handdator

Visa fullständig version : Jultraditioner


Frantic
2004-12-08, 19:34
Varje år innan jag firar jul så måste jag se på:
*Ett päron till farsa firar jul
*Tomten är far till alla barnen
*Ensam hemma
*Alla avsnitt av Sunes Jul

Förr i tiden så brukade även släkten samlas och göra marsipanfigurer kvällen innan julafton, men det gör vi inte längre.

Och självklart ser vi på Kalle på dagen D:D

Vad har ni för traditioner i er familj/släkt?

mystic[-_-]
2004-12-08, 19:37
morgonbulk, bulkbord #1, slappa, kollar kalle, efter det fika sen julklappar sen bulkbord #2

HUH

blekfet2
2004-12-08, 19:41
ringer å hotar mina föräldrar....ska fan inte få nå mjuka paket...heff heff...

RobbeliRobban
2004-12-08, 20:09
varje jul hade vi som familjetradition ett tag att supa oss plakat i tre dagar, och då menar jag inte trevligt salongsberusad utan i fylla i apstadiet. Nu har dylikt beteende ändrats när jag har egen familj.

Everest
2004-12-08, 20:12
Startar julafton med ett hårt träningspass :thumbup:

Jense
2004-12-08, 20:49
*vakna, oftast iaf
*äta lite julfrukost
*kolla south park , mr hanky christmas classics
*åka iväg till min farsa eller morsa
*äta julmat där och öppna mina fina gåvor.
*åka hem, halvfull
*dricka mig riktigt full med mina vänner och fösöka glömma alla fina gåvor



det är väl mina traditioner

Zozza
2004-12-08, 21:09
Se på Nightmare before Chrismas är ett måste, sen är det väl det vanliga, äta massa julmat, öppna paket. blablabla.

Brukar även se på Kalle, men i år ska ju Ernst vara programledare för det där.. så jag vet inte riktigt =/

Cilia
2004-12-08, 21:20
undvika Kalle anka och hans vänner.
det är min största utmaning på julafton.

abjorn
2004-12-08, 21:48
Själv så är jag inte mycket för jul. Maten är väl det viktigaste, sen på kvällen blir det fest med kompisar, fast nu när jag slutat dricka antar jag att jag får bli chaufför ;)

s_himself
2004-12-08, 21:50
sover länge, går upp och äter nån sort frukost bestående av ett halvt julbord
duschar och åker till släkten i vimmerby och flottar vidare! typ :D

Tolkia
2004-12-09, 08:14
Halv-off topic: Jag hatar, hatar, hatar "Ett päron till farsa firar jul"; det är något med den där "göra illa sig-humorn " som jag bara inte klarar av! Tyävrr tycker min bästa kompis emellertid att det är den ultimata julfilmen som måste ses minste en gång varje jul, så det slutar alltid med att jag faller till föga och sitter där och lider ... *kräx*

påven
2004-12-09, 08:19
Börjar redan dagen innan julafton, då åker jag 30 mil upp i landet och sen är det stenhårt firande med familjen, släktingr och annat löst folk fram tills annandagen, sen åker jag hem igen

mini_Arnold
2004-12-09, 08:35
Startar julafton med ett hårt träningspass :thumbup:
:hbang:

Hades
2004-12-09, 09:40
Har inga jultraditioner. Bortsett från julklapparna då.

jwzrd
2004-12-09, 09:50
Först förmiddagsträning och sen glögg på gymmet. Sen jullunch, kalle, julklappar, fylla med systern och sen jävligt lugnt och göra nada.

mangs
2004-12-09, 10:16
hmm, julafton är jo en av dagens bästa dagar.

Vaknar tidigt och äter en riktig julfrukost. Sedan slappar man lite och sedan är det dags för ett träningspass. Eftersom det är ju l kör man alltid det man tycker är roligast för dagen. Efter det gör man lite ärende och efter det är det dags att åka hem till familjen där valda delar av släkten är för att avnjuta glögg mm framför Kalle och sedan äter man julmat i några timmar. Efter detta är det Julklapps spelet som gäller. Alla tar med sig 5 paket som insats och sedan spelar man om dessa och skall roffa åt sig så fina paket som möjligt. Därefter umgås man fram till Tomten kommer och delar ut de riktiga julklapparna. Efter öpnningen av dessa är det Julgröt och sedan godis & groggbord. Efter midnatt brukar jag kolla klockan för att se hur lång tid det tar innan någon kommer på att jag faktiskt fyller år.


Visst var julen roligare som barn men det kommer man nog få uppleva igen när man själv får egna barn. Huvudsaken är att man tillbringar julen med sina nära och kära och har den där mysiga julstämningen.

Jense
2004-12-09, 10:56
hmm, julafton är jo en av dagens bästa dagar.

Vaknar tidigt och äter en riktig julfrukost. Sedan slappar man lite och sedan är det dags för ett träningspass. Eftersom det är ju l kör man alltid det man tycker är roligast för dagen. Efter det gör man lite ärende och efter det är det dags att åka hem till familjen där valda delar av släkten är för att avnjuta glögg mm framför Kalle och sedan äter man julmat i några timmar. Efter detta är det Julklapps spelet som gäller. Alla tar med sig 5 paket som insats och sedan spelar man om dessa och skall roffa åt sig så fina paket som möjligt. Därefter umgås man fram till Tomten kommer och delar ut de riktiga julklapparna. Efter öpnningen av dessa är det Julgröt och sedan godis & groggbord. Efter midnatt brukar jag kolla klockan för att se hur lång tid det tar innan någon kommer på att jag faktiskt fyller år.


Visst var julen roligare som barn men det kommer man nog få uppleva igen när man själv får egna barn. Huvudsaken är att man tillbringar julen med sina nära och kära och har den där mysiga julstämningen.


det är jävligt förnöjande minst sagt att känna julmyset i kroppen. för det är exat det som gälls.

och jag håller med, julen är en av dagens bästa dagar :D:D:D:D:D§

pariah
2004-12-09, 12:12
Frukost, tv, grötlunch, promenad, kyrka, glögg, hjälpa till med maten, julmiddag, julklappar. :) Varje år.