handdator

Visa fullständig version : Observation ang kroppsbyggare.


RobbeliRobban
2004-12-06, 12:46
Är det någon mer än jag som har lagt märke till att väldigt många byggare ser skitbra ut innan tävling men inte speciellt bra när de står på scen?, typ fyra veckor innan på en ätardag :, stora, hårda, muskulösa, med bra tryck och ser stark ut. På tävlingen ser samma person liten ut, tom, kraftlös, svag och sjuk.

Vad beror det här på?

Griip
2004-12-06, 12:47
Att dem har för lite fett och vatten i kroppen?

RobbeliRobban
2004-12-06, 12:53
Att dem har för lite fett och vatten i kroppen?

Jo givetvis. Men en trycklös kropp ser ju bara vek ut. Det är ju ändå kroppsbyggning det handlar om och inte tävling i undernäring?

Shadow Warrior
2004-12-06, 13:01
Kanske för att dom är rädd för doping tester och övergår därmed till annat stack? :D

Griip
2004-12-06, 13:04
Jo givetvis. Men en trycklös kropp ser ju bara vek ut. Det är ju ändå kroppsbyggning det handlar om och inte tävling i undernäring?

Håller med.

Bite
2004-12-06, 13:07
I proffssvängen är ju Dennis James känd för att se ut som nåt oheligt veckorna innan tävling, för att sedan tappa det där "allra värsta".

Beast
2004-12-06, 13:38
Vilka klasser tittar du på då dom ser klena o svaga ut?? haha

Fultjack
2004-12-06, 13:40
jag har tänkt på att många byggare har midjeväska, och det är inte vackert :thumbup:

RobbeliRobban
2004-12-06, 13:44
Vilka klasser tittar du på då dom ser klena o svaga ut?? haha

Det finns i alla klasser, utan undantag, speciellt damklasserna. De står där på scen, Hålögda, sjuka och veka och ser skit ut i jämförelse med vad de gjorde några veckor innan. Är det så jäkla viktigt att väga in i en lägre klass och se ut som skit, istället för att gå i en högre och se jävligt bra ut även om man är en aning mindre än sina medtävlanden?

abjorn
2004-12-06, 13:47
bilder tagna innan tävling är inte direkt tagna i samma ljus som på tävlingen. Detta kan vara en orsak. En annan orsak kan vara miss i kolhydratladdning och att dom dragit på sig en massa vatten. Överdeffning är nog också en orsak.

J.Saarela
2004-12-06, 14:06
bilder tagna innan tävling är inte direkt tagna i samma ljus som på tävlingen. Detta kan vara en orsak. En annan orsak kan vara miss i kolhydratladdning och att dom dragit på sig en massa vatten. Överdeffning är nog också en orsak.


Min tanke oxå

rossi
2004-12-06, 15:13
Tömingen/Uppladdningen går inte alltid precis 100% som man tänkt sig....

Arne Persson
2004-12-06, 15:18
Ronny Runesson fotades för B&K på gymmet i lördags. Han var i brutalform och hade slagit de flesta tävlande i helgen i deff. Även när han väger som mest offseason c:a 92 kg så är han hård med hårda magmuskler, cross på benen mm.

gosh
2004-12-06, 15:39
Är det någon mer än jag som har lagt märke till att väldigt många byggare ser skitbra ut innan tävling men inte speciellt bra när de står på scen?, typ fyra veckor innan på en ätardag :, stora, hårda, muskulösa, med bra tryck och ser stark ut. På tävlingen ser samma person liten ut, tom, kraftlös, svag och sjuk.

Vad beror det här på?
Det kan bero på många saker men jag tror det absolut största orsaken är att du får ett intryck av en person på gymmet och ett helt annat intryck av personen när den står på scen.
man kan se väldigt "hård" ut på ett gym men egentligen är man inte speciellt hård. exempelvis kan en person hålla lite vatten i benen men upptill ser det bra ut, då flexar personen överkroppen och man tycker det ser kanon ut.

Jag tror de allra flesta ändå ser bättre ut på scen än vad de gjort tidigare på gym även om man upplever att så inte är fallet om man sett personen tidigare på gymmet.

JustinCredible
2004-12-06, 15:54
På amerikanska brädor tar dom typ alltid bilder då dom står i köket eller i hallen och flexar & håller på. Då ser man ju skitgrov ut av nån anledning. typ som bilderna på...... fan nu har jag glömt vad han heter, men han som alla pratade om förut.. Proffsen ser ju helt malplacerade ut överallt förutom på en scen.

sen när dom står på scen brevid alla andra byggare så är det ju inget speciellt. Dennis James tar ju bilder på gymmet brevid nån lallare.

John M
2004-12-06, 16:13
Håller med om att vissa ser mjuka och små ut. Har ju aldrig sett en tävling IRL, men på bilderna så ser dom som sagt inte så bra ut, om man jämför med bilder tagna någon vecka innan tävlingen. Kan det ha med ljussättningen och fotot att göra? :confused:

abjorn
2004-12-06, 16:14
Det är ljuset som gör dom illusionerna, bildas skuggor i alla "gropar". Lite skillnad på 40W och 40kW.

Grisen
2004-12-06, 16:16
Jag håller med Robban fullständigt! Veckan innan ser de ofta "torra" och kraftfulla ut, men på tävlingen "blöta" och kraftlösa.

Sverker
2004-12-06, 17:52
Jag håller med Robban fullständigt! Veckan innan ser de ofta "torra" och kraftfulla ut, men på tävlingen "blöta" och kraftlösa.

Vilket ger fantastiska möjligheter för skrivbordsgeneraler att vinna nästa gång :D

Grisen
2004-12-06, 18:51
Vilket ger fantastiska möjligheter för skrivbordsgeneraler att vinna nästa gång :D

Hahhaha! Jag ÄR större än Ruhl, alla kan ju se stora ut med rätt ljus.