handdator

Visa fullständig version : Grattis Stahlberg


hulken
2004-12-07, 17:15
Saxat från Ålands hemsida.......



Grattis Kenneth Tallqvist och Krister Ståhlberg...

Obekräftade uppgifter (rätta mej om jag har fel) säger att Kenneth Tallqvist har blivit utsedd till Årets idrottsman 2004 i Ekenäs för sina prestationer under året (EM guld och VM 2a i styrkelyft +125kg klassen).
Som nämnts tidigare här på forumet så var han också igår, på Finlands nationaldag, inbjuden till presidentens slott på bal. Om detta kan man läsa här: http://www.vastranyland.fi/nyhet2.html (då detta är en allmän nyhetssida så vet jag inte hur länge just Kenneths artickel kommer att ligga ute.)

I senaste nummret av SFIs nyhetsbrev kan man också läsa att SFI-styrelsen har utsett Kenneths tränare Krister Ståhlberg till Årets SFI tränare 2004 med anledning av Kenneths framgångar. "Krister Ståhlberg har utöver tränarskapet för Kenneth dessutom under många år fungerat som drivande kraft i Ekenäsföreningen KK Eken."

:bow: :bow:

Zakath
2004-12-07, 19:22
Härligt Ståhlberg :cheers:

Och stort grattis till Tallqvist såklart!

Doctor Snuggles
2004-12-07, 19:31
Stort grattis till båda! :thumbup:

Mart|n
2004-12-07, 22:11
Stort grattis till båda! :thumbup:

Som redan sagts. Stort grattis till er båda!!! :cheers:

Pudzianovski
2004-12-08, 16:46
På med finkläderna

:cheers:

Kul :thumbup:

Halldin
2004-12-08, 16:59
Fan vad trevligt, grattis. :bow:

Jense
2004-12-08, 18:08
På med finkläderna

:cheers:

Kul :thumbup:


Nya titanskjortan kommer ut lagom till balen.

stort grattis!

-AG-
2004-12-08, 18:21
Grattis!

z_bumbi
2004-12-08, 18:23
Grattis till både tränare och adept. :hbang:

Grisen
2004-12-09, 00:00
Grattis!


:cheers:

Lillgrabben
2004-12-09, 00:29
Det var inte alls dåligt!


Man gratulerar, då är det bara att hoppas att Tallkvists guldmedalj kommer i något närliggande VM!



MVH

Deadlift
2004-12-09, 01:24
GRATTIS!!! :thumbup: :bow:

stahlberg
2004-12-09, 15:00
Tack tack!

Jag har ju inte varit här på några dagar så jag har inte sett denna tråd. Nu är det i sanningens namn Kennth som ska gratuleras och inte jag. Egentligen åker jag numera bara snålskjuts på hans framgångar, ha ha.

Jag är nog mera rådgivare än tränare för Kenneth numera. Han kan otroligt mycket själv, har väl inrotad teknik osv. Trots allt stör det mig mycket att jag (pga mina jobb i Helsingfors, ca 100 km från Ekenäs) kan vara med på så få av Kenneths träningspass.

Det var Kenneth som hälsade på hos president Halonen, inte jag (och det är jag djupt tacksam för). Inte för att jag ogillar Halonen, utan för att de ändå inte släppt in mig, jag har inte haft slips sedan 1985 och det var sista gången det.

Titeln Årets Tränare i SFI tar jag nog gärna emot. Mest för att det är första gången titeln går till en styrkelyftstränare, det är inte så illa.

Det är länge sedan jag var en drivande kraft i KK Eken. Det är svårt att offra timmar varje dag i en träningssal 100 km från den stad man tillbringar den mesta tiden i. Jag hade så när som på dragit mig tillbaka från styrkelyft (1993) när Kenneths pappa frågade en bekant till mig (som också tränade) om någon kan träna Kenneth i styrkelyft. Min bekant svarade att jag kunde. Och då tänkte jag EN GÅNG TILL ska jag offra åratal på detta. Det gjorde jag, och det ångrar jag inte.

Nu har jag ju en adept till här i Helsingfors, för all del.

z_bumbi
2004-12-09, 15:12
Nu har jag ju en adept till här i Helsingfors, för all del.

Jag kommer osökt att tänka på detta..

MAITRE D: And finally, monsieur, a wafer-thin mint.

MR. CREOSOTE: Nah.

MAITRE D: Oh, sir, it's only a tiny, little, thin one.

Du kommer nog att fortsätta handplocka lyftare tills de får bära ut dig ur gymet, ränderna går inte ur så lätt skulle jag tro. :D

stahlberg
2004-12-09, 15:24
Kan förstås hända. Det är roligt att göra något som man tycker är kul och som man tycker man behärskar.

Men jag ägnar MYCKET färre timmar åt träning/träningsplanering/studier gällande träning nu än förr, då jag knappt hann med något annat.

Numero1
2004-12-09, 15:39
Bra jobbat! GRATTIS!