handdator

Visa fullständig version : Hur tror ni Sarah Jessica Parker tränar?


Mons
2004-12-07, 21:03
hej!
Hur tror ni att Sarah Jessica Parker (Carrie från Sex & the City) tränar?

Hon är väldigt vältränad utan att vara "stor" och hon har knappt något kroppsfett.
Det enda jag vet är att hon var ballerina som liten.

jag skulle gissa på att hon kör rätt mycket styrka och då många reps, och mycket kondition och yoga. Och så tränar hon förmodligen jätteofta.

vad tror ni?

Och snälla, påhopp och andra "hon är anorektisk, skitful, spinkig" blablabla undanbedes.

Anledningen till att jag frågor, om det inte redan är uppenbart, är för att jag tycker hon har en jättefin kropp, som jag skrev ovan, vältränad och samtidigt smal.


har bifogat några bilder så att ni kan se vad jag menar.

Chris
2004-12-07, 21:05
Jag tror definitivt inte hon tränar någon form av styrketräning utan kanske yoga eller nånting liknande. Sen att hon är smal förstärker väl effekten av att hon e vältränad.

Mons
2004-12-07, 21:07
Jag tror definitivt inte hon tränar någon form av styrketräning utan kanske yoga eller nånting liknande. Sen att hon är smal förstärker väl effekten av att hon e vältränad.


Titta på den tredje bilden. Nog måste hon väl styrketräna??

emmzan
2004-12-07, 21:10
Titta på den tredje bilden. Nog måste hon väl styrketräna??

Mkt tveksamt.

Zakath
2004-12-07, 21:11
Titta på den tredje bilden. Nog måste hon väl styrketräna??



Usch den tredje bilden var väl inget att ha, hon ser ju väldigt oproportinerlig ut där. Möjligtvis leker hon lite med 3kgs hantlarna innan hon ska lägga sig. Gissar också på någon form av yoga/aerobice, möjligtvis ytterst lätt styrketräning...

Andra bilder var däremot helt okej :thumbup:

Chris
2004-12-07, 21:11
Man kan mycket väl få sådär pass vältränade armar (om man nu kan kalla hennes det) utan att styrketräna.

Mons
2004-12-07, 21:12
Man kan mycket väl få sådär pass vältränade armar (om man nu kan kalla hennes det) utan att styrketräna.


ok, hur då?

emmzan
2004-12-07, 21:13
ok, hur då?

Genom att svälta sig.

AFanatic
2004-12-07, 21:13
Kolla på bilder på henne för 10 år sen så har hon lite mer kött på sig. Tror bestämt hon tränar..frågan är bara vad?

cheesian
2004-12-07, 21:15
tjack o kola

Mons
2004-12-07, 21:15
Genom att svälta sig.

lägg av. tycker du ärligt talat hon ser ut att svälta sig? judarna i koncentrationslägren hade då inga muskler.

Allan
2004-12-07, 21:16
Jag läste i nån skvallerblaska - HOS FRISÖREN, hör ni det! - att hon kör stenhårt med promenader, går minst sex kilometer varje dag. Sen är hon också inne på pilates - men vad vet de på de där tidningarna? Å andra sdian tycker jag hennes kropp liksom bekräftar den träningstypen...
Jag lägger ingen värdering i om hon är snygg eller inte - hon har ett klart orginellt ansikte vilket man får vara tacksam för. Nä, tacka vet jag hon rödtoppen i SATC - hon hade "det"!


allan

Menigar
2004-12-07, 21:17
Titta på den tredje bilden. Nog måste hon väl styrketräna??

Jag har en bekant(fotomodell), som i princip har precis samma armstruktur och den enda motion/träning hon får är att springa till bussen någon gång om året. Så någon styrketräning för den kroppen är inte alls en nödvändighet.

Möjligt att hon håller på mycket med yoga, löpning och såna saker för att hålla ner fettprocenten. Eller så äter(knappt) hon inte som min kompis. :rolleyes:

Muaytudd
2004-12-07, 21:18
Haha, jag tror på Chessian! :D

Zakath
2004-12-07, 21:19
lägg av. tycker du ärligt talat hon ser ut att svälta sig? judarna i koncentrationslägren hade då inga muskler.



Jag ska inte vara elak, vi har ju alla olika ideal!
Men det ser åtminstone inte ut som att hon äter en särskilt energirik kost..
Jag tycker faktiskt det är hemskt att så många i Hollywood både verkar sakna fett och muskler..

emmzan
2004-12-07, 21:20
lägg av. tycker du ärligt talat hon ser ut att svälta sig? judarna i koncentrationslägren hade då inga muskler.

Ja, jag tycker hon ser ut att lida av anorexi.

Att sedan jämföra självsvält i syfte att uppfylla ett skönhetsideal av idag med koncentrationslägerfångar behöver jag nog inte ens kommentera.

AFanatic
2004-12-07, 21:21
Men det ser åtminstone inte ut som att hon äter en särskilt energirik kost...

Jodå!

Frukost: 3 st jordnötter

Lunch: 5 st jordnötter

Mellanmål: 1 jordnöt

Middag: 7 jordnötter

Kvällsmat: 2 jordnötter

mystic[-_-]
2004-12-07, 21:24
Jodå!

Frukost: 3 st jordnötter

Lunch: 5 st jordnötter

Mellanmål: 1 jordnöt

Middag: 7 jordnötter

Kvällsmat: 2 jordnötter

Jo :laugh:

Kombinerat med Cheesians förslag

aliquis
2004-12-07, 21:27
ja snyggt är det ju inte.

Mons
2004-12-07, 21:30
Kanske ska tillägga att hon är 162 cm och väger 55 kg. vilket (tycker jag) är ganska mycket, jag hade förväntat mig att hon skulle väga mindre. Muskler väger ju mer än fett, så honmåst eju ha ganska mycket muskler eftersom hon knappt har något fett.

Menigar
2004-12-07, 21:32
Kanske ska tillägga att hon är 162 cm och väger 55 kg. vilket (tycker jag) är ganska mycket, jag hade förväntat mig att hon skulle väga mindre. Muskler väger ju mer än fett, så honmåst eju ha ganska mycket muskler eftersom hon knappt har något fett.

Ja, lugnt byggning för henne! Vilket muskelberg! FREAKISH! MINA ÖGON! ÅHHH!
:D

Tung benstomme säger jag.

Jorgen
2004-12-07, 21:42
Det är nog Pilates, yoga och sånt krafs (inget ont om det, jag gillar inte det bara) för hennes del. Såvidare mycket ren styrketräning tror jag inte att hon sysslar med. Sen så äter hon väl förmodligen så att hon hamnar runt +-0 kcal/dag.

//Jörgen

Och sluta tramsa i tråden!

Lillgrabben
2004-12-07, 21:49
Kanske ska tillägga att hon är 162 cm och väger 55 kg. vilket (tycker jag) är ganska mycket, jag hade förväntat mig att hon skulle väga mindre. Muskler väger ju mer än fett, så honmåst eju ha ganska mycket muskler eftersom hon knappt har något fett.


Que?!


Inte är väl 55 kg så mkt?


Förövrigt så tycker jag det ser ut som om hon fördriver sin tid med att inte äta.

Tyvärr så torde hon även kombinera sitt ickeätande med ganska stora doser förbränningsträning..... Nog kanske hon kan lyfta en vikt på ngt gym ibland men jag tror knappast det är i muskelbyggnadssyfte.

Zlin
2004-12-07, 22:11
judarna i koncentrationslägren hade då inga muskler.

Snälla, läs "Jag överlevde!" med Mietek Grocher. Du lägger garanterat inte en sådan kommentar igen.

(Nej, det var inget främlingsfientligt i själva uttalandet, men vad tusan, vanligt vett borde folk iaf ha.)

OnT: Hon ser definitivt inte ut att ha styrketränat, hon ser däremot ut att svälta sig ganska bra, som många redan påpekat. Att sträva efter hennes ideal är knappast realistiskt, och inte heller hälsosamt. Jämför dig med folk på stan, du är inte tjock, långtifrån, jag har sett dina bilder.

RobbeliRobban
2004-12-08, 09:31
Hon väger nog 45kg inte 55, det är nog ett påhitt för att försöka dölja att hon lider av något jag inte fick nämna i tråden. Träningen består nog av cardio på löpband eller trappmaskin, där hon piffar upp orken med att snorta något narkotiskt preparat, eftersom annars skulle hon inte klara av den ansträngningen pga vomitering, laxering och en diet bestående av morötter och isbitar.

Cupofcoffee
2004-12-08, 09:39
[...]Träningen består nog av cardio på löpband eller trappmaskin, där hon piffar upp orken med att snorta något narkotiskt preparat, eftersom annars skulle hon inte klara av den ansträngningen pga vomitering, laxering och en diet bestående av morötter och isbitar.

Kanske man skulle pröva? :D

Slartibartfast
2004-12-08, 09:40
Och snälla, påhopp och andra "hon är anorektisk, skitful, spinkig" blablabla undanbedes.

Hennes kropp är fruktansvärt oattraktiv. Det fanns snyggare brudar i Auschwitz.

Varför kan inte alla tjejer ha Amber som förebild? :confused: :(

Nä, tacka vet jag hon rödtoppen i SATC - hon hade "det"!


NEEEEEJJ! Hon är ju vidrig! Hemsk!

Evensar
2004-12-08, 09:42
Hon är riktigt ful och oatraktiv.

Officer
2004-12-08, 09:55
Usch precis, rödtoppen är det fulaste som finns i den serien!

Karl_alfred
2004-12-08, 10:17
Tror inte att hon tränar, hon har nog anorexia.

skaparn
2004-12-08, 11:36
Jag tycker hon är skitsnygg, ser precis ut som en långdistanslöperska ska se ut. Så för att svara på frågan, hur ska man träna för att se ut sådär. Åk lite skidor på vintern, en gång i veckan räcker, sen ser du till att syssla med uthållighetsidrott ca 6-7 timmar iveckan. Hon har armar väldigt lika Jonas Colding.

Nu kanske jag låter sarkastisk, men hon är snygg och dessutom så finns det många långdistansare som ser ut så. Paula Radcliffe t.ex.

Stab
2004-12-08, 11:51
Jag tycker hon är skitsnygg, ser precis ut som en långdistanslöperska ska se ut. Så för att svara på frågan, hur ska man träna för att se ut sådär. Åk lite skidor på vintern, en gång i veckan räcker, sen ser du till att syssla med uthållighetsidrott ca 6-7 timmar iveckan. Hon har armar väldigt lika Jonas Colding.

Nu kanske jag låter sarkastisk, men hon är snygg och dessutom så finns det många långdistansare som ser ut så. Paula Radcliffe t.ex.

HAHHAHA långdistans löpare nää fyfan.. men alla har väl olika smak :smash:
tycker hon e galet skarrig, det ska va Elisha Cutberth/Jessica Alba/Kristin Kreuk eller nån såå fräääsh ;)
btw. ser hon ut att ha anorexi och ser inte ut att styrketräna.

TCOG
2004-12-08, 11:53
tror det är ms olympia nästa för henne ;)

Mirre
2004-12-08, 12:16
Jag har en kompis som har precis en sådan kropp som eftersträvades i Hollywood de senaste åren (Holywood lollipop) :D. Hennes kropp påminner mycket om Jessicas. Vad gör hon då? Jo, äter pyttesmå portioner och går i stiletter dagarna i ända. Inga direkta träningspass mer än promenader. Jessica har nog råd med en PT som ser till att hon steppar någon halvtimme om dagen. Garanterat lever Jessica efter Atkinsmetoden dessutom. Undrar om hon skulle klara av att sitta och skriva texter eller göra beräkningar på jobbet?Min vän har jättenygga vader och ben överlag som jag gärna skulle vilja ha! (får skaffa stiletter) :thumbup:
Jessica har tur att hon har ett fint ansikte. Däremot om man tittar symmetriskt på både min vän och Jessica så ser de ut som en klubba! Ett klot och en pinne utan former! Tänder ni på sådant grabbar? :confused: Jag trodde ni ville ha en kvinna? Men smaken är som baken... :booty:

Jag tycker att man ska vara försiktig med att slänga ur sig att folk är anorektiska hit och dit om man personligen inte känner dom eller baserar sitt yttrande på ren fakta och inte enbart spekulationer. :smash: Det man kan säga att båda dessa damer jag jämför kanske inte har vad man kallar en normal inställning till mat men det behöver inte betyda Anorexi utan kanske kontrollbehov och avvikelse från massan. Eller helt enkelt en fixering vid ett ideal.

Jag blev påhoppad av folk som inte känner mig personligen men känner till mig att jag hade blivit anorektiker under min diet till tävlingen! Det kändes inte kul..Kan då tänka mig hur det känns för många tjejer och killar där ute som faktiskt inte lider av Anorexi utan det finns andra underliggande faktorer i att de är smala.

Mvh,
Mirre

backflash
2004-12-08, 13:01
GH ... utan tvekan efter man kollat på den tredje bilden

yogaliknande saker som någon nämnde, och sen i samband med att faktiskt lyfta fruktkorgen själv istället för att ha en butler...

zonecapone
2004-12-08, 13:10
Var hon min babe så skulle jag nog mata ihjäl henne!
Dont like skinny chicks...

ZONE

PopEye2
2004-12-08, 13:15
jepp, ansträng dig inte för att likna henne.

Arne Persson
2004-12-08, 13:15
Hon är riktigt ful och oatraktiv.

Plus att hon dessutom röker!

kuhn
2004-12-08, 13:41
Varför skulle hon äta mindre än hon förbränner?
Varför skulle hon gå på atkinsdieten?

Hon jobbar ju för guds skull i en branch där utseende betyder mycket; så jag ser det inte som så trovärdigt att kon skulle ha anorexi, snarare eftersträvar hon ett utseende som krävs för hennes yrke.

Att manliga och kvinnliga modeller är långsmala och snygga är inte sjukdomsrelaterat eller ett resultat av en dålig kosthållning; snarare beror det på deras genetiska uppsättning. De är ectomorfer. Och tränar gör dem.


http://www.celebritymalemodels.com/models/marcus_schenkenberg/facts.php

http://www.geocities.com/paulina_porizkova_pictures/paulina_porizkova011.JPG


http://www.celebritymalemodels.com/models/marcus_schenkenberg/facts.php

z_bumbi
2004-12-08, 14:26
Hon jobbar ju för guds skull i en branch där utseende betyder mycket; så jag ser det inte som så trovärdigt att kon skulle ha anorexi, snarare eftersträvar hon ett utseende som krävs för hennes yrke.

Man kan inte ha anorexi och jobba som modell eller skådespelare?

Slartibartfast
2004-12-08, 14:33
Jessica har tur att hon har ett fint ansikte.

NEJ FÖR HELIVITTI! :nono:


Ett klot och en pinne utan former! Tänder ni på sådant grabbar? :confused: Jag trodde ni ville ha en kvinna? Men smaken är som baken... :booty:

Har du överhuvudtaget LÄST tråden? :MrT:

Mirre
2004-12-08, 15:14
NEJ FÖR HELIVITTI! :nono:


Har du överhuvudtaget LÄST tråden? :MrT:


Smaken är som sagt olika. Dina ord är dessvärre inte lag utan en fråga om tycke och smak.

Visst har jag läst tråden men vill påpeka att inlägget inte var riktat till de som inte gillar detta ideal utan till de grabbar som tycker det är snyggt. Så du behöver inte ta åt dig. :)


Mvh
Mirre

Piranha
2004-12-08, 15:17
Plus att hon dessutom röker!



Jag slutade röka för en 2 månader sen drygt , och jag märker klar skillnad i ämesomsättning , jag får nu jobba lite hårdare för att hålla fett på plats så de har hon klart en liten "fördel" utav ..

Mirre
2004-12-08, 15:20
Jag slutade röka för en 2 månader sen drygt , och jag märker klar skillnad i ämesomsättning , jag får nu jobba lite hårdare för att hålla fett på plats så de har hon klart en liten "fördel" utav ..

Men det är bara under omställningsperioden!

Piranha
2004-12-08, 15:22
Men det är bara under omställningsperioden!


Tja de visar sig ..


Fördelarna med sluta är konditionen, trycket, lukten, smaken , ja allt annars ..

Slartibartfast
2004-12-08, 15:23
Dina ord är dessvärre inte lag
Inte? Sen när då? ;)

Smaken är som sagt olika.

Det är den. Och klart att det finns såna som gillar benrangel, men de utgör en försvinnande liten del, och det var DET jag trodde var uppnebart om man läste tråden. :cheers:

Pez
2004-12-08, 16:17
Jag läste i nån skvallerblaska - HOS FRISÖREN, hör ni det! - att hon kör stenhårt med promenader, går minst sex kilometer varje dag. Sen är hon också inne på pilates - men vad vet de på de där tidningarna? Å andra sdian tycker jag hennes kropp liksom bekräftar den träningstypen...
Jag lägger ingen värdering i om hon är snygg eller inte - hon har ett klart orginellt ansikte vilket man får vara tacksam för. Nä, tacka vet jag hon rödtoppen i SATC - hon hade "det"!


allan
Tippar precis som Allan, på Pilates/yoga och promenader.. kanske en PT/dietist och ett par pass på gymmet (mest förbränningsträning) i veckan i kombination med nån populär specialdiet.. Och jag menar inte det som "åh gud vad mesigt!" eller nåt, bara att det är ju så det brukar se ut.

Pez
2004-12-08, 16:22
Jag slutade röka för en 2 månader sen drygt , och jag märker klar skillnad i ämesomsättning , jag får nu jobba lite hårdare för att hålla fett på plats så de har hon klart en liten "fördel" utav ..
Thats it! Im never gonna quit smoking.

Förstår ni hur tjock jag skulle bli?
"Im so fat..no-body like-es me...Naaaomiii.." (Pauly Shore-fans fattar..) :D

Metal_boy_
2004-12-08, 16:32
Kolla på bilder på henne för 10 år sen så har hon lite mer kött på sig. Tror bestämt hon tränar..frågan är bara vad?

hon va ju söt förut när hon hade lite kött på sig...vad hon tränar är nog svält ;)

Slartibartfast
2004-12-08, 16:36
hon va ju söt förut när hon hade lite kött på sig...vad hon tränar är nog svält ;)

Minns att jag tyckte hon hade bra ben i Honeymoon in Vegas. Innan hon blev ett tjackluder.

skaparn
2004-12-08, 17:07
Minns att jag tyckte hon hade bra ben i Honeymoon in Vegas. Innan hon blev ett tjackluder.

Man får visst säga vad som helst om en person bara denna är offentlig. Och du har förstås säkra källor, såsom Aftonbladet och Expressen.

kal_erixon
2004-12-08, 17:26
skaparn: ja de får man :rolleyes:

jag tror att hon inte tränar alls! hon har slutat äta helt enkelt bara.
att se ut sådär kan inte vara nyttigt.

edit-> är det mode att gnälla på aftonbladet och expressen...
(isf, ah fifan för expressen! :booty: )

*Flash*
2004-12-08, 18:10
Om man nu vill se ut som en anorektiker så visst, hön borde ju vara en bra förebild då att döma av bilderna.

(Alltså JAG tycker att hon SER UT som en anorektiker, sen vad andra tycker får stå för dom).

För övrigt 55kg och 162 cm låter lite väl mycket men vad vet jag..

negative
2004-12-08, 18:18
Kanske ska tillägga att hon är 162 cm och väger 55 kg. vilket (tycker jag) är ganska mycket, jag hade förväntat mig att hon skulle väga mindre. Muskler väger ju mer än fett, så honmåst eju ha ganska mycket muskler eftersom hon knappt har något fett.


Mellan 40 och 45 kg gissar jag.

RobbeliRobban
2004-12-08, 18:18
För övrigt 55kg och 162 cm låter lite väl mycket men vad vet jag..

Ja helt rätt, knappast att hon väger 55! det är säkert en liten felöversättning från lbs. hon påstår sig säkert väga 110lbs vilket är 49kg. I realiteten är det säkert lägre en så. Mkt farligt och sjukt ideal.

Pez
2004-12-08, 18:35
när jag har deffat har jag som mål att se ut såhär

http://cip.uni-trier.de/adams/download/fat.JPG

de tycker jag är ett ideal alla borde sträva efter
Kal_erixon - nästa gång du lägger upp ett totalt ovidkommande inlägg i en av de seriösa forumkategorierna så kommer du att varnas alt. bannas (beroende på antal tidigare varningar).

kuhn
2004-12-08, 20:39
Man kan inte ha anorexi och jobba som modell eller skådespelare?

Det påstod jag aldrig. Jag undrade hur trovärdigt det var.

z_bumbi
2004-12-08, 21:00
Man kan inte ha anorexi och jobba som modell eller skådespelare?

Det påstod jag aldrig. Jag undrade hur trovärdigt det var.

Jag tycker det är ganska trovärdigt, det är ju i alla fall inte unikt i de sammanhangen..

kal_erixon
2004-12-08, 23:00
Kal_erixon - nästa gång du lägger upp ett totalt ovidkommande inlägg i en av de seriösa forumkategorierna så kommer du att varnas alt. bannas (beroende på antal tidigare varningar).

syrry :em:

Frantic
2004-12-08, 23:01
"Im so fat..no-body like-es me...Naaaomiii.." (Pauly Shore-fans fattar..) :D

är det från Bio-Dome månne:D?

För övrigt så tycker jag att det är helt sjukt att ni sitter och gissar vad folk väger...

Den ypperliga tidningen aftonbladet hade väl, för inte länge sedan, en artikel om hur stjärnorna (däribland S-J-P) tränar?

Jense
2004-12-08, 23:51
men alltså.. seriöst.

Hon är ju på gränsen till anorektisk, det säger jag utan att ljuga eller skämta.


Hon är knappast vältränad. Hon är bara smal. svält ner dig så når du målet

AFanatic
2004-12-08, 23:56
hon va ju söt förut när hon hade lite kött på sig...vad hon tränar är nog svält ;)


:angel:

Metal_boy_
2004-12-09, 00:01
:angel:

det är vad jag snackar om!! :)

Tolkia
2004-12-09, 07:51
Man kan inte ha anorexi och jobba som modell eller skådespelare?
Det påstod jag aldrig. Jag undrade hur trovärdigt det var.
Med viss risk för att föra tråden off topic: Du anar inte hur trovärdigt det är. Internationellt, och då i synnerhet "over there" vete farao om det inte närmast är att betrakta som ett krav. Ta t.ex. en titt på vad som hände med "Vänner"-stjärnorna Aniston och Cox just när de blev stjärnor och började synas överallt. Eller Nicole Kidman. Eller Renee Zellweger (i fallet Z. kan man ju för lite perspektiv ta en titt på hur hon ser ut i Bridget Jones filmerna och sätta deta i relation till hur mycket som skrivits om hur enormt fet hon skulle vara i dessa filmer och vilket trauma det skall ha varit för henne att väga så ofantligt mycket under inspelningsperioden, eftersom hon, citat, skulle vara en "naturligt smal" människa). Eller ... snart sagt vilken kvinnlig skådis som helst, och inte så få popstjärnor heller.

Lizard
2004-12-09, 09:02
Hur många gånger har du dejtat en servitris i NY? Varenda en säger att de är skådisar men knäcker extra.
Om du har casting för en ny serie, hur många tror du de gallrar utav alla dessa serverande skådis-wannabes bara på bilden som agenten skickar upp? Av hur många ansökningar tror du? Vi pratar kolossala tal.

Frkn Parker är säkert ett genetiskt undantag som ihärdigt underhåller sina populära fördelar av ett tilldragande yttre och en låg kroppsfettshalt. Hur hon gör det spelar nog mindre roll än den arvsmassa hon bär på.
Ett manligt exempel är unge hr Pitt som bär på en liknande fysionomi, men en mer testosteronstinn variant.
Märk att historiskt har vi föredragit sällsynta kroppsideal ända sedan fyndet av Venus av Willendorf 1908 av arkeologen Josef Szombathy där en otroligt yppig (fet i dagens mening) statyett grävdes fram (från en tid då sådant förmodligen var utomordentligt sällsynt), via den klassiska konsten och dess kurviga ideal, fram till dagens mer knotiga modeller. Eller som Karl Lagerfelt utryckte det i Paris Premiere: Muscles are out - Bones are in. Ett tidens tecken så gott som något i denna eat-anything-anywhere era.

I övrigt tycker jag Tolkia har en poäng.

Lizard

Slartibartfast
2004-12-09, 09:57
Man får visst säga vad som helst om en person bara denna är offentlig. Och du har förstås säkra källor, såsom Aftonbladet och Expressen.
Inga källor. Bara ögonmått. När du säger det kunde jag nog ha skrivit att hon SER UT som ett tjackluder istället. Jag ska maila henne och be om ursäkt.

:angel:
Det DÄR börjar vara helt ok. Inget speciellt, men inte sjukt heller. :thumbup:

Metal_boy_
2004-12-09, 11:32
brukar reta min flickvän o säga att om hon va smal så skulle hon se ut som Sarah Jessica Parker

här värsta närbilden på min tjej :D

kuhn
2004-12-09, 11:47
Tolkia och Lizard

Anorexia är en psykisk tvångssjukdom. Att det sedan finns ett ideal som många eftersträvar som ni kanske menar är "anorektiskt", betyder inte att de som eftersträvar det är psykiskt sjuka.

Toilkia, det finns inga krav på psykisk sjukdom, kraven gäller istället utseendet.

Själv tycker jag att det finns en klar skillnad mellan ett anorektiskt utseende och en mer hälsosamt slimmad kropp (vilket jag inte tycker parker är); se på supermodellerna i början av 90-talet.

Muskler har väl aldrig varit inne i modellsammanhang. Om man nu inte betänker att smala manliga modeller faktiskt kan ha en hel del muskler på sig och ändå se smala ut, då de är så smala i grunden.

Benigt?
http://westcoastbaby.skyblog.com/pics/794265.jpg

Hur många gånger har du dejtat en servitris i NY? Varenda en säger att de är skådisar men knäcker extra.
Om du har casting för en ny serie, hur många tror du de gallrar utav alla dessa serverande skådis-wannabes bara på bilden som agenten skickar upp? Av hur många ansökningar tror du? Vi pratar kolossala tal.

Var detta menat till mig? Ja, det senare var väl inget nytt. Och någon servitris i New York har jag inte dejtat.

Überbiffen
2004-12-09, 12:12
Utan att ha läst mer än det första inlägget i denna tråd så lämnar jag bara min åsikt ang Jessica Parker och den är att jag tycker hon ser undernärd ut och tvivlar på att hon alls tränar.

Lizard
2004-12-09, 12:14
kuhn

Nej, ingen del i mitt filosoferande var riktat till dig personligen utan till trådläsaren i allmänhet.

Jo, muskler var inne. Karl Lagerfelt refererade till eran runt YSL's berömda parfymserie Korus, Marcus Shenkenberg, etc, på mitten av 80-talet och framåt. På den tiden ett genombrott och en storsäljare där muskulösa män (vi pratar om vad allmänheten uppfattar som muskulösa män) drev positioneringen i massmedia.

Jag tolkar Tolkia(!) som att det anorektiska idealet är en inkörsport till anorexia.

Lizard