handdator

Visa fullständig version : Vad sägs om detta? Gripper-extra


Zakath
2004-12-06, 20:25
http://www6.mailordercentral.com/ironmind/prodinfo.asp?number=1387&variation=&aitem=4&mitem=42

Vad tror ni? Kan det vara nåt att ha?

Om detta är en konkurrerande webshop så får ni omedelbart radera länken!


"Here's how the system works. Let's say that you can do 10 or 12 reps with a No. 1 gripper, and you have your sights set on closing the No. 2. Slap a Hand Gripper Helper on top of your trusty No. 1, ramping up its load about 10 kg (22 lb.)--the boost in the training intensity will bring you down to the peak power-producing range. In other words, you'll be training more effectively for gaining strength, and before too long, the sound you'll hear is the grinding of your No. 2's handles."

Svedberg
2004-12-06, 20:30
Kolla gripboard, har för mig att dom inte var för upphetsade....
Dessutom är det kul med många grippers :D

Allan
2004-12-06, 20:32
http://www6.mailordercentral.com/ironmind/prodinfo.asp?number=1387&variation=&aitem=4&mitem=42

Vad tror ni? Kan det vara nåt att ha?

Om detta är en konkurrerande webshop så får ni omedelbart radera länken!


Mjaaa...det vette fan
:confused:

Ska ta upp det i generalstaben...


allan

Honn
2004-12-07, 09:06
Om den skulle fungera är den intressant. Tror dock att det är bökigt att använda den. Im har även släppt lite nya grippers. Tyvärr är alla lättare än trainern :furious: . Nä tacka vet jag RB :hbang: .

Zakath
2004-12-07, 09:15
Om den skulle fungera är den intressant. Tror dock att det är bökigt att använda den. Im har även släppt lite nya grippers. Tyvärr är alla lättare än trainern :furious: . Nä tacka vet jag RB :hbang: .


Plus att dem nya gripperserna har precis samma pris som dem gamla :smash:

hejhopp
2006-01-09, 16:54
Någon som har testat en Hand Gripper Helper? Funkar dom bra? Rb-gripper verkar man inte kunna få tag i nu för tiden! Tänkte beställa en rb från budo fitness men det skulle sluta på typ 400kr för 1 med frakt.

Liten Men Fet
2006-01-09, 16:59
Någon som har testat en Hand Gripper Helper? Funkar dom bra? Rb-gripper verkar man inte kunna få tag i nu för tiden! Tänkte beställa en rb från budo fitness men det skulle sluta på typ 400kr för 1 med frakt.

Va är det så illa? på webshoppen kostar dom ju 251. Har dom några grippers i sina affärer så man kan klämma på dom? Bor i linköping..

Mart|n
2006-01-09, 17:34
Köp BB grippers från http://www.wwfitness.com annars. Gillar dom mest av alla.

Jense
2006-01-09, 18:07
Köp BB grippers från http://www.wwfitness.com annars. Gillar dom mest av alla.


me två

Svappis
2006-01-09, 20:49
Jag har hand gripper helper. Idén som sådan är väl bra, men anser inte själv att den är en stor hit. Dels så är den ganska obekväm att använda och dels så tycker jag att den ger en större ökning av motståndet än halvvägs till nästa gripper. Kanske på grund av att belastningen hamnar på fingertopparna. Detta kan kanske variera beroende på hur stor hand man har, den som har en stor hand gillar den nog bättre.

För drygt dubbla priset av ett par av Hand gripper helper så får man en RB gripper som kan överbrygga gapet mellan två olika CoC. Det anser jag är ett bättre alternativ.

Patric

hejhopp
2006-01-10, 22:25
Va är det så illa? på webshoppen kostar dom ju 251. Har dom några grippers i sina affärer så man kan klämma på dom? Bor i linköping..

jo men av nån anledning tar dom typ 150kr för frakten.

Timme
2006-01-10, 22:29
För drygt dubbla priset av ett par av Hand gripper helper så får man en RB gripper som kan överbrygga gapet mellan två olika CoC. Det anser jag är ett bättre alternativ.

Patric


Eller Beef Builder grippers som jag ska köpa snart *flex*

Dom gripperna verkar vara mer populära bland grip-killar. Bla sä älskar Martin dem :)

/Timme

hejhopp
2006-01-10, 22:47
Nån som vet vilken BB-gripper som motsvarar en rb160?

Mart|n
2006-01-11, 06:08
Eller Beef Builder grippers som jag ska köpa snart *flex*

Dom gripperna verkar vara mer populära bland grip-killar. Bla sä älskar Martin dem :)

/Timme

:em:



hejhopp: Skulle gissa på en Super Advanced eller en Master, gissar att det lutar mer åt en SA än en M.

Den lättaste jag har är en BBSM och den ligger till bra mellan #2 och #3, så troligtvis så kommer Master ungefär som en #2, vilket är tyngre än en RB160 o.s.v. :D