handdator

Visa fullständig version : Någon som är operatör hos "Universal Telecom"


tokke
2004-12-07, 18:12
http://universal.stockholmian.com/

Blev först uppringd av en telefonförsäljare, sen kollade jag på deras hemsida. Någon som vet om "Universal Telecom" fungerar bra? Första känslan är ju "skumt företag", men man ska inte dömma för fort.

tokke
2004-12-07, 18:17
"i samarbete med
STOCKHOLMIN"

Fanns en hemsida till dem www.stockholmian.com/contact/aboutus.htm, varför har ett telefonoperatör företag sammarbete med en persisk nyhetssajt.

Jarod
2004-12-07, 18:53
Universal Telecom är ett telebolag som är reggat i Portugal vilket innebär att dom inte momsar i Sverigt = olagligt. Deras RIKTIGA hemsida hittar du på www.uvtc.com - den du länkade till är ju verkligen en otroligt dålig "kopia".

Universal är oxå svartlistade - http://www.alltombredband.se/index.php/x/_blacklist/aobindex

tokke
2004-12-07, 19:38
Universal Telecom är ett telebolag som är reggat i Portugal vilket innebär att dom inte momsar i Sverigt = olagligt. Deras RIKTIGA hemsida hittar du på www.uvtc.com - den du länkade till är ju verkligen en otroligt dålig "kopia".

Universal är oxå svartlistade - http://www.alltombredband.se/index.php/x/_blacklist/aobindex

Ursäkta om jag är trög men vad innebär "svartlistad"? Man bör alltså säga upp abbonemanget illa kvickt? Nu blev jag arg, varför är man så trög när folk ringer på morrnarna.

Jarod
2004-12-07, 19:43
nädå...det är ingen fara... Uvtc brukar funka alldeles utmärkt och dom är hyffsat billiga oxå. Deras försäljningsmetoder brukar däremot va tvivelaktiga (som alla andra telebolag i princip).

tokke
2004-12-07, 19:47
nädå...det är ingen fara... Uvtc brukar funka alldeles utmärkt och dom är hyffsat billiga oxå. Deras försäljningsmetoder brukar däremot va tvivelaktiga (som alla andra telebolag i princip).

Du menar typ "vi spelar in detta samtal och allt du säger är bindande", och sen ett litet host. Jasså, det har aldrig hänt mig, speciellt inte i morse :rolleyes:

Kalleh
2004-12-07, 20:00
De ringde hem till mig för nått år sedan och körde samma grej. Jag tänkte väl "no guts no glory" och körde på. Funkade hur bra som helst. Det enda problemet är väl att man får två räkningar (telia + uvtc) istället för en.

Får dock hålla med om att det hela låter jävligt skumt när de ringer till en. :D

tokke
2004-12-07, 20:36
Säger nog upp abbonemanget ändå, betalar hellre lite mer hos Telia och känner mig helt trygg. Tack för informationen!

ölobrännvin
2004-12-07, 21:26
jag hatar alla telebolag som ringer sedan det en gång ringde hem en snubbe och frågade om jag ville byta tillbaks till telia ok sa jag och han sa att han var tvungen att höra mitt namn och personummer för att veta att det var jag och inte nån inbrottstjuv som var där, dum ihuvet som jag är så anade jag inget skumt utan uppgav det och 1 vecka senare fick jag veta att jag hade ett ACN abbonemang helt plötsligt, jag sade upp det jävligt kvickt och gav fan i att betala de få kronor jag hade ringt för ! :smash:

Molotov
2004-12-07, 21:50
Har Universal sedan ca 1 år och det har funkat helt utan bekymmer. Har sänkt telefonkostnaderna rejält, har aldrig ångrat attt jag lämnade Telia.

Axon
2004-12-07, 22:11
helt klart så är det bäst att vara på den säkra sidan och välja Telia
gg

Hades
2004-12-07, 22:18
helt klart så är det bäst att vara på den säkra sidan och välja Telia
gg
Hehe, ja, om man gillar att betala mer än man behöver så :)

Kimo
2004-12-08, 00:38
Jag har haft Universal i ett par år nu och det är ett seriöst företag som fungerar alldeles utmärkt. Jag har sparat in ca: 35% på telefonkostnaderna som jag kan lägga på proteinpulver och annat trevligt istället. :D

Den där "svartlistningen" var ju ett skämt, den handlade om bredband och inte telefoni. Och vad sägs om formuleringen "Inte kanske på grund av att dom har dåliga tjänster, eller dålig service, utan snarare att företagen som står bakom kan ge en känsla av osäkerhet. " Känsla av osäkerhet? Jag föredrar fakta. Och billig telefoni.

MacLeod
2004-12-08, 00:49
Gillar det där med att dom spelar in samtal numera. Det känns som ett jävla förhör när man var grabb.

Först berättar man vad man vill och ger dom all info. Sen säger dom att dom ska spela in det vi nyss gick igenom. Det är fan festligt.

"Jaha MacLeod. Du ville alltså säga upp ditt abbonemang?"

Jarod
2004-12-08, 06:29
Jag har haft Universal i ett par år nu och det är ett seriöst företag som fungerar alldeles utmärkt. Jag har sparat in ca: 35% på telefonkostnaderna som jag kan lägga på proteinpulver och annat trevligt istället. :D

Den där "svartlistningen" var ju ett skämt, den handlade om bredband och inte telefoni. Och vad sägs om formuleringen "Inte kanske på grund av att dom har dåliga tjänster, eller dålig service, utan snarare att företagen som står bakom kan ge en känsla av osäkerhet. " Känsla av osäkerhet? Jag föredrar fakta. Och billig telefoni.


Ordet "seriöst företag" kan du inte använda i samma mening som uvtc... Å vad det gäller fakta så kan vi väl fixa det åt dig - Fakta (http://www.cint.se/sweden/asp20/tele_artikel_040325.asp)

MacLeod
2004-12-08, 09:00
Kimo är insyltad i det där fuskföretaget på nått sätt. Jag föreslår en ban eller att vi skickar Robert Aschberg på han!

Hades
2004-12-08, 09:21
Kimo är insyltad i det där fuskföretaget på nått sätt. Jag föreslår en ban eller att vi skickar Robert Aschberg på han!
Sverker Olofsson, föreslår jag.

Det det är ju ingen som svarat på trådskaparens fråga ännu. Men jag tvivlar starkt på att någon här är operatör hos Universal Telecom.

Kimo
2004-12-08, 14:32
Haha, jag har sålt en hel del abonemang men aldrig Universal. Men är man i branschen i några år så lär man sig vilka företag som är billiga och pålitliga, och Universal tillhör den kategorin.

Ordet "seriöst företag" kan du inte använda i samma mening som uvtc... Å vad det gäller fakta så kan vi väl fixa det åt dig - Fakta (http://www.cint.se/sweden/asp20/tele_artikel_040325.asp)

Tja, tycker inte att det stod något i artikeln som innebär att Universal är osäkra att ha som operatör. Klart att deras prisexempel är vinklade, vilket företag gör inte så? Faktum kvarstår att de är billigast på nästan all trafik, de tar inte ut fakturaavgift och jag har i alla fall aldrig blivit felfakturerad. Folk kan göra sina egna oberoende jämförelser på post & telestyrelsens hemsida http://www.pts.se.

aliquis
2004-12-08, 15:04
de måste ju spela in samtalet som bokföring typ, eller ja, underskrift eller vad man skall kalla det.

HellCat
2004-12-08, 15:16
Jag har haft universal i ett par år nu o det har funkat perfekt.
Som nån sa, enda är lite trist att få 2 räkningar. Men ibland får man bara en, för universal betalar inte ut om räkningen inte överstiger en viss summa..
Har heller aldrig blivit felfakturerad, vilket jag däremot har blivit flera ggr av telia.

Fick hem samtals specifikationen o upptäcker att flera utlandssamtal är ringda till afganistan (??) o ett gäng sexsamtal..
Ringde upp telia som sa att nån måste ha varit hemma i min lgh. Men jag har papper på att jag jobbade just då o det bara är jag som har nyckel..

Men likförbannat fick jag betala skiten..

Dvs ALDRIG mer Telia.