handdator

Visa fullständig version : Milstolpen passerad. Återigen - stort tack!


Cupofcoffee
2004-12-06, 14:53
Det har nu gått fyra månader sedan jag började med det här projektet. Jag har precis varit på BIA-mätningen som varit milstolpen i projektet ända sedan början.

Den här mätningen ville jag göra för er skull, för att svart på vitt visa hur bra det går och hur grymt mycket ni hjälpt mig. Jag önskade att jag kunde visa upp 90 jämna kilon, men tyvärr. ;)

Lyckligtvis finns det en del andra roliga siffror - kolla här:

Vikt: 92,2
BMI: 31,9
Fettvikt: 19,2
Fettfri massa: 72,5
Fett %: 21,4
Total body water: 53,1
BMR: 2060

Jämfört med siffrorna ifrån augusti: (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27983)

Vikt: 113,2 KG
BMI: 39,2
Fettvikt: 35,4 KG
Fettfri vikt: 77,8 KG
Fat %: 31,3%
Total Water: 57
BMR: 2350 Cal

Vi talar om en 30 procentig minskning av min fettprocent - tio procentenheter! Jag har förvisso också tappat fem kilo muskler, men så har det gått fort också.

Nu ska jag börja styrketräna också. För att fira resultaten beställde jag en bänk och nästa månad blir det ett powerrack till den. :bpump:

Tack ska ni ha! :cheers:

AngelLove
2004-12-06, 15:09
Mycket starkt gjort !! :bow:

Jag har iofs inte följt eller hjälpt dig men lycka till nu när du startar träningen..

Ställ inte krav på dig själv nu när du börjar träna, utan se till att må bra och ha kul. Men som sagt,

LYCKA TILL

JJ
2004-12-06, 15:38
Vi talar om en 30 procentig minskning av min fettprocent - tio procentenheter! Jag har förvisso också tappat fem kilo muskler, men så har det gått fort också.


Mycket bra jobbat. Men har du verkligen tappat 5 kilo muskler. Är det inte vatten också? Räknar man bort det har du tappat 0.9 kg muskler???

Zakath
2004-12-06, 16:05
Fasen vad härligt!
Riktigt bra att du visar att det GÅR! Vill man så går det! Det ska du vara stolt över! Du ska vara stolt över att du inte bara satt hemma och klagade, utan gjorde något åt det :bow:

Nu är det styrketräningen som fattas, så du får lite bättre muskler vs fett-ratio :thumbup:

Vad kostade förresten en sån där mätning?

Cupofcoffee
2004-12-06, 21:03
Fasen vad härligt!
Riktigt bra att du visar att det GÅR! Vill man så går det! Det ska du vara stolt över! Du ska vara stolt över att du inte bara satt hemma och klagade, utan gjorde något åt det :bow:

Nu är det styrketräningen som fattas, så du får lite bättre muskler vs fett-ratio :thumbup:


My thought exactly.

Vad kostade förresten en sån där mätning?

Det är "kostnadsfritt". En del av servicen vi betalar för på gymmet.

Mental
2004-12-07, 03:56
Jag vill bara säga stort grattis!

före och efterbilder kanske? ;)

kharon
2004-12-07, 11:29
:bow:

Bra kämpat!
Fortsätt i samma stil!

aliquis
2004-12-07, 11:57
Mycket bra jobbat. Men har du verkligen tappat 5 kilo muskler. Är det inte vatten också? Räknar man bort det har du tappat 0.9 kg muskler???
:rolleyes:

Cupofcoffee
2004-12-07, 12:21
Jag vill bara säga stort grattis!

Tack ska du ha! :cheers:

före och efterbilder kanske? ;)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34061 :insane: :(