kr är ju jättebilligt om man slur ut på det hela mycket billigare än en flottig 70krs lunchbuffé. Måste också få i mig mer vitaminer/proteiner så det är ju bra där med. Frukt äter jag ofta med. Kan nog bli bra det här. Behöver gå ned lite i början så jag motiverar mig själv psykar mig själv lite 8)

En måltid i pulver kostar ca 18 spänn och det ger 1/3 av dagsbehovet av vitaminer , mineraler , fibrer spårämnen osv.

Skönt att man får så bra hjälp så snabbt. En stor eloge till alla här. grymt bra forum.



När du börjar byta ut fler måltider så drick mycket vatten.När/om du byter ut alla måltider så är det ok att äta äpplen samt dricka te , kaffe , vatten(minst 2liter/dag)

Tips. Tröttnar du på smaken så kan du frysa och äta som glass , smaksätta med ex. mintchokladarom , Apelsinarom mm (finns bland baktillbehör)

robber
2004-12-28, 12:53
:hbang: Just fått hem grejorna. Så sjukt äkkligt det är första klunken fick man uppstötningar av 8) Någon som har något bra recept med denna?

Muaytudd
2004-12-28, 12:58
haha så kul att läsa.

Fairing är ändå en av de bättre på marknaden enligt min personliga smak.

Om du vill lyxa till det så mixa ner lite frysta bär om du hade ngn bärsmak från början dvs.

Annars är det bara att bli lite man. :D


Edit: Läste att du beställt choklad. Då vet jag inte. Ogillar choklad från alla leverantörer.

Fairing
2004-12-28, 12:59
:hbang: Just fått hem grejorna. Så sjukt äkkligt det är första klunken fick man uppstötningar av 8) Någon som har något bra recept med denna?

Se mitt tidigare inlägg :rolleyes:

robber
2004-12-28, 14:00
Se mitt tidigare inlägg :rolleyes:

hehe ska kolla upp det där :cool:

Zakath
2004-12-28, 16:50
Du kan leva på vår Complete diet efterssom att den innehåller ALLT inklusive fibrer osv.Dessutom uppfyller den kraven som en VLCD produkt.Mitt tips är att du börjat med att byta ut din kaloririkaste måltid till Complete diet och sedan byter ut fler måltider närmare sommaren.



Bara för att man kan betyder väl inte det att man BÖR...
Riktig mat ÄR bättre, man kan gå ner i vikt alldeles utmärkt med riktig mat. Bara man lär sig hur man ska äta och trivs med det.

Tycker faktiskt det är helt värdelöst att använda sig av måltidsersättare för mer än något enstaka mål om dagen.
Dessutom är det väl bevisat att antioxidanter m.m måste fås från grönsaker/frukt?

Zakath
2004-12-28, 17:41
Ska kanske tillägga att kritiken inte var direkt riktad mot själva kosttillskottet i tråden, utan mer mot fenomenet i allmänhet.

Peter
2004-12-28, 18:11
Håller inte med om att det är en onödig produkt. Finns en del fördelar med måltidsersättare vid viktminskning om de används rätt i kombination med inlärning av nya kostvanor och motion.

Ex

- Personen slipper vistas i köket och laga mat och utsättas för frestelser vid så många tillfällen varje dag.

- Viktminskningen kan få en snabb start genom att byta ut alla måltider mot ersättning några dagar vilket är bra för motiviationen.

- Ur pedagogisk synvinkel kan det vara bra att redan från början få vänja sig vid vilken mängd och typ av mat man ska äta för att ligga still i vikt, den dagen man lyckats gå ner till sin idealvikt. Då kan man lägga kraften på att lära sig att komponera ihop 1-2 riktiga måltider till en början och samtidigt byta ut 1-2 måltider mot kostersättning (med mindre energimängd än måltiderna och därmed skapar viktminskningen). Den dagen man är nöjd går man över till att bara äta måltider enligt de nya riktlinjer man nu sakta men säkert vant sig vid.

- Lätt att bära med och göra i ordning, går alltså inte att skylla på att man måste äta någon snabbt på lunchen mm.

- Säkerställer dagsbehovet av vitaminer/mineraler vilket vissa har svårt att få i sig när det äter väldigt lite mat. Tyvärr är det ju vanligt att folk bara äter nudlar till lunch eller något liknande när man vill gå ner i vikt. Då är en måltidsersättare betydligt bättre för samma kalorimängd.

Zakath
2004-12-28, 19:06
Håller inte med om att det är en onödig produkt. Finns en del fördelar med måltidsersättare vid viktminskning om de används rätt i kombination med inlärning av nya kostvanor och motion.

Ex

- Personen slipper vistas i köket och laga mat och utsättas för frestelser vid så många tillfällen varje dag.

- Viktminskningen kan få en snabb start genom att byta ut alla måltider mot ersättning några dagar vilket är bra för motiviationen.

- Ur pedagogisk synvinkel kan det vara bra att redan från början få vänja sig vid vilken mängd och typ av mat man ska äta för att ligga still i vikt, den dagen man lyckats gå ner till sin idealvikt. Då kan man lägga kraften på att lära sig att komponera ihop 1-2 riktiga måltider till en början och samtidigt byta ut 1-2 måltider mot kostersättning (med mindre energimängd än måltiderna och därmed skapar viktminskningen). Den dagen man är nöjd går man över till att bara äta måltider enligt de nya riktlinjer man nu sakta men säkert vant sig vid.

- Lätt att bära med och göra i ordning, går alltså inte att skylla på att man måste äta någon snabbt på lunchen mm.

- Säkerställer dagsbehovet av vitaminer/mineraler vilket vissa har svårt att få i sig när det äter väldigt lite mat. Tyvärr är det ju vanligt att folk bara äter nudlar till lunch eller något liknande när man vill gå ner i vikt. Då är en måltidsersättare betydligt bättre för samma kalorimängd.



Där håller jag faktiskt med dig i det mesta.

Det jag menar är väl det att om man verkligen har koll på maten klarar man sig förmodligen bättre på "riktig" mat. Men en måltidsersättare är ju 100gr bättre än ett paket nudlar, och det är väl något i den stilen folk äter när dem inte har tid.