handdator

Visa fullständig version : "Restore:a" compaq-dator


Perry_G
2004-12-07, 18:25
Köpte en dator av en polare, och vill rensa den. Problemet är att det är fel restoreskiva som medföljer, och jag vill helst inte formatera the old fashion way. Vad kan jag göra åt saken?

JAM
2004-12-07, 18:55
Varför inte formatera på traditionellt sätt?

Prankie
2004-12-07, 19:57
Restore skivor följer med så mycket bloatware att man kna lika gärna göra en format c: direkt efter installtionen. :D

wazz
2004-12-07, 22:23
Jag saknade oxå rätt restore-skivor till en compaq, hörde av mig till dom och fick skivorna skickade efter lite tjatande.
Fast compaq ägs väl av HP nuförtiden?

Perry_G
2004-12-08, 11:39
Har inga skivor till nåt. Går väl att få tag på iofs, men jag får väl leta reda på drivrutiner till grafikkort, nätverkskort etc etc. Känns lite jobbigt = / Ska prova att ringa till compaq så får vi se om de kan fixa det.

wazz
2004-12-08, 12:30
Har inga skivor till nåt. Går väl att få tag på iofs, men jag får väl leta reda på drivrutiner till grafikkort, nätverkskort etc etc. Känns lite jobbigt = / Ska prova att ringa till compaq så får vi se om de kan fixa det.

Brukar va ett helsike å leta fram drivisar till kåmpakks prylar. Så en restore-skiva är nog att rekommendera. Trots att det ingår en massa skräp..

reaper
2004-12-08, 12:44
Beror på hur gammal datorn är. Som sagts har ju Compaq och HP gått samman. Numera är det väldigt enkelt att skaffa drivrutiner till dessa datorer. Alla drivrutiner är sorterade per datormodell så det är väldigt smidigt att fixa drivare.

Garnax
2004-12-08, 13:21
Hata restore skivor.

Du behöver 1GB installerat för att ha en ren fungerande dator men du får 3GB med allt möjligt skit.

Finns bara 1 sätt, man formaterar och installerar windows och den programvara man vill ha själv....

Perry_G
2004-12-08, 22:18
Fick tag i compaq, och de lovade att skicka en skiva, gratis! :thumbup: Behövde inte ens stå i telefon-kö! Positivt överraskad vill jag lova.... får väl se om det är rätt skiva bara, när/om den väl kommer ;)