handdator

Visa fullständig version : Smärtande handleder


RandomC
2004-12-07, 14:11
Har märkt att jag börja få problem med greppet och smärta i handlederna vid vissa tyngre övningar (Behöver äntligen inte skämmas för vikterna jag lyfter iaf :D ). Bl.a. bänkpress och idag när jag körde drag till hakan och militärpress. Har sett att det pratas en hel del om grippers. Nån som har nåra andra tips hur man träna upp styrkan i greppet/handlederna och även lindra smärtan?

stenis
2004-12-07, 14:15
underarmscurl med skivstång borde väll hjälpa lite.. annars kan de ju vara så att du kör så tunga vikter så handlesskydd börjar bli ett måste för dina handleder..?

mvh stenis

RandomC
2004-12-07, 14:29
Ok, det är möjligt. Vart kan man isf köp+a såna?

Griip
2004-12-07, 14:48
Värm upp handlederna! Finns många fiffiga övningar till just det, använd fantasin så kommer du säkert på något som får ut blodet i handlederna. Stretcha dem lite sen(flaxxa runt med dem), detta borde hjälpa till rätt stor del iaf, beror på ifall du redan gör det eller inte ;)

ceflower
2004-12-07, 15:15
Mina handleder spökade förr. Köpte lindor till dem, sedan dess har jag inte haft några problem alls! Kan vara två väl investerade hundralappar.

christian
2004-12-07, 15:20
För mig hjälpte det med riktig uppvärmning av handlederna samt köra lite lättare ett tag utan lindor. Gick även över till att börja bröstpasset med hantelpress.