handdator

Visa fullständig version : Svank!


Scratch89
2004-12-07, 22:17
Nu är det så att jag har ett problem som jag har fått lika många olika svar som personer jag frågat, så nu tänkte jag få ännu fler svar :cool:
Nejmen, seriöst nu, så är det så att jag svankar som en konståkare.
Detta ser dumt ut, särskilt när jag har en stor rumpa också.
Samtidigt som jag svankar så har jag alltid en lätt framåtlutning i överkroppen. Ni kan ju tänka er hur det ser ut!
Så nu undrar jag om det är nån som har tips på hur man ska få bort svanken och framåtlutningen.
Tipsen jag har fått för att få bort svanken är att stretcha höftböjaren, stretcha gluteus, träna hamstringsen mera, lägg av (!!?) med ryggträningen, kör mer (!!? igen) ryggträning o träna mera mage.
Tipsen jag har fått för att få bort framåtlutningen är att stretcha magen, träna mer mage, träna mer rygg...
Ja, som ni ser så har jag fått en jädra massa tips. Vilka stämmer?

Rataxes
2004-12-07, 22:27
Är svanket medfött går det vad jag vet inte att träna eller stretcha bort. Är det inte det lär det hjälpa att stretcha hamstrings och träna magmusklerna.

mrt4
2004-12-07, 22:28
Har haft samma problem som dig. För mig hjälpte det att stretcha höftböjaren+arslet. Höftböjaren fäster bakom revbenen och går sedan ner mot kulpåsen. Är dom förkortade så drar dom ihop sig(no shit!) Vilket innebär att du ofrivilligt svankar!

Jag gick till en naprapat och som förklarade detta samt gav mig stretch övningar.

\R

Scratch89
2004-12-07, 22:36
Är svanket medfött går det vad jag vet inte att träna eller stretcha bort. Är det inte det lär det hjälpa att stretcha hamstrings och träna magmusklerna.


Hmm ok... Nej det är inte medfött, det har kommit allteftersom jag tränat...
Men ok, jag ska testa, tack! :)

Scratch89
2004-12-07, 22:50
Har haft samma problem som dig. För mig hjälpte det att stretcha höftböjaren+arslet. Höftböjaren fäster bakom revbenen och går sedan ner mot kulpåsen. Är dom förkortade så drar dom ihop sig(no shit!) Vilket innebär att du ofrivilligt svankar!

Jag gick till en naprapat och som förklarade detta samt gav mig stretch övningar.

\R


Hmmm ok, men vad ska jag göra för spec. övningar då?
Räcker det att ställa sig på ett knä o "trycka" fram för att stretcha höftböjaren ?
Räcker det att jag sitter o drar upp knät mot bröstet för att stretcha gluteus?

bonydrop
2004-12-07, 22:57
Har också svank och skulle också behöva lite tips på bra stretchövningar för höftböjaren