handdator

Visa fullständig version : Kreatin


vrålapa
2004-12-07, 17:39
Tips på ett bra kreatin som är rent och bra!?
Esielt? är det bra?
Ge mig tips pls!

kelk
2004-12-07, 17:50
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=67

aliquis
2004-12-07, 19:04
valfritt tillverkat av degussa är väl lika rent, men ja, eiselts görs ju av dem.

vad gäller "bra" beror det ju på vad du nu tycker är bra/fungerar för dig, men börja med kreatinmonohydrat.

skillz
2004-12-07, 19:18
kreatin citrat är väl det som fungerar bäst enligt mig...dock dyrare än monohydrat..men om pengar inte är något problem så ska du välja ett kreatin citrat..jag använder peak nutrition's kreatin citrat, ger enligt mig då bättre resultat än vanligt monohydrat, det är värt den extra pengen tycker jag

vrålapa
2004-12-08, 17:13
Vad är skillnaden mellan kreatinmonohydrat och citrat? Är citrat fina kristaller så att upptaget blir bättre?
Läst ur Fredrik Paulún's bok "Sporttillskott som fungerar"
Där säger han
Citat: "Det bästa upptaget från du därför från fint malt mikroniserat pulver" sid115
Är citrat rent kreatin eller är det massa andra saker i?

Sverker
2004-12-08, 19:24
Kreatincitrat är kreatin med citrat ( citronsyra ) som följeslagare.

1. Det löser sig bättre i vatten.
2. Kroppen tar upp det bättre innan träningen.

Alla kreatinprodukter är idag finmalda vilket gör det lättare att lösa upp i vatten.


Som ett alternativ till kreatincitrat finns kreatinpyruvat som är ytterligare bättre :thumbup:

vrålapa
2004-12-08, 22:14
Nu ska vi se om jag har fattat detta rätt.
Kreatinmonohydrat är okej och Kreatincitrat är bättre än monohydrat och pyruvat är bäst? :devil:

Citrat ger alltså ingen bättre prestation eller hur jag ska säga?!
Den ända skillnaden mellan citrat och monohydrat är priset och att det smakar citron och att det tas upp bättre innan träning?
Vad är det för skillnad på citrat och pyruvat? Smakar hallon? :angel:

Sverker
2004-12-09, 06:45
Vad är det för skillnad på citrat och pyruvat? Smakar hallon? :angel:

I så fall smakar kreatinpyruvat som gröna hallon :D . Det är rejält surt.

Kreatinpyruvat är kreatin med pyruvat som följeslagare. Det löser sig ännu bättre i vatten och upptaget är bättre också. Det räcker alltså med betydligt mindre kreatinpyruvat för att få effekt.


Min egna erfarenhet är att kreatinpyruvat binder mindre vatten i kroppen och att jag ser hårdare ut.

aliquis
2004-12-09, 08:05
Om du med "massa andra saker" inte menar orenheter så är det så att kreatinmonohydrat är bundet till "vatten" (vatten har ju dock en extra väteatom, men men) och citratet till citronsyra som sagt, tror själva kreatinet utgör 75% av vikten i kreatinmonohydrat, men bara 40% i kreatincitratet, så ja, egentligen innehåller ju citratet mindre kreatin, å andra sidan är upptaget bättre som sagt, så en större del av det du får i dig tas upp. Men puryvatet är ju bäst som sagt. Frågan är ju dock om du vill betala flera ggr mer för puryvat när du egentligen antagligen bara kan ta dubbla mängden monohydrat. (eller se till att alltid ha med snabba kolhydrater och allt det där och ta det efter träningspasset..)

vrålapa
2004-12-09, 14:29
TAck för alla svar :bow: :bow: :bow:
Har börjat kopplat lite nu! Så nu är det bara till att avgöra vad som är bäst för mig, ligger väl mellan citrat och monohydrat. Men citrat binder inte lika mycke vatten som monohydrat eller? Fast under bulk har det ju inge sån sexuellbetydelsee...:kinky:
Vad kostar ett kreatinpyruvat!? Kan du, Sverker säga ett märke? kanske? :bow:

Sverker
2004-12-09, 14:31
Någon av dessa kanske:

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=27

vrålapa
2004-12-09, 23:01
Tackar! :bow: :bow: :bow:

En fråga, vad är kreatin booster? Är det bara nå onödigt-tjäna-pengar tillskott?

Sverker
2004-12-10, 07:04
Det är upp till dig att välja.
En kreatinbooster är en blandning av snabba kolhydrater som frisätter insulin ( ökar upptaget av kreatin i musklerna ) och andra ämnen som på olika sätt ökar uppptaget också, som ex ALA.

Färdigblandad och och balanserad i mängderna för bästa resultat.
Köper du de olika tillskotten var för sig, i lite större mängd, blir det säkert billigare.

vrålapa
2004-12-10, 13:02
ahaaaa:)
ajust det, vad dum jag är det har jag ju läst om i en bok! :smash:
Satt och läste på min gamla kreatin burk från eiselt och såg som hette CreaPure, vad är det? Är det typ ett annat ord för kreatin?
Citat:
"Eiselt Kreatin inneheåller rent kreatinmonohydrat (creaPure)"

stenis
2004-12-10, 14:54
Lånar tråden lite :D man ska dricka mycket vatten när man kör kreatinkur, de är jag med på.. men frågan är hur mycket mer, _ungefär_ alltså..

ska man räkna med kaffe i vattenintaget/dygn oxo? isf kanske jag dricker 1.5-2L vatten.. hur mycket bör jag öka med? 1L ?

mvh stenis

Knäböj
2004-12-10, 15:07
Lånar tråden lite :D man ska dricka mycket vatten när man kör kreatinkur, de är jag med på.. men frågan är hur mycket mer, _ungefär_ alltså..

ska man räkna med kaffe i vattenintaget/dygn oxo? isf kanske jag dricker 1.5-2L vatten.. hur mycket bör jag öka med? 1L ?

mvh stenis
Jag kör i runda slängar 1-liter/10g Kreatin...Utöver min vanliga vätskekonsumtion alltså.

Knäböj
2004-12-10, 15:09
ahaaaa:)
ajust det, vad dum jag är det har jag ju läst om i en bok! :smash:
Satt och läste på min gamla kreatin burk från eiselt och såg som hette CreaPure, vad är det? Är det typ ett annat ord för kreatin?
Citat:
"Eiselt Kreatin inneheåller rent kreatinmonohydrat (creaPure)"
Creapure=Råvaran som Degussa (Tillverkaren av det) förser Eiselt med.

vrålapa
2004-12-13, 18:28
Är kreatin pyruvrat mikroniserat? Läste i Fredrik Pauluns bok Sporttillskott som fungerar. Där påstog han att kreatin citrat inte hade någon studie som visade på att det var bättre. Så man menade på att man skulle käka monohydrat istället! Någon som vi kommentera detta?