handdator

Visa fullständig version : Komplett Kostschema.


Bolero
2004-12-08, 23:45
Hejsan, är väldigt ny här som ni märker.

Namn: Rasmus
Ålder: 18 år.
Längd: 184cm
Vikt:80kg.
Fett: Lite fett på magen som ska bort, rutorna måste fram, hur ska jag gå framåt med detta? Tips? :bow:

Så tänkte kolla med er om någon har lust att slänga ihop några olika versioner av ett komplett vecko kostschema för en kille som går i gymnasiet, sista året, tränar 4-5ggr veckan. Har börjat skärpa kosten nu ordentligt. Vet inte alls om jag gör något fel?

Till frukost tar jag 4st rååa ägg. Ibland med Gulan ibland utan, 2,5dl lättfil och två bananer. Även två fullkornsknäckebröd.
Sedan tre timmar senare så är det Lunch i skolan rikligt med grönsaker,kött,potatis,ris eller vad det nu är.
Tre timmar efter detta så ser jag till att äta så jag får i mig ca 20gram protein till. Efter det så är det träningen, efter träningen protein drinken och sedan hem och äta. Blir oftast en rejäl köttbit och potatis och sås. Sedan innan jag går och lägger mig försöker jag få i mig, 25-35gram protein. Så att kroppen inte arbetar bort musklerna istället? Antar att jag gör många fel. Vill väldigt gärna ha tips om hur jag skulle kunna göra istället, vad jag skulle kunna äta istället? På kvällen brukar jag äta Knäckebröd med Makrill och citron peppar. Även mjölk.


Brukar räkna på det att en timme efter träningen så ska jag ha ätit.
Är väldigt tacksam för alla svar jag får :bow: :bow:

Mvh // Rasmus

Grisen
2004-12-09, 00:03
Man kan få salmonella om man äter råa ägg, äggen bör värmas till 70 grader celsius för att vara säker.

Om du vill deffa och få fram rutorna;

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

edit. Om jag skulle varit du skulle jag väntat ett tag med att "plocka fram rutorna" tills jag lagt på mig mer muskler, risken finns att du bara ser smal ut. Men det beror på vilket ideal du har osv.

Lycka till!

Bolero
2004-12-09, 10:01
Hade tänkt slänga upp några bilder, har tränat sedan förra julen. Fast under sommaren så var det inte mycket till träning. Kommer bilder någon gång.

Mvh // Rasmus