handdator

Visa fullständig version : Sluta med tobak, diverse probs?


TrasMannen
2004-12-08, 09:18
Brukar snusa nästan en dosa per dag. Slutade tvärt i söndags kväll.
Måndagen var ju lite halv kul, grinig å sånt. Men det var väntat.

Normalt sett så brukar jag snusa ända tills jag somnar. Sista snusen åker ut 5 minuter innan jag somnar.

Igår natt och i förrgår natt så fick jag ett konstigt sömnproblem.

Jag är astrött när jag går å lägger mig, somnar, vaknar efter en halvtimme med lite ångest (känns som pulsen slår snabbt, men när jag kontrollerar den så slår den långsamt). Blir pigg, blir sen trött igen. Somnar, vaknar efter en halvtimme med lite ångest osv osv. Så håller det på ett bra tag, tills jag somnar helt.

Någon som slutat snusa/röka som känner igen sig?

stefannn
2004-12-08, 09:26
Brukar snusa nästan en dosa per dag. Slutade tvärt i söndags kväll.
Måndagen var ju lite halv kul, grinig å sånt. Men det var väntat.

Normalt sett så brukar jag snusa ända tills jag somnar. Sista snusen åker ut 5 minuter innan jag somnar.

Igår natt och i förrgår natt så fick jag ett konstigt sömnproblem.

Jag är astrött när jag går å lägger mig, somnar, vaknar efter en halvtimme med lite ångest (känns som pulsen slår snabbt, men när jag kontrollerar den så slår den långsamt). Blir pigg, blir sen trött igen. Somnar, vaknar efter en halvtimme med lite ångest osv osv. Så håller det på ett bra tag, tills jag somnar helt.

Någon som slutat snusa/röka som känner igen sig?


varför sluta med nåt som går bra???

_micke_
2004-12-08, 09:27
Hehe oooja de kan jag lova.
Jag slutade röka och snusa för 2 mån sen, helt tvärt efter att ha snusat och rökt i 9 år.
Fy fan jag låg å spydde å mådde skit i några dagar jag sen gick det över.
Suget var ju kvar i nån vecka, allt man tänkte på var snus ungefär :)
Men det går ju över efter ett tag, jag har fortfarande inte tagit en snus eller rökt en cigg, så det var inte så svårt att sluta precis men det är svårare att inte börja igen :D

Tolkia
2004-12-08, 10:49
Typiska abstinenssymptom. Hade en storrökande bekant som försökte bryta; det slutade med att hennes sambo blev så frustrerad över hennes förvandling från temperamentsfull, men dock hanterbar tjej till veritabelt neurospack att hon demonstrerade sin psykologiska flintskallighet genom att be henne börja igen ... (är det vad som menas med att "stötta"?). Vilket det tyvärr också slutade med, dock tvivar jag ju något på att orsaken egentligen var hänsyn till sambon ...

Men det går över, så håll ut! Det finns bara fördelar med att bryta ett missbruk!

TrasMannen
2004-12-08, 12:19
Typiska abstinenssymptom. Hade en storrökande bekant som försökte bryta; det slutade med att hennes sambo blev så frustrerad över hennes förvandling från temperamentsfull, men dock hanterbar tjej till veritabelt neurospack att hon demonstrerade sin psykologiska flintskallighet genom att be henne börja igen ... (är det vad som menas med att "stötta"?). Vilket det tyvärr också slutade med, dock tvivar jag ju något på att orsaken egentligen var hänsyn till sambon ...

Men det går över, så håll ut! Det finns bara fördelar med att bryta ett missbruk!


hahahaha, jag känner igen det där, jag sa till tjejen, att det är bäst att vi skiter i att pratas vid under första dagen, för jag visste att jag skulle vara lättirriterad.

Funkar bättre nu, men är fortfarande lite lättretlig.

TrasMannen
2004-12-08, 12:20
Hehe oooja de kan jag lova.
Jag slutade röka och snusa för 2 mån sen, helt tvärt efter att ha snusat och rökt i 9 år.
Fy fan jag låg å spydde å mådde skit i några dagar jag sen gick det över.
Suget var ju kvar i nån vecka, allt man tänkte på var snus ungefär :)
Men det går ju över efter ett tag, jag har fortfarande inte tagit en snus eller rökt en cigg, så det var inte så svårt att sluta precis men det är svårare att inte börja igen :D

Det är ju det va, jag har slutat en gång tidigare.
Uppehållet varade 1 år. Sen började man igen, och då har man ju aldrig slutat ;)

Griip
2004-12-08, 12:22
Slutade snusa i sommras för att gå upp i vikt. Slutade i ungefär en månad eller något, hade INGA som hälst problem. Fast då måste man kanske tillägga att jag drack en jevla massa yoghurt och käka 3-4 ägg om dagen utöver vanlig mat bara för att jag ville ha nåt att göra med munnen :)

Började sen igen dock, dumt å sluta ju :)

TTT
2004-12-08, 12:33
Har snusning någon negativ effekt vad gäller muskeluppbyggnad?

Griip
2004-12-08, 12:35
Försämrar blodcirkulationen till viss mån. Men dämpar aptiten, det som är det största problemet.

MacLeod
2004-12-09, 00:24
Hehe oooja de kan jag lova.
Jag slutade röka och snusa för 2 mån sen, helt tvärt efter att ha snusat och rökt i 9 år.
Fy fan jag låg å spydde å mådde skit i några dagar jag sen gick det över.
Suget var ju kvar i nån vecka, allt man tänkte på var snus ungefär :)
Men det går ju över efter ett tag, jag har fortfarande inte tagit en snus eller rökt en cigg, så det var inte så svårt att sluta precis men det är svårare att inte börja igen :D

Men herregud. Är du säker på att det inte var heroin du la av med? Jag har aldrig hört talas om något liknande. Vem fan spyr för att dom lägger av med nikotin?
La själv av för ca 2 veckor sedan för andra gången. Sist började jag igen för att jag tyckte synd om mig själv under deff. Det är normalt att man sover dåligt i början. Jag har lite svårt att somna och det brukar sluta med att jag går upp 3 på natten o äter något. Men SÅ jävla svårt är det fan inte att sluta. Tycker det är jämförbart med en deff.

TTT
2004-12-09, 20:27
Det värsta med att sluta är ju att man svullar så fruktansvärt. Magen saknar botten. =P Sen hade jag en dålig vana i att stoppa upp sockerbitar under läppen.. kändes bättre då. Nåja.. har hittat tillbaka till mitt fina snus, men nu är det väl dags att lägga av igen.

Megatuttarna
2004-12-09, 21:10
Jag har lust att börja snusa, känns som att jag behöver en hobby.