handdator

Visa fullständig version : Pizza!


Griip
2004-12-06, 17:14
Mycket möjligt att just denna pizza har fått en egen tråd förut men såg ingen så... tycker verkligen en sån här pizza förtjänar en egen post :D

Finns en pizza som heter Big One Grandiosa som finns att köpa på dem flesta affärer. Iaf Ica, Willys, konsum, shell.. Och förmodligen många andra :)
Den innehåller iaf ungefär 80g protein och är den godaste maten på denna jord. Själv tycker jag att den pizzan slår ALLT, finns inget godare.

Och förstör inte min dröm mat nu genom att säga att näringsinnehållet kan vara manipulerat och fifflat!

Så nästa fredag/lördagskväll när ni ska äta något gott, Big one grandiosa!! :eating:

King Grub
2004-12-06, 17:18
Att något innehåller mycket proteinbetyder inte att det är bra att äta... Pizza är ALDRIG bra, och bygger mest midja, om något. :) Pizza äter man för att det är gott, inte för att det GÖR gott (för det gör ingen pizza).

Griip
2004-12-06, 17:22
Meh! Är ju bara massor bra ingredienser i pizza! Förutom degen kanske..

Men iaf, bra mycket bättre än dem flesta helgmiddagarna. Och bygger midja, jo, men är det farligt? :)

King Grub
2004-12-06, 17:24
Vad äter du till helgmiddag, om pizza är bättre? En vetemjöls- och ostbomb som stimulerar insulinutsöndring mer än något annat livsmedel, med fettförbränning avstängd upp till nio timmar efter målet. Det perfekta kvällsmålet. :D Är man sugen på pizza äter man den trots att det är onyttigt. :) Det är inte helt fel ibland, det heller.

Griip
2004-12-06, 17:27
Sluta nu.. ;)

Glen
2004-12-06, 17:37
Sluta nu.. ;)


Visst är det kusligt vad verkligheten kan slå en i ansiktet ibland? :D

Griip
2004-12-06, 17:42
Äsch, tänker fortfarande äta den så ofta som möjligt. Med en sån i magen behöver man inte oroa sig för att tappa varken muskler eller fett, en omöjlighet :D

Johan
2004-12-06, 17:48
Big One pizza är enligt mig en av de godare pizzor man kan köpa i affär, köpte den förra året på Willys och micrade den i en liten micro på dreamhack, maken till äckligare, slemmigare, ofärdig pizza har jag aldrig smakat :)
Men gör man den i ugnen så blir den smaskens!

Griip
2004-12-06, 18:14
AHa just det! Finns 2 olika tror jag.. har hört det från en kompis också men vi kom senare fram till att det var 2 olika. Kanske inte var just den du menade utan att det var just mikro->ugn som var skillnaden och det är det ju oftast. I micron kan den omöjligtvis bli bra tror jag, man måste ha den i ugnen i ungefär 15 min för att tomatsåsen ska bli hyfsat torkad så. Annars blir det bara en blöt pannkaka.

abjorn
2004-12-06, 18:26
tacos > pizza

Johan
2004-12-06, 18:46
AHa just det! Finns 2 olika tror jag.. har hört det från en kompis också men vi kom senare fram till att det var 2 olika. Kanske inte var just den du menade utan att det var just mikro->ugn som var skillnaden och det är det ju oftast. I micron kan den omöjligtvis bli bra tror jag, man måste ha den i ugnen i ungefär 15 min för att tomatsåsen ska bli hyfsat torkad så. Annars blir det bara en blöt pannkaka.
Jag fick halvt vika den för att den skulle gå in i micron, så det va dömt att misslyckas.
Den kom ut som en degklump där osten knappt hade börjat smällt, men är man hungrig så är man..