handdator

Visa fullständig version : Toalett-problem


mangs
2004-12-08, 15:57
Sitter just nu på kontoret på jobb efter att ha varit på dass. Ibland är det så att när man spolar vatten ur kranen där så luktar det urin. :MrT:

Inte så trevligt att tvätta händerna där eller ännu värre om man skall ta sig en slurk vatten.


Spolar man bara lite mer vatten så försvinner lukten ganska snabbt

Det har nu hänt tre gånger det senaste halvåret, vad kan vara fel? Någon felkoppling av rören?

Att tillägga är att byggnaden är 2 år gammal och i toppskick i övrigt.

Kan det vara inbillning?

erk
2004-12-08, 16:03
Antagligen är det så att någon har varit framme och kopplat om rören så att avloppsvattnet leds till färskvattenkranen. Jobbigt när det händer.

Skämt åsido. Det var likadant för mig förra vintern. En dag var det massa vattenverksgubbar utanför jobbet som gjorde något, och vi visste inte vad. Lagom till vi skulle ut med posten och vi var tvugna att fylla på våra vattenflaskor började det komma brunt illaluktande vatten ur kranarna. Det var förstås ingen höjdare, så det fick bli en dag utan vattenflaska vilket inte heller är så kul.

Vi trodde ju såklart att det var vattenverksgubbarna som kopplat fel och kopplat in avloppet, men till slut fick vi reda på vad det var. Jag kommer inte ihåg exakt vad det berodde på, men det var inte så illa som vi misstänkte i alla fall.

jwzrd
2004-12-08, 16:03
Hehe, ring.. er.. ja vart fan ringer man? Det är hur som helst extremt farlig. e-coli blahblah osv.

Pez
2004-12-08, 16:07
Sitter just nu på kontoret på jobb efter att ha varit på dass. Ibland är det så att när man spolar vatten ur kranen där så luktar det urin. :MrT:

Inte så trevligt att tvätta händerna där eller ännu värre om man skall ta sig en slurk vatten.


Spolar man bara lite mer vatten så försvinner lukten ganska snabbt

Det har nu hänt tre gånger det senaste halvåret, vad kan vara fel? Någon felkoppling av rören?

Att tillägga är att byggnaden är 2 år gammal och i toppskick i övrigt.

Kan det vara inbillning?
Det är iallafall inte avloppsvatten..för då skulle det lukta och se långt värre ut... :D

Annars.. tja.. det är väl en rörmokare som får kika på det.. ett första steg är väl att ta upp det med fastighetsskötaren om det finns nån, alt. fastighetsägaren.

JJ
2004-12-08, 16:09
Kanske någon som går omkring och ollar kranarna? Happy drinking :D

mangs
2004-12-08, 16:17
Kanske någon som går omkring och ollar kranarna? Happy drinking :D


Det var nästan något sådant jag oxå tänkte iom att det försvann efter det att man spolat en stund. vattnet ser i alla fall ut som vanligt ofärgat vatten och inga större partiklar som flyter runt. :D


Får kolla med fastighetsskötaren men det känns ju lite pinsamt att påpeka en sådan sak, eller är jag för svensk nu? :D

Bjorne
2004-12-08, 17:03
Många pissar i kranen istället för i toan, faktiskt. Eller många kan vara missvisande, men kanske är något sådant?

Prankie
2004-12-08, 17:34
Pissa i kranen? Hur får man i pillen där? :D

mangs
2004-12-08, 17:39
Många pissar i kranen istället för i toan, faktiskt. Eller många kan vara missvisande, men kanske är något sådant?

Hur vet du det och vad skulle anledningen vara?

bara för att jävlas eller? :MrT:

påven
2004-12-08, 17:47
kan ju berättra att när jag sommarjobbade på SKF för många år sen så var det nån trevlig arbetare som bajsat i tvättrännorna i omklädningsrummet.

Bjorne
2004-12-08, 19:42
Hur vet du det och vad skulle anledningen vara?

bara för att jävlas eller? :MrT:De skrev faktiskt anledningen, något om att det var ofräsht att röra vid toaletten, att det var lättare (inte behöva sikta), var något annan anledning också