handdator

Visa fullständig version : Träna under antibiotikakur


Hunken
2004-12-09, 09:34
Nån som vet om det är ok att träna när man äter penicillin? Har gymabstinens...

J.Saarela
2004-12-09, 10:00
Hmm dags å använda gummi :D

Hunken
2004-12-09, 10:15
ehh.... gummi??

ZerOOne
2004-12-09, 10:18
Kondom :confused:

Hunken
2004-12-09, 10:23
finns det nån som kan svara på frågan om antibiotika...? sexualupplysning kan jag få på annat håll....?

J.Saarela
2004-12-09, 10:25
finns det nån som kan svara på frågan om antibiotika...? sexualupplysning kan jag få på annat håll....?


Tydligen skulle du behöva det.Jag har då tränat under antibiotika kur utan problem.

Hunken
2004-12-09, 10:27
undrar vem som behöver... gummi funkar inte på gymabstinens.

Tolkia
2004-12-09, 10:40
Vad är det här för j-vla larv? Ta och kamma er, småpojkar, som Leijonborg skulle säga. :smash:
Om frågan var seriös och inte ett initiativ till ytterligare en exceptionellt humoristisk fjant-sextråd är svaret att det beror på varför man får antibiotika. Anitbiotikan i sig är inte farlig för kroppen på ett sådant sätt att man behöver undvika att anstränga sig, men om man fått det för att bota en sjukdom som inte är helt kompatibel med träning (t.ex., någon svårartad luftvägsinfektion) skall man givetvis ta det lugnt, annars har medicinen ju ingen effekt. Om det däremot handlar om ett mer lokalt probelm, t.ex. en infektion i en tand eller acne är det bara att köra på som det känns bra.

Hunken
2004-12-09, 10:43
Tack Tolkia. Jag kör Kåvepenin för en seg förkylning. Nu känner jag mig dock bra och skulle må ännu bättre om jag fick börja köra lite lätt på gymmet... Men hörde att det är farligt för kroppen med anstränging när man käkar antibiotika samtidigt. Kanske fria radikalerna blir för många?

z_bumbi
2004-12-09, 11:01
Tack Tolkia. Jag kör Kåvepenin för en seg förkylning. Nu känner jag mig dock bra och skulle må ännu bättre om jag fick börja köra lite lätt på gymmet... Men hörde att det är farligt för kroppen med anstränging när man käkar antibiotika samtidigt. Kanske fria radikalerna blir för många?

Är du förkyld ska du ju inte träna oavsett om du käkar antibiotika eller inte så det var ju ganska snabbt avklarat.