handdator

Visa fullständig version : 5 kg äckel i tarmarna


vildängel
2004-12-06, 21:11
http://www.blessedherbs.com/mucoid.html
Det kan väl inte stämma?? Helt sjukt vidrigt.

Muaytudd
2004-12-06, 21:15
Haha iaf om det finns där eller ej så tror jag att Blessed Herbs hjälper :laugh:

Go natt

Zakath
2004-12-06, 21:16
Väldigt äckligt!
Men jag tror det är mest skitsnack, dem vill sälja sin produkt helt enkelt...

vildängel
2004-12-06, 21:17
Väldigt äckligt!
Men jag tror det är mest skitsnack, dem vill sälja sin produkt helt enkelt...
Ja, det tror och hoppas jag med =)

Zakath
2004-12-06, 21:19
Ja, det tror och hoppas jag med =)


Annars skulle jag ändå inte köpt det där grejset, vegetariska kapslar och en shaker för 750kr.. :rolleyes: Sen kan jag inte förstå hur 20kg gojs skulle få plats i min mage :D

Edde_1
2004-12-06, 21:21
Om man nu har det, så får det gärna stanna kvar där. Tänk att trycka ut sådan skit... :eek:

scythe
2004-12-06, 21:21
Vad jag vet, så kan det faktiskt vara sant. Otäckt nog.


Årets julklapp? :D

Jarod
2004-12-06, 21:21
Det är sant att tarmarna "gömmer" en massa skit i alla vecken - men dock så tror jag inte att det försvinner av hans mirakel-grejs utan man får göra en tarm-sköljning isf.

Zakath
2004-12-06, 21:22
Det är sant att tarmarna "gömmer" en massa skit i alla vecken - men dock så tror jag inte att det försvinner av hans mirakel-grejs utan man får göra en tarm-sköljning isf.



Men hur mycket kan den "skiten" väga då?

Supercharger
2004-12-06, 21:22
Hoppas verkligen det inte stämmer. Såg inte så mumsigt ut på bilderna heller...

Jarod
2004-12-06, 21:27
Men hur mycket kan den "skiten" väga då?

Har ingen exakt siffra men ett par-tre kilo har jag för mig...

Fultjack
2004-12-06, 21:32
hur pass är det med tarmsköljning, känner man sig som en ny människa efter det? eller fortsätter allting på som vanligt?

ceflower
2004-12-06, 21:34
Finns säkerligen lite att rensa. Testa ett vanligt lavemang, om du är riktigt massiv har du säkert ett hundratal gram skräp i tarmarna du kan bli av med. Vad det gäller länken så är det fake, löjligt och idiotiskt. Snart kan man väl köpa det på tvshop också ...

perarvid
2004-12-06, 21:49
Expressen: Sant & falskt om tarmsköljning (http://www.expressen.se/index.jsp?a=147302)

ceflower
2004-12-06, 21:55
Expressen: Sant & falskt om tarmsköljning (http://www.expressen.se/index.jsp?a=147302)

Jag litar faktiskt mer på vad sidan i fråga skriver än på vad expressen skriver. Igår kunde man läsa på expressens löpsedel: "FÖR 900 KR KAN DU RESA TILL SOLEN" ... I rest my case. Dock är aftonbladet värre, men det hör inte hit.

Zakath
2004-12-06, 21:58
Jag litar faktiskt mer på vad sidan i fråga skriver än på vad expressen skriver. Igår kunde man läsa på expressens löpsedel: "FÖR 900 KR KAN DU RESA TILL SOLEN" ... I rest my case. Dock är aftonbladet värre, men det hör inte hit.



Nja, ett företag som kallar sig "Blessed Herbs" är väl inget JAG litar på. Och om du läser punkterna så verkar de faktistk mycket rimliga!

vildängel
2004-12-06, 22:00
Nja, ett företag som kallar sig "Blessed Herbs" är väl inget JAG litar på.
Haha, det var EXAKT vad jag tänkte också ;)

Niclaaas
2004-12-06, 22:09
nu har jag läst väldigt lite fysiologi men fysiologiläraren borde väl ändå veta vad hon pratar om och enligt henne har man ca 1kg bakterier i tarmarna

det är vad jag fått lära mig men någon som vet bättre får gärna rätta

Lillgrabben
2004-12-06, 22:10
Hehe, följande är kopierat från deras sida;

Detail of the formulas:
Toxin Absorber
During this program one will take Toxin Absorber with apple juice and water, five times a day, to draw the mucoid plaque off their intestinal walls. It will also absorb toxins, heavy metals, and excess cholesterol from the intestinal tract. Although liquid when first mixed, Toxin Absorber will begin to thicken as it slowly moves through the digestive system. During this time, it will bond to the plaque on a person's intestinal walls, pulling it out of one's system.

An herbal supplement of Psyllium seed husks, Apple pectin, Ginger root*, and Bentonite clay. more about these herbs
*Certified Organically Grown

Alltså, bl.a. psylliumfrön, ingefära, pektin samt BENTONITLERA.


För er lite yngre som inte kommer ihåg debatten om kärnbränsleavfallet & dess förvarande:

Sveriges utbrända bränslestavar skulle byggas in i ett "rör" av koppar samt att röret skulle fyllas med bentonitlera.

Därefter skulle hela klabbet gömmas i djupa bergrum i tusentals år..... Allt för att man inte skulle få ngt radiakläckage.


Måste vara ett kraftigt medel om det både rensar jänkarnas tarmar samt klarar av högvärdig radioaktiv strålning (under 1000-tals år)! :thumbup:



Det fanns även fler ingredienser tror jag men det mest intressanta var lereländet.. :D

s_himself
2004-12-06, 22:26
Jag litar faktiskt mer på vad sidan i fråga skriver än på vad expressen skriver. Igår kunde man läsa på expressens löpsedel: "FÖR 900 KR KAN DU RESA TILL SOLEN" ... I rest my case. Dock är aftonbladet värre, men det hör inte hit.


klart att man kan komma till soliga länder för 900:-! sista minuten och enkel biljett :smokin:

Arne Persson
2004-12-06, 22:32
Hehe, följande är kopierat från deras sida;

Detail of the formulas:
Toxin Absorber
During this program one will take Toxin Absorber with apple juice and water, five times a day, to draw the mucoid plaque off their intestinal walls. It will also absorb toxins, heavy metals, and excess cholesterol from the intestinal tract. Although liquid when first mixed, Toxin Absorber will begin to thicken as it slowly moves through the digestive system. During this time, it will bond to the plaque on a person's intestinal walls, pulling it out of one's system.

An herbal supplement of Psyllium seed husks, Apple pectin, Ginger root*, and Bentonite clay. more about these herbs
*Certified Organically Grown

Alltså, bl.a. psylliumfrön, ingefära, pektin samt BENTONITLERA.


För er lite yngre som inte kommer ihåg debatten om kärnbränsleavfallet & dess förvarande:

Sveriges utbrända bränslestavar skulle byggas in i ett "rör" av koppar samt att röret skulle fyllas med bentonitlera.

Därefter skulle hela klabbet gömmas i djupa bergrum i tusentals år..... Allt för att man inte skulle få ngt radiakläckage.


Måste vara ett kraftigt medel om det både rensar jänkarnas tarmar samt klarar av högvärdig radioaktiv strålning (under 1000-tals år)! :thumbup:



Det fanns även fler ingredienser tror jag men det mest intressanta var lereländet.. :D


Bentonitlera är, om jag inte minns fel, bl.a en kiselrik lera av vulkaniskt ursprung. Den har mycket goda uppsugande och svällande egenskaper. Därav troligen dess användningsområden. Hur det är med dess ev. giftighet är jag osäker på. Har för mig att den bl.a har påträffats på Kullen i Skåne.

Metal_boy_
2004-12-06, 22:38
bara att dra på kompressorn på 20 bar och köra me högtryckstvätt rakt upp i anus

s_himself
2004-12-06, 22:39
bara att dra på kompressorn på 20 bar och köra me högtryckstvätt rakt upp i anus


20bar? va är det för högtryckstvätt? Min ligger på 150 :)

Krub
2004-12-06, 23:11
Vore det inte möjligt att skiten man får av dom och drar i sig binder vätska och diverse go´bitar och sen skiter man ut det vanliga i en annan konsistens och känner sig renad??

Och sen skulle väll alla proffsboxare hålla på med det här för att sänka sin viktklass ifall det verkligen fungerade?

vildängel
2004-12-06, 23:17
Vore det inte möjligt att skiten man får av dom och drar i sig binder vätska och diverse go´bitar och sen skiter man ut det vanliga i en annan konsistens och känner sig renad??

Och sen skulle väll alla proffsboxare hålla på med det här för att sänka sin viktklass ifall det verkligen fungerade?
Fast grejen är ju att man ska fasta i 5 dar innan man börjar med kuren, så då borde väl inte det finnas så mkt tarminnehåll kvar? Fast jag vet inte, det verkar helmysko =)

ceflower
2004-12-06, 23:26
klart att man kan komma till soliga länder för 900:-! sista minuten och enkel biljett :smokin:

Nu rörde det sig om en resa till solen. Förståligt att de inte skriver Tur&Retur iaf ...

s_himself
2004-12-06, 23:31
Nu rörde det sig om en resa till solen. Förståligt att de inte skriver Tur&Retur iaf ...


Men tog du seras rubrik så bokstavligt? Fritidsresor och alla andra som skriver "solresor" på sina kataloger då? :rolleyes:

well, detta är OT! så jag slutar här.

Pez
2004-12-07, 04:05
nu har jag läst väldigt lite fysiologi men fysiologiläraren borde väl ändå veta vad hon pratar om och enligt henne har man ca 1kg bakterier i tarmarna

det är vad jag fått lära mig men någon som vet bättre får gärna rätta
Ja.. alltså - man SKA ha ett par kilo bakterier i tarmarna. Det är normalt och utan dom skulle du dö.

För övrigt så tror jag att Expressen är nåt på spåren.. om man sätter deras sista "myt" i relation till hur jävla lycklig den där Shalom på hemsidan ser ut att vara över att få visa upp sitt bajs för folk.. :D

"Myt 18:
Det kan finnas sexuellt inslag i bruket av tarmsköljningar.

Ja, förmodligen, liksom en hel del vanföreställningar om hur kroppen fungerar.

Fakta: Greger Lindberg, magdoktor på Karolinska sjukhuset."

Prankie
2004-12-07, 04:15
hur pass är det med tarmsköljning, känner man sig som en ny människa efter det? eller fortsätter allting på som vanligt?

Det känns förmodligen mer som en natt med THE GIMP. :D

z_bumbi
2004-12-07, 07:57
hur pass är det med tarmsköljning, känner man sig som en ny människa efter det? eller fortsätter allting på som vanligt?

Testa 10 lavemang på raken så blir du ren i tarmen, man känner sig som en ny människa men man vill garanterat inte vara den människan resten av livet. Been there, done that and didn´t buy a f**king t-shirt.

Att skölja tarmarna ofta kan göra att man stör tarmfunktionen och därför är mer utsatt för att få stopp igen, självklart löser man det med att skölja tarmen igen...
En mycket bra affärsidé med andra ord.

aliquis
2004-12-07, 09:13
Har för mig att det säljs mycket sådant där men när de kikar med kameror ser de aldrig beläggningen som sägs finnas där, är ändå lite fundersam, om det nu finns gammalt jox så vill man ju få bort det, men alla andra djur överlever ju utan att göra det iofs... men typ svalda tuggummin osv ;D (fast de kommer nog ut ändå..)

stefannn
2004-12-07, 10:46
Har för mig att det säljs mycket sådant där men när de kikar med kameror ser de aldrig beläggningen som sägs finnas där, är ändå lite fundersam, om det nu finns gammalt jox så vill man ju få bort det, men alla andra djur överlever ju utan att göra det iofs... men typ svalda tuggummin osv ;D (fast de kommer nog ut ändå..)

ja och typ allla människor överlever ju också

men visst fastnar det gammal skit i tarmvecken men knappast några fem kilon .. utan 1-1.5 max är vad det handlar om ... och köra sån där som drar ut all skit vetefaan om jag vill göra... slutar väl med att hela tarmpaketet hänger med ut..

ParkPre
2004-12-29, 00:00
Har för mig att det säljs mycket sådant där men när de kikar med kameror ser de aldrig beläggningen som sägs finnas där, är ändå lite fundersam, om det nu finns gammalt jox så vill man ju få bort det, men alla andra djur överlever ju utan att göra det iofs... men typ svalda tuggummin osv ;D (fast de kommer nog ut ändå..)

om intresseklubben vill göra en liten anteckning kan jag meddela att tuggummi är otroligt lätt smällt dvs matsyran tar hand om den biten utan några större problem ;) så det där man fått ilurat sej sedan man var liten att det är farligt att svälja tuggummi är rent och skärt skitsnack :)


//PP :notme: