handdator

Visa fullständig version : Nu har jag tröttnat på allt det här!


Scratch89
2004-12-07, 21:27
Jag har tränat i drygt ett år nu och jag har väl fått ordentliga resultat.
Från den svagaste killen i klassen till en av de största på skolan. (Och jag går ändå i ettan på gymn! :))
Dock så går man ju o tjuvlyssnar lite på gymråttorna där jag tränar (Plaza gymet i Skövde får nu gratisreklam! :laugh: ) och man hör så mycket konstigt när de pratar med varandra.
"- Men ööh, Leffe, tar du ingen gainer direkt efter träningen så blir du KATABOLT o då kommer du tillslut att stå där som den där spinkiga tjejen där borta o köra med tops i bicepscurlen, hörru!"
"-Men herregud, kör du 8 reps?! Du ska ju ligga nere på 4-6 reps för att du ska få volymökning överhuvudtaget. Och cablecross är inte att tänka på, du ska väl bli nya Tammer eller?!"
"-Alltså, idag så ligger jag på 2340 kcal, varav 43% protein, 40% kolhydrater och 17% fett, och imorgon kommer jag att mixtra med 5% av fettet och kolhydraterna, för att jag ska få en testosteronkurva så jag bygger på mina triceps ytterligare. Och nu direkt efter träningen så tar jag min SuperMegaMainstream-gainer så att jag inte blir katabolt. Och efteråt går jag hem o äter min mat bestående av 145g kyckling och 125 g ris."

Jag menar, är det inte dags att dra i handbromsen för de som säger liknande saker?
Borde man inte få äta sin falukorv? Borde man inte få köra ett set med 30 reps i bänkpress utan att folk tror att man är skadad eller allmänt dum i huvudet? Måste man verkligen väga sin mat under offseason?
Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Allan
2004-12-07, 21:29
Hahaha - det tog tie år innan jag började väga maten eller ens bry mig om vad jag åt. Bara det var mycket. Det blev bra resultat ändå. Träna på du, käka din falukorv och strunta i talibanerna - de kommer i varje fall att lessna efter ett tag.


allan

Muaytudd
2004-12-07, 21:30
Jag har tränat i drygt ett år nu och jag har väl fått ordentliga resultat.
Från den svagaste killen i klassen till en av de största på skolan. (Och jag går ändå i ettan på gymn! :))
Dock så går man ju o tjuvlyssnar lite på gymråttorna där jag tränar (Plaza gymet i Skövde får nu gratisreklam! :laugh: ) och man hör så mycket konstigt när de pratar med varandra.
"- Men ööh, Leffe, tar du ingen gainer direkt efter träningen så blir du KATABOLT o då kommer du tillslut att stå där som den där spinkiga tjejen där borta o köra med tops i bicepscurlen, hörru!"
"-Men herregud, kör du 8 reps?! Du ska ju ligga nere på 4-6 reps för att du ska få volymökning överhuvudtaget. Och cablecross är inte att tänka på, du ska väl bli nya Tammer eller?!"
"-Alltså, idag så ligger jag på 2340 kcal, varav 43% protein, 40% kolhydrater och 17% fett, och imorgon kommer jag att mixtra med 5% av fettet och kolhydraterna, för att jag ska få en testosteronkurva så jag bygger på mina triceps ytterligare. Och nu direkt efter träningen så tar jag min SuperMegaMainstream-gainer så att jag inte blir katabolt. Och efteråt går jag hem o äter min mat bestående av 145g kyckling och 125 g ris."

Jag menar, är det inte dags att dra i handbromsen för de som säger liknande saker?
Borde man inte få äta sin falukorv? Borde man inte få köra ett set med 30 reps i bänkpress utan att folk tror att man är skadad eller allmänt dum i huvudet? Måste man verkligen väga sin mat under offseason?
Jag hoppas ni förstår vad jag menar.


Människor måste ha ngt att leva för. Sina barn, sitt jobb. Eller en hobby.

Inget fel med det.

ölobrännvin
2004-12-07, 21:33
Det är ju det som är roligt med gym, exempelvis han som är ganska stor och kliver in med 8 tröjor och lassar på max i pecdecen eller latsdrag och stånkar lite år ut och år in men aldrig växer nåt.

Menigar
2004-12-07, 21:34
Det finns två saker att göra.
Antingen ignorera dom och fokusera på din egen träning.

Eller använda din totalt onödiga frustration över andra människors beteende till energi för din träning.
:)

Zakath
2004-12-07, 21:34
Människor måste ha ngt att leva för. Sina barn, sitt jobb. Eller en hobby.

Inget fel med det.



Mycket insiktsfullt :bow:
Och jag skojar inte!

Griip
2004-12-07, 21:42
Allan och Muaytudd sa det rätt bra båda två så jag säger inte mer. :)

Scratch89
2004-12-07, 22:02
Det är ju det som är roligt med gym, exempelvis han som är ganska stor och kliver in med 8 tröjor och lassar på max i pecdecen eller latsdrag och stånkar lite år ut och år in men aldrig växer nåt.


Mjo, ett par såna har vi. En kille som är ganska stor men som inte inser att han inte kommer växa mera. Ligger o cheatar redan på 70 kg lutande bänkpress, för att sedan lägga på 40 kg till och nu svankar, stånkar, går upp på tå, vrider o väjer, för att till sist trycka den ostriktaste 4an jag nånsin sett. Sedan ställer han sig upp, tittar sig omkring så att alla såg, dricker lite vatten, vrålar nåt macho till träningskamraten, tittar ned på mig och mina 65 kg i bänk, fnyser och kör nästa set. :booty:

Scratch89
2004-12-07, 22:03
Det finns två saker att göra.
Antingen ignorera dom och fokusera på din egen träning.

Eller använda din totalt onödiga frustration över andra människors beteende till energi för din träning.
:)


Det har jag testat på förut. Diskuterade politik med en kommunist. Har aldrig lyft tyngre än då. :kickass:

Griip
2004-12-07, 22:06
Sedan ställer han sig upp, tittar sig omkring så att alla såg, dricker lite vatten, vrålar nåt macho till träningskamraten, tittar ned på mig och mina 65 kg i bänk, fnyser och kör nästa set. :booty:

Det är det som kallas för den starkes rätt, inte tränar man utan belöning :cool:

Zodd
2004-12-07, 22:29
Borde man inte få äta sin falukorv?
Om man vill spy! :smash:

Beast
2004-12-07, 22:51
Om du nu blitt sådär stor som du säger ;) så varför ens bry dig om vad dom säger?? Då gör du ju nåt rätt eller så har du bara väldigt stort ego som tror dig vara störst :)

Scratch89
2004-12-07, 22:55
Det är det som kallas för den starkes rätt, inte tränar man utan belöning :cool:


haha ska jag ta det där allvarligt? :thumbup:

Scratch89
2004-12-07, 22:55
Om du nu blitt sådär stor som du säger ;) så varför ens bry dig om vad dom säger?? Då gör du ju nåt rätt eller så har du bara väldigt stort ego som tror dig vara störst :)


Aldrig sagt att jag varit stor. Sagt att jag fått bra resultat. :whipped:

Scratch89
2004-12-07, 22:56
Om man vill spy! :smash:


Håller med. Hatar falukorv. Äckligt o för fett. Hade bara med det som ett exempel.

Griip
2004-12-07, 23:22
haha ska jag ta det där allvarligt? :thumbup:

Absolut, allt handlar ju om att vara alfa hanen! :D

Assazel
2004-12-08, 08:02
Borde man inte få äta sin falukorv?

Du det kommer göra ONT!!! :furious: :furious:

pellepedal
2004-12-08, 08:28
Mjo, ett par såna har vi. En kille som är ganska stor men som inte inser att han inte kommer växa mera. Ligger o cheatar redan på 70 kg lutande bänkpress, för att sedan lägga på 40 kg till och nu svankar, stånkar, går upp på tå, vrider o väjer, för att till sist trycka den ostriktaste 4an jag nånsin sett. Sedan ställer han sig upp, tittar sig omkring så att alla såg, dricker lite vatten, vrålar nåt macho till träningskamraten, tittar ned på mig och mina 65 kg i bänk, fnyser och kör nästa set. :booty:

Är det Medusa du menar?
Han håller ju till på Plaza.

(Sorry Big M :booty: )

aliquis
2004-12-08, 08:40
Aldrig sagt att jag varit stor. Sagt att jag fått bra resultat. :whipped:
"Från den svagaste killen i klassen till en av de största på skolan."

Medusa
2004-12-08, 09:31
"Från den svagaste killen i klassen till en av de största på skolan."
Jag har sett grabben träna, han är 15 år gammal, 89:a, stor för sin ålder...

Scratch89
2004-12-08, 12:31
Medusa tränar nog striktast av alla jag har sett träna. Otrolig fokusering. :)

Scratch89
2004-12-08, 12:31
Haha tack Medusa :P

PopEye2
2004-12-08, 12:39
håll säften sig nu, e inget fel med vanlig svensk falukorv. :eating:

Raschmus
2012-02-09, 15:30
Jag tycker du får äta vad du vill bara du äter tillräckligt och inte går hungrig. Läs runt lite på forumet, finns en del nyttigt här att hämta.

Ser bra ut, kör hårt!

Kalliban
2012-02-09, 15:35
Haha, skönt att du svarar på en över sju år gammal tråd :D Jag hoppas att alla frågor i såna här gamla trådar inte fortfarande är frågor för de som ställde dem :P

exor
2012-02-09, 15:38
Klockren bump. Bäste detta året :)

krokodille
2012-02-09, 15:39
Falukorv är ju awesome!!!! Man ska äta det man tycker är gott =) Livet är till för att leva ;)

Gober
2012-02-09, 15:45
Hur hittar man ens en sådan här tråd, borde inte den ligga ganska långt bak i historiken?

Hoppas TS äter sin falukorv iaf.

ceejay
2012-02-09, 15:48
gjorde scratch sitt acc endast för att skapa denna tråd?

Carcer
2012-02-09, 16:18
gjorde scratch sitt acc endast för att skapa denna tråd?

Antagligen han har ju knappt några andra inlägg :P

ceejay
2012-02-09, 16:20
Antagligen han har ju knappt några andra inlägg :P

Det var inte riktigt så jag menade :)
accet skapades samma månad som denna tråd, typ så. Han ville ventilera sig lite och fastnade sedan på kolo :D

Sniggel
2012-02-09, 17:57
Historiskt! :D

Hoppas det har blivit en del falukorv för Scratch sen inlägget skapades.

Var inte Scratch i en annan tråd, orolig för vad han skrivit som ung på kolo? Tyckte inte det här var speciellt pinsamt. När jag gick in på tråden och såg datumet på första inlägget var jag beredd på något mycket roligare inlägg som man sen hade kunnat mobba scratch för :p

Men det fick jag alltså inte :(