handdator

Visa fullständig version : Dopning inom AF?


Mccartney
2004-12-07, 21:30
Har hört rykten att det förekommer....dopning även inom A - Fitness?



Villket i såfall gör att jag aldrig kommer att kunna ställa upp i A - Fitness...eftersom jag är en idrottare i själ och botten...


Testar man inte folk på gymmen m.m?

Har själv blivit testad 4 gånger på 3år inom friidrotten....görs det inga tester på "människor" under deras träning som tävlar i A - Fitness?

cheesian
2004-12-07, 21:32
Nä doping är förbjudet.

påven
2004-12-07, 21:33
dopa sig för att tävla i Af. fan så patetiskt :laugh:

Allan
2004-12-07, 21:34
Har hört rykten att det förekommer....dopning även inom A - Fitness?
Japp. Företrädesvis diverse skumma deffpreparat, men även tyngre grejor.



Villket i såfall gör att jag aldrig kommer att kunna ställa upp i A - Fitness...eftersom jag är en idrottare i själ och botten...
Du tävlar ju i friidrott? Det är aldrig nån friidrottare som har dopat sig då? Inte alls? Skämt åsido - vart tar sporten vägen om bara fuskarna finns kvar? Och jag är övertygad om att man fortfarande kan vinna tävlingar i AF utan att dopa sig.


Testar man inte folk på gymmen m.m?

Har själv blivit testad 4 gånger på 3år inom friidrotten....görs det inga tester på "människor" under deras träning som tävlar i A - Fitness?

Tester kostar pengar - pengar som förbundet inte har. Tyvärr.

allan

mystic[-_-]
2004-12-07, 21:38
Har hört rykten att det förekommer....dopning även inom A - Fitness?

Detta kommer självklart som en blixt från klar himmel?

kalle_banan
2004-12-07, 22:02
vi är glada att du är ren iaf, det verkar ju vara _sjukt_ många som tar anabola så.... du är ovanligt smart kan jag säga!

TCOG
2004-12-07, 22:06
ännu en dopingtråd, väntar tills Palme kommer......

Mccartney
2004-12-07, 22:07
självklart vet jag att det finns inom friidrott också....men jag tror att inom friidrott arbetar man hårt med att få bort dem som fuskar.

Jag antog nästan att dopingfrågan inom AF är en penga fråga tyvärr....som allt annat.

Jag hade gärna ställt upp om jag vetat att folk blev testade inom AF...troliga är att det kommer bli bättre in AF ju populärare sporten blir.

Spiffy
2004-12-07, 22:08
Ganska värdelöst argument för att inte tävla i AF om du tävlar i friidrott tycker jag.
Bara skönare att slå de dopade fuskarna och vara ren själv ju.

Matte_Maiden
2004-12-07, 22:09
dopa sig för att tävla i Af. fan så patetiskt :laugh:

Förstår inte nu, menar du att det är patetiskt att dopa sig eller just då det gäller AF?

Mccartney
2004-12-07, 22:10
får man inte lov att skriva om Dopning?

Det är absolut ingen kritik mot någon........men läser man bara lite om biverkningarna av dopning förstår man rätt snabbt att det är inget man vill ha att göra med.

HenrY
2004-12-07, 22:12
Ja det finns nog en del dopade inom AF tyvärr....Däremot så är det inte alls omöjligt att nå upp till en sjysst AF fysik utan olagliga preparat. Krävs bara en jävlarns massa slit i gymmet, o en jävlarns massa mat!:)

Mccartney
2004-12-07, 22:12
Vad jag menar, är att den mängden muskler som man lägger på sig genom dopning...om dem som gör det får ställa upp...höjs ju Domarnas bedömning till en nivå som en "liten fjant" som mig inte kan uppnå...Där igenom ser jag ingen chans att nå framgång inom AF tyvärr

Spiffy
2004-12-07, 22:14
Nä om du ger upp så kommer du nog inte gå så långt.
Träna 10 år hårt i gymmet, så borde du nog inte skämma ut dig direkt.

Muaytudd
2004-12-07, 22:15
Vad jag menar, är att den mängden muskler som man lägger på sig genom dopning...om dem som gör det får ställa upp...höjs ju Domarnas bedömning till en nivå som en "liten fjant" som mig inte kan uppnå...Där igenom ser jag ingen chans att nå framgång inom AF tyvärr

Lite intressant det där. För du menar du att alla som är stötte än AFaktörer måste vara dopade då?

Det är inte det du säger nu, men det verkar logiskt eller hur?

Undrar hur alla byggare ställer sig till det?

jwzrd
2004-12-07, 22:16
Vad jag menar, är att den mängden muskler som man lägger på sig genom dopning...om dem som gör det får ställa upp...höjs ju Domarnas bedömning till en nivå som en "liten fjant" som mig inte kan uppnå...Där igenom ser jag ingen chans att nå framgång inom AF tyvärr

Sluta med dina lama ursäkter nu fan! Ge järnet och visa att du kan göra något utan roider då. Det enda som eventuellt är lamare än att dopa sig utan att tävla är att säga att man inte ens törs börja eftersom "alla ändå dopar sig".



Edit:
hmm, det där lät inte så som jag menade det. Jag menade naturligtvis att du skulle ge järnet och visa hur långt du kan komma trots att du inte äter diverse mediciner.

AFanatic
2004-12-07, 22:25
Sluta med dina lama ursäkter nu fan! Ge järnet och visa att du kan göra något utan roider då. Det enda som eventuellt är lamare än att dopa sig utan att tävla är att säga att man inte ens törs börja eftersom "alla ändå dopar sig".



Edit:
hmm, det där lät inte så som jag menade det. Jag menade naturligtvis att du skulle ge järnet och visa hur långt du kan komma trots att du inte äter diverse mediciner.


:bow:

påven
2004-12-07, 22:27
Förstår inte nu, menar du att det är patetiskt att dopa sig eller just då det gäller AF?

Dopa sig får folk göra om dom vill, det är inget jag bryr mig om, men inte fan gör man det för att kunna tävla i AF

JustinCredible
2004-12-07, 22:44
många av de som tävlar i AF nuförtiden skulle ju lika gärna kunna tävla i bb.

http://tinypic.com/uyphv

Jet
2004-12-07, 22:49
många av de som tävlar i AF nuförtiden skulle ju lika gärna kunna tävla i bb.

http://tinypic.com/uyphv

Stämmer till viss del, men inte fullt ut...

Daniel Lundevall gick ju över från fitness till BB iår, och placerade sig 6:a eller 7:a på SM i -90, vilket i sig är ett bra resultat, men likvärdigt är det inte, men det går åt det "större" hållet helt klart.

Tompi
2004-12-07, 22:59
Vad är de för fjollfasoner att inte våga tävla för att nån kanske dopar sig! :smash:

Vic_1981
2004-12-07, 23:26
Dopa sig får folk göra om dom vill, det är inget jag bryr mig om, men inte fan gör man det för att kunna tävla i AF


Fan påven, ställ upp du, helt ren och vinn hela skiten..det låter ju pissenkelt tycker jag.

Lasse Kongo
2004-12-07, 23:47
Varför säga ngt när folk inte vill veta sanningen, alla dopar sig fmodligen inte men hallå!

Vill ni läsa detta så kan jag berätta om en nära vän till mig som har tävlat 3 lr 4 ggr på smkvalet tror jag och placerat sig typ mellan 15-20 plac de gångerna, o han har både massan o en ruggig hårdhet men inte symmetrin.

Och han går fan i mig på minst lika tungt som en byggare va gäller grejor!

Och jag vet många många fler inom den "beskedliga" sporten af som kör rätt hårt med aas, gh osv osv osv.

Så låt nu för fan detta stå och låt folk säga sanningen eller deleta sånna här trådar direkt och dela ut varningar till alla som dra upp doping i trådarna. (ingen varning till mig nu allan haha)

Antingen kan man ju försöka få kidsen och inse hur det ligger till eller mörka för att det ska se bra ut eller ngt.

Det finns ju gott om forum för att diskutera doping osv, bättre o hålla kolo rent från det snackat, men ska man skriva så kan man ju skriva det man vet istället för att hymla, sånt gör mig bara så förbannad.


Sen kan ni läsa min signatur så ser ni ju vad jag har för syn på det hela.

*Jag pissar närsomhelst, varsomhelst :D *

rossi
2004-12-08, 01:24
många av de som tävlar i AF nuförtiden skulle ju lika gärna kunna tävla i bb.

http://tinypic.com/uyphv

Faktum är att tvåan på den bilden ( Younes Laroussi ) kom trea på AF men vann dessutom seniorer -75kg på Luciapokalen 2004 :D

Sverker
2004-12-08, 06:31
De som tävlar i AF har ruggit bra fysik. Det skiljer inte mycket till kroppsbyggarna när det gäller volym och hårdhet.

Sverker
2004-12-08, 06:37
Vad jag menar, är att den mängden muskler som man lägger på sig genom dopning...om dem som gör det får ställa upp...höjs ju Domarnas bedömning till en nivå som en "liten fjant" som mig inte kan uppnå...Där igenom ser jag ingen chans att nå framgång inom AF tyvärr

Det är tydligt att du är fostrad inom idrotten innan du kom till kroppskulturen :thumbup:
De vettiga värderingarna om dopning och rent spel man får lära sig från RF-idrotterna följer med in i kroppskulturen. Det behövs fler som dig Mccartney.

Måste du ha framgång ?
Duger det inte med att ge allt i träningen och maximera resultaten till tävlingen ? Ibland är resan viktigare än målet.

adde
2004-12-08, 08:52
Vill ni läsa detta så kan jag berätta om en nära vän till mig som har tävlat 3 lr 4 ggr på smkvalet tror jag och placerat sig typ mellan 15-20 plac de gångerna, o han har både massan o en ruggig hårdhet men inte symmetrin.

Och han går fan i mig på minst lika tungt som en byggare va gäller grejor!

Och jag vet många många fler inom den "beskedliga" sporten af som kör rätt hårt med aas, gh osv osv osv.



Ett annat exempel är undertecknad, som bäst 6:a på SM (hittils skall väl tilläggas!) och jag har då ALDRIG använt varesig uppbyggande eller fettförbrännande dopingklassade preparat. Inte heller är jag begåvad men en fantastisk genetik.

Det är klart att du (McCarteny) skall tävla i AF! Räkna med att det tar tid att bli bra men vänta inte med att tävla. För att bli bra på att TÄVLA måste du TÄVLA.

/adde

Klo
2004-12-08, 10:12
Måste du ha framgång ?
Duger det inte med att ge allt i träningen och maximera resultaten till tävlingen ? Ibland är resan viktigare än målet.

Bra skrivet :bow:

palme
2004-12-08, 10:25
ännu en dopingtråd, väntar tills Palme kommer......



Håller mig borta, har annat att tänka på.

Mystics kommentar är en solklar klassiker :thumbup:

Metal_boy_
2004-12-08, 10:35
Varför säga ngt när folk inte vill veta sanningen, alla dopar sig fmodligen inte men hallå!

Vill ni läsa detta så kan jag berätta om en nära vän till mig som har tävlat 3 lr 4 ggr på smkvalet tror jag och placerat sig typ mellan 15-20 plac de gångerna, o han har både massan o en ruggig hårdhet men inte symmetrin.

Och han går fan i mig på minst lika tungt som en byggare va gäller grejor!

Och jag vet många många fler inom den "beskedliga" sporten af som kör rätt hårt med aas, gh osv osv osv.

Så låt nu för fan detta stå och låt folk säga sanningen eller deleta sånna här trådar direkt och dela ut varningar till alla som dra upp doping i trådarna. (ingen varning till mig nu allan haha)

Antingen kan man ju försöka få kidsen och inse hur det ligger till eller mörka för att det ska se bra ut eller ngt.

Det finns ju gott om forum för att diskutera doping osv, bättre o hålla kolo rent från det snackat, men ska man skriva så kan man ju skriva det man vet istället för att hymla, sånt gör mig bara så förbannad.


Sen kan ni läsa min signatur så ser ni ju vad jag har för syn på det hela.

*Jag pissar närsomhelst, varsomhelst :D *

:thumbup: Kongo!! :hbang:

RobbeliRobban
2004-12-08, 10:41
Får deja vu känsla av tråden. Skall inte reta upp de berörda atleterna med referenser om tandblekning, lagom-fysik och solarie-bränna så vi skippar den debatten.

Men visst är det väl såhär? Det behövs ingen doping för att få en bra fysik som passar på en AF-scen, bara åratal av slit på gymmet och ett fördelaktigt utseende och kroppstruktur. Den största investeringen är tid, då kanske man kan inse att man inte kan stå på en SM- scen innan man får handla på bolaget (med en liten investering av faktorn tid)? utan låta det ta sin tid, kliva upp när man blivit lite äldre (då med en större investering av tid). Sluta ha så bråttom, och investera mer tid, så slipper man prepperiet i AF.

TCOG
2004-12-08, 10:44
Faktum är att tvåan på den bilden ( Younes Laroussi ) kom trea på AF men vann dessutom seniorer -75kg på Luciapokalen 2004 :D

han kom 2:a ;)

Matte_Maiden
2004-12-08, 14:30
Rätt intressant att folk ofta tycker att det är patetiskt att trycka diverse saker om man tävlar i AF men inte i BB. Som Vic säger, upp på scen då om det nu är så jävla enkelt.

Jag fösvarar inte doping, men tycker inte att folk ska kalla dem för patetiska bara för att det är AF vi snackar om. Inte många av dessa "klagare" kan visa upp samma fysik med prepp heller.

Antingen tycker man att det är patetiskt att preppa eller så tycker man det inte. Tycker man det enbart för att det är AF tycker jag att denne i stället för klaga går upp på scen och vinner SM.

Langster
2004-12-08, 14:49
Rätt intressant att folk ofta tycker att det är patetiskt att trycka diverse saker om man tävlar i AF men inte i BB. Som Vic säger, upp på scen då om det nu är så jävla enkelt.

Jag fösvarar inte doping, men tycker inte att folk ska kalla dem för patetiska bara för att det är AF vi snackar om. Inte många av dessa "klagare" kan visa upp samma fysik med prepp heller.

Antingen tycker man att det är patetiskt att preppa eller så tycker man det inte. Tycker man det enbart för att det är AF tycker jag att denne i stället för klaga går upp på scen och vinner SM.AF-idealet är mycket lättare att uppnå ren än BB-idealet. Faktiskt. Om nån sen håller på att dra i sig GH m.m. för att bli större, när han istället borde tänka på att bli bättre i chins m.m. då är det om inte patetiskt så åtminstonde sorgligt.
Sorgligare än när nån som satsar på en sport som enbart går ut på att vara stor dopar sig.

Tycker som Robellirobban att fler borde försöka investera lite TID i sin träning innan de investerar i doping.

jwzrd
2004-12-08, 15:09
Tycker som Robellirobban att fler borde försöka investera lite TID i sin träning innan de investerar i doping.

Det kan få vara dagens sanning.

z_bumbi
2004-12-08, 15:14
Så låt nu för fan detta stå och låt folk säga sanningen eller deleta sånna här trådar direkt och dela ut varningar till alla som dra upp doping i trådarna. (ingen varning till mig nu allan haha)

Svårigheten med att plocka bort alla sådana här trådar är att det då verkar som att man stoppar i huvudet i sanden, de tendenserna ser jag som mycket olyckliga om man nu strävar efter att få bort dopningen inom en idrott.
Det är ju extra kul/patetiskt när medier som säger sig vara upplysta och ha tävlingsinriktning inte bara stoppar ner huvudet utan trycker ner hela överkroppen i sanden så fort det diskuteras om olagliga prepps.

Matte_Maiden
2004-12-08, 15:25
AF-idealet är mycket lättare att uppnå ren än BB-idealet. Faktiskt. Om nån sen håller på att dra i sig GH m.m. för att bli större, när han istället borde tänka på att bli bättre i chins m.m. då är det om inte patetiskt så åtminstonde sorgligt.
Sorgligare än när nån som satsar på en sport som enbart går ut på att vara stor dopar sig.

Tycker som Robellirobban att fler borde försöka investera lite TID i sin träning innan de investerar i doping.

Klart det är, tror inte jag sagt något annat. Dock är det inget lätt (oftast ens möjligt) att uppnå. Det är det jag tycker är dåligt, folk säger att det är så lätt att uppnå det ren (låter ungefär så i alla fall) och det är det knappast. Det kan vara patetiskt att preppa, men just att det skulle vara för AF tycker jag är fel. AF-fysiken är inte lätt att få, varken med prepp eller utan.

Jag skriver som en döende giraff. Det jag försöker säga är att även om de preppar inom AF är de inte mindre patetiska än någon annan som preppar. För det är knappast enkelt att uppnå deras mål varken med eller utan nålstick.

Tricklev
2004-12-08, 15:28
SÅ för att sammanfatta, alla som dopar sig är patetiska och sorgliga? :D

Langster
2004-12-08, 16:11
Klart det är, tror inte jag sagt något annat. Dock är det inget lätt (oftast ens möjligt) att uppnå.Jag TROR att alla kan bli så pass stora som krävs för att tävla i AF utan roids om de bara lägger ner lite tid på det. Sen kanske man har så jävla dålig symmetri att man inte kan placera sig ändå. Men det är inte mycket att göra åt, prepp eller inte. Då är det helt enkelt fel sport.
Jag tycker (och trodde iaf?) att AF ska vara en sport där man tävlar i ett antal delmoment och fysiken är ett av de momenten, alltså behöver man inte vara störst bäst och vackrast för att vinna. En liten kille som är grym i resten av grenarna vinner (väl?) över en BB-liknande kille som klarar 10 chins och 12 dips? Om det är så tycker jag att de som vill preppa kan hålla sig till andra sporter, eller inte tävla alls kanske.

z_bumbi
2004-12-08, 16:30
Langster: Adde skrev ett bra inlägg här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34319) om hur de olika momenten viktas mot varandra.
Det är alltså inte riktigt så enkelt och även om en uthållig deltagare kan göra dubbelt så många chins och dips som någon annan så får den i alla fall bara en poäng mindre än den som kommer steget efter, samma sak på hinderbanan så symetrin överväger i alla fall.

Action
2004-12-08, 16:40
Langster: Adde skrev ett bra inlägg här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34319) om hur de olika momenten viktas mot varandra.
Det är alltså inte riktigt så enkelt och även om en uthållig deltagare kan göra dubbelt så många chins och dips som någon annan så får den i alla fall bara en poäng mindre än den som kommer steget efter, samma sak på hinderbanan så symetrin överväger i alla fall.

Om du har en 10ggr bättre symmetri än någon annan så får du likaväl bara 1 poäng i fördel i fysikronden... Så det går inte att dra den slutsatsen du gjorde.

Och faktum är att det är bättre rent poängmässigt att ha en sämre fysik än att vara riktigt kass i styrkan. För om du har en dålig fysik så delar du ofta sista platsen med 10 andra och får då långt ifrån den högsta poängen som delas ut i styrke och hinderbanemomentet. ;)

Pez
2004-12-09, 23:08
Bump - its back!

Metal_boy_
2004-12-10, 00:45
låter som att AF fysik är så jävla enkel att uppnå bland en del här, är det 65kilos maffian som börjat härja nu igen eller?? ställ er bredvid en kille som tävlar i AF och är i lågsäsong så tror jag nog ni ändrar uppfattning om storleken på dessa killar, man kan ofta ta fel på dom och blanda ihop me byggare

Yankeee
2004-12-10, 00:48
låter som att AF fysik är så jävla enkel att uppnå bland en del här, är det 65kilos maffian som börjat härja nu igen eller?? ställ er bredvid en kille som tävlar i AF och är i lågsäsong så tror jag nog ni ändrar uppfattning om storleken på dessa killar, man kan ofta ta fel på dom och blanda ihop me byggare

Allt är enkelt på internet.

Metal_boy_
2004-12-10, 00:51
Allt är enkelt på internet.

jo det är ju så...här på kolo är väl majoritetens största muskel käften :D

Fultjack
2004-12-10, 08:29
på bilder ser dom oftast rätt små ut, men då man väl ser dom irl skulle man lika gärna kunna tro att dom är byggare ( iofs bara sett en AF-tävlande i hela mitt liv, men han såg huuuuuge ut) :thumbup:

Action
2004-12-10, 09:08
på bilder ser dom oftast rätt små ut, men då man väl ser dom irl skulle man lika gärna kunna tro att dom är byggare ( iofs bara sett en AF-tävlande i hela mitt liv, men han såg huuuuuge ut) :thumbup:

Ser man så liten ut alltså..... :em:

Yankeee
2004-12-10, 09:25
Ser man så liten ut alltså..... :em:

Det är ju bara att träna i 6 mån och sen en deff.

Action
2004-12-10, 11:33
Det är ju bara att träna i 6 mån och sen en deff.

Det har du rätt i.... :rolleyes:

Mirre
2004-12-10, 11:59
På tal om att AF-athleter är små...knappast.
Tittar man på våra AF damer så slår flertalet av dom många killar i både bicepsomfång och axlelbredd! :D
Började skratta när vår kära Tina Trensmar ställde sig oskyldigt bredvid en normalstor kille på gymmet...vilka små axlar han hade helt plötsligt! :D
Inte att förglömma Catharina Wettermark, även där finns det mycket muskler!! :thumbup:

Så det är bara att köra! för det är ju en hel del fett som skall skalas av och då upptäcker man att det inte är så mycket under som man kanske går runt och tror! :booty:

RobbeliRobban
2004-12-10, 12:03
Herregud Action, nu får du allt ta o träna trapz.

Yankeee
2004-12-10, 17:09
Det har du rätt i.... :rolleyes:

Du vet att jag bara skojar va? :)
Du är kung, seriöst :)

Metal_boy_
2004-12-10, 17:14
Ser man så liten ut alltså..... :em:

du ser inte liten ut...din storlek strävar jag efter..men jag vill ju bli större..man måsste ha delmål :D

adde
2004-12-10, 17:17
Du vet att jag bara skojar va? :)
Du är kung, seriöst :)

Mats var ju "bara" fyra i symmetrin senast, så han var inte kung - han var knäckt :D

PS. det såg bra ut Mats, men det syntes att du inte var 100%. DS

/adde (jag får skriva dåliga ordvitsar)

Action
2004-12-10, 19:52
Mats var ju "bara" fyra i symmetrin senast, så han var inte kung - han var knäckt :D

PS. det såg bra ut Mats, men det syntes att du inte var 100%. DS

/adde (jag får skriva dåliga ordvitsar)

Ja sist blev jag "bara" 4:a... tappade som sagt 2kg under veckan jag var sjuk, en fyllighet i muskulaturen som var helt omöjlig att hämta in innan tävlingen. Men är otroligt nöjd ändå, tuffare motstånd i fysikronden på FF dessutom. Din adept va grym tex.

Action
2004-12-10, 19:53
Herregud Action, nu får du allt ta o träna trapz.
:laugh: :laugh:

Mccartney
2004-12-10, 19:59
Är det fyra magrutor eller?Beror det på hållningen eller deffen Action?

stenis
2004-12-10, 20:30
Jag hade gärna ställt upp om jag vetat att folk blev testade inom AF...troliga är att det kommer bli bättre in AF ju populärare sporten blir.

men snälla, do your own thing, är väll bara att acceptera att det finns doping inom all idrott idag.. sen om det inte finns pengar så de går att finna dessa dopare i vissa sporter så är det självklart åt hel****e, men de är väll ingen anledning till att inte börja tävla inom sporten.?

Tror inte att AF killar o tjejerna ser ut sådär bara för att dom älskar att tävla, sååå mycket mer än bara det, det är livsstilen, att ha en kropp som mår bra, träningen osv. osv. tävlingen är nog bara bonus för dem..

Så varför inte tävla nu om du vill det? Finns ingen anledning till det, do your own thing!

mvh stenis

Mccartney
2004-12-10, 20:35
Tävlar bara om jag anser mig har chans att vinna....

stenis
2004-12-10, 20:37
Tävlar bara om jag anser mig har chans att vinna....

please...

Mccartney
2004-12-10, 20:42
Född med extrem tävlingsinstinkt....tyvärr....ställer bara upp om jag vet att jag har bra chans till vinst.

Ser ut så här odeffad...lite kraftigare nu med bättre ben. Obs är ej naken...har foton under medlemsbilder.

stenis
2004-12-10, 20:46
nehe ok.. nej du kan nog sumpa dina tankar om
AF, du har så rätt, dina chanser är inte goda.. men de är inte pga av doping bland andra tävlande utan din inställning som är så låg så jag får svindel.. Lycka till med din friidrott.. ciao!

mvh stenis

Action
2004-12-10, 21:20
Är det fyra magrutor eller?Beror det på hållningen eller deffen Action?

De två övre och de två undre syns inte när jag står upprätt som jag gör i den poseringen.. O det gäller att ha en stolt hållning, att stå o trycka ihop magen ser bara illa ut.. Men gör jag det kan jag få fram 8... ;)

Sverker
2004-12-11, 07:31
Hmmm......svårt att utvecklas när man väljer motstånd på lägre nivå enbart för att kunna vinna.

Tanken med att tävla måste ju vara att välja jämbördigt eller t o m lite bättre motstånd. Känslan av seger blir ju större då.



Har ingen uppfattning ifall dopning finns, eller inte finns, inom AF och annan kroppskultur ( kroppsbyggning ).
Men glädjen över segern borde bli ännu större ifall alla andra förstått att segern är vunnen med ärliga medel. Fuska kan ju alla.

Det finns två alternativ.
1. Förbundet inför så pass mycket testning inom idrotten att risken för upptäckt,blir så stor att utövarna inser att dopning inte lönar sig.
2. Att vi själva tar avstånd från dopningen och tävlar för att visa att de är möjligt.

Mccartney
2004-12-12, 17:12
Ni som tävlar i AF ställer ni inte upp för att vinna??

Mago
2004-12-12, 17:39
Ni som tävlar i AF ställer ni inte upp för att vinna??

Jag tävlar inte i AF.
Men det är ju klart att alla har som mål att vinna. Men det är ju bara dumt att vänta med att tävla tills man känner sig säker på att vinna.

Det är ju starkare att tävla, få reda på sina brister och sen jobba på dem så att man slutligen står som segrare!

Jorgen
2004-12-12, 17:41
Jag tävlar inte i AF men svarar ändå.
Alla som ställer upp har en chans att vinna. Men att inte ställa upp med motiveringen att man inte kan vinna är löjligt. Det är om du inte ställer upp som du inte har någon chans att vinna. Några av dom vi har på gymmet som tävlar i just AF vet om att deras chanser att vinna är minimala, ändå ställer dom upp. Varför? För att skaffa sig tävlingserfarenhet och för att få reda på hur kroppen reagerar under en tävlingsdeff. Något som gör att dom kommer att komma in bättre och mer säkra på sig själv nästa gång.

//Jörgen

Matte_Maiden
2004-12-12, 17:44
Ni som tävlar i AF ställer ni inte upp för att vinna??

Det gör de säkert, men bara för att de inte är hyfsat säkra på vinsten avstår de inte.

Hur skulle det se ut? Två tävlande per tävling, yeeees vad kul!

Action
2004-12-12, 19:23
Tävlar bara om jag anser mig har chans att vinna....


Du säger att du tävlar inom friidrotten... hm.. friidrott sänds rätt mycket på TV... Om du nu vore på elitnivå där och tävlade för seger där borde man vetat vem du är.. Eller smyger du bara runt på små lokala tävlingar där du inte bjuds på motstånd.. Allt för att vinna??

Sorry, var bara tvungen att fråga.

Självklart vill man vinna de tävlingar man är med i. Man ger också järnet inför och under tävlingen för att prestera maximalt. Men vid varje tävling står det endast en segrare!

Mccartney
2004-12-12, 20:14
för gammal för att tävla i friidrott...men som sagt jag kan tänka mig ställa upp i AF....i så fall ...är väl min stora chans att vinna chinsen....symmetrin är jag för liten.....kan tänka mig springa rätt snabbt på hinderbanan....men jag vet inte än..........är inte så där jätte förtjust i bedömnings "tävligar"....hade det bara varit chins,dips och hinderbana hade saken varit klar då hade jag ställt upp. Då hade mina chanser varit goda....

Min fråga angående om af deltagare var ute efter att vinna...var väl mer en fråga om inställning....själv tror jag att när jag inte vill vinna längre...då kommer jag nog inte att träna speciellt hårt längre.

För att motiverar mig till att träna....så måste jag säga till mig själv att jag plågar mig för att jag vill bli bäst.....jag har aldrig varit den typen som går till gym för att bli större...utan det har varit helt och hållet för att helt enkelt bli snabbare.....och starkare...

mystic[-_-]
2004-12-12, 20:39
Symmetrin är inte den största delen i AF.....

Sen att det är doping inom AF ok so what? Friidrotten är inte direkt rent heller :rolleyes: även om förbundet försöker rensa upp. Låter mest som du försöker hitta på ursäkter om du inte skulle lyckas.
Inte menat som ett påhopp men om du nu tränar så hårt så fortsätt och visa att det går att lyckas ren.

Jorgen
2004-12-12, 20:54
']Symmetrin är inte den största delen i AF.....
Fel.

//Jörgen

mystic[-_-]
2004-12-12, 20:59
Fel.

//Jörgen

Ok då har jag totalt missuppfattat allt :thumbup:

Mago
2004-12-12, 21:00
Fel.

//Jörgen

Är den viktigare än de resterande tillsammans?

Sverker
2004-12-12, 21:01
Vad händer ifall man ökar värdet på styrkemomenten chins/dips/hinderbana och minska något på symmetrin ?

Kanske blir det mindre lockande att dopa sig då när större kroppsvikt håller ner antalet chins och dips.

jwzrd
2004-12-12, 21:07
Vad händer ifall man ökar värdet på styrkemomenten chins/dips/hinderbana och minska något på symmetrin ?

Kanske blir det mindre lockande att dopa sig då när större kroppsvikt håller ner antalet chins och dips.

Alla som dopar sig går väl iofs inte i tungvikten. Jag tror man får fler "friidrottare" då. Det kanske är bra iofs? Fler människor som gör/gjort riktiga saker snarare än suttit på kammaren och onnat till Flex.

Jorgen
2004-12-12, 21:07
Eftersom det är två fysikronder så är fysiken något viktigare än dom andra delmomenten. Först en under förbedömningen (är där fler än 15 deltagare så blir det eliminering, då är fysiken ännu viktigare), efter det så kommer styrkan och hinderbana/rodd. Sen blir topp sex bedömda under ännu en fysikrond. Efter det så räknas slutpoängen ihop.

//Jörgen

Jorgen
2004-12-12, 21:17
Vad händer ifall man ökar värdet på styrkemomenten chins/dips/hinderbana och minska något på symmetrin ?

Kanske blir det mindre lockande att dopa sig då när större kroppsvikt håller ner antalet chins och dips.
Hur skulle en sådan regel se ut?
Inte så lätt att genomföra.

//Jörgen

z_bumbi
2004-12-12, 21:24
Backa 10 år (eller när det nu började.) och kolla hur de tävlande såg ut då jämfört med idag.
Det fanns ett inslag av att man skulle se hälsosam ut på den tiden vilket det ju inte gör idag, varken på herr eller damsidan. Kroppsfettet är ju långt under den nivån som är nyttigt för någon kvinna och på herrsidan så är de på gränsen hela tiden även om de inte är byggarhårda.
Sänker man kraven på hårdhet så minskar "behovet" av förbränningsprep och man behåller muskelmassan bättre vilket minskar användandet av "prep som behåller muskler" plus att alla blir tyngre så man tjänar mindre på att lägga på sig mer muskler i de andra momenten.
Jag säger självklart inte att det inte fanns prep på den tiden också då jag vet att det fanns men behovet var inte lika stort även fast folk preppade i alla fall..

Action
2004-12-12, 21:27
Eftersom det är två fysikronder så är fysiken något viktigare än dom andra delmomenten. Först en under förbedömningen (är där fler än 15 deltagare så blir det eliminering, då är fysiken ännu viktigare), efter det så kommer styrkan och hinderbana/rodd. Sen blir topp sex bedömda under ännu en fysikrond. Efter det så räknas slutpoängen ihop.

//Jörgen

Håller inte med där... Tar ett litet exempel: Om det är 35 deltagare i en A-F tävling. Så blir 15st uttagna för att särbedömas om de 15 bästa placeringarna! Resterande får placering efter antal kryss. Oftast så handlar det om att resterande delar på 1-3 olika placeringar. De som hamnar sist i symmetrin brukar få runt en 22-24 placering. Är man däremot sämre i chins/dips eller hinderbana så hamnar ofta placeringen på runt 34-35! Vilket i sammandraget innebär att det är värre att vara dålig i chins/dips eller hinderbana än i symmetrin. För i sista symmetrironden kan man maximalt få 6poäng, vilket oftast bara justerar någon enstaka placering. ;)

Jorgen
2004-12-12, 21:43
Håller inte med där...
Ok, om det bara är 12 deltagare då?

//Jörgen

Action
2004-12-12, 21:55
Ok, om det bara är 12 deltagare då?

//Jörgen


12 deltagare är det i stort sett bara i damklasserna.. samt vid några finaler på SM.... Sen får vi inte glömma att A-F ligger under Svenska Kroppskulturförbunet... vilket ger en liten vink om att det är kroppar som är det primära. Jag är en av de som tycker att eliminering likt den som var vid FF är att föredra för att få upp intresset kring Athletic Fitness. Tävlingarna måste snabbas upp! Är man bara duktig i chins/dips och hinderbana kanske man ska fundera över om A-F verkligen är rätt tävlingsgren, om man då utgår från var A-F härstammar ifrån. Sen räcker det med att titta i tidningar vilket moment som framhävs mest.

Även alla mina bekanta som varit o tittat på tävlingar anser att snygga vältränade kroppar är prioritet 1. Att sedan de med bäst symmetri gör upp om segern i några prestationsmoment gör det lite mer spännande. Men att se några bleka grabbar utan några muskler göra upp om segern pga att de är snabba eller så lätta att det inte är några problem att göra 40+ chins är ointressant!

Jorgen
2004-12-12, 22:04
Jag håller med dig. Fysiken skall prioriteras högre än styrkan. Att tävlingarna måste gå fortare är helt rätt, som det är nu tar det reeeeent för lång tid.
Tycker att det är lite svårt att utvärdera hur pass bra FF1-grejen var efter bara en tävling. Det var minst sagt kaos och förvirrat från arrangörens sida. Förhoppningsvis blir det bättre arrangerat nästa gång.

//Jörgen

Ninjasmurf
2004-12-12, 22:13
ber om ursäkt om jag hijacka tråden för att fråga nått annat men ni som tävlar inom AF: vad brukar det rör sig om för priser till dom som tar topp placeringarna?

tjänar man verkligen som mycket på AF att det är värt pengarna det kostar att dopa sig???

z_bumbi
2004-12-12, 22:13
Snabbare tävlingar får man om man arrangerar fler tävlingar så att alla inte behöver tävla i varje tävling som finns, det gamla systemet med distriktstävlingar som kval till SM funkar väl inom AF om deltagarantalet nu ökar så mycket.

Fler tävlingar innebär ju även att man kan justera vilka som får ställa upp var i högre utsträckning då man har lättare att sätta rimliga nivåer.

Det går ju även att dela upp momenten på flera dagar så drar det inte ut på tiden i samma grad.

Langster
2004-12-12, 22:15
tjänar man verkligen som mycket på AF att det är värt pengarna det kostar att dopa sig???
Inte en chans. Jag tror inte att nån dopar sig för att de ska tjäna pengar på det.

Jorgen
2004-12-12, 22:21
Pengar?? Det finns inga pengar i AF. Inte i BB heller för den delen.

//Jörgen

Action
2004-12-12, 22:22
Snabbare tävlingar får man om man arrangerar fler tävlingar så att alla inte behöver tävla i varje tävling som finns, det gamla systemet med distriktstävlingar som kval till SM funkar väl inom AF om deltagarantalet nu ökar så mycket.

Fler tävlingar innebär ju även att man kan justera vilka som får ställa upp var i högre utsträckning då man har lättare att sätta rimliga nivåer.

Det går ju även att dela upp momenten på flera dagar så drar det inte ut på tiden i samma grad.

Tydligen finns det funderingar/planer på att köra chins/dips direkt efter registringen på fredagskvällen vid nästa års Decembercup. Just chins/dips-momentet är det mest tidskrävande och det som publiken finner mest tråkigt. Säkert också ett plus för tävlande som inte behöver fundera över så många moment under en och samma dag!

Fler tävlingar vore definitivt på tiden. Får se vad som händer där till nästa år.

no1fitness
2004-12-13, 04:00
Jag tycker systemet de har i Norge är bra. I första fysikronden tas 12 ut som går vidare. Dessa 12 får göra chins och dips. Sedan går endast de 6 bästa vidare till hinderbanan och finalen.
Spar massa tid. :thumbup:
Håller med Mats och Jörgen om att tävlingaran ska kortas ned !
Dubbla hinderbanor tror jag publiken gillar också.