handdator

Visa fullständig version : PayPal


Hardcore_pb
2004-12-05, 23:56
Någon som har det, Funkar det bra ?

Var tvungen att ordna ett konto men när man ska föra över pengar till paypal kontot från kontokortet så var min engelska för dålig :em: måste man kan till ens bank och fixa det där eller ? ps. jag har inte internetbank

/Hardcore

Prankie
2004-12-06, 00:02
Har du visa är det väl gjort på en sekund? Skicka över lite pengar och sen ta paypal några dollar betal av dig. Gå till närmaste automat och skriv ut saldo så stå aktiveringskoden på kontoutdraget. Skriv in koden så får du pengarna tillbaka. Har du internetbanken är det ännu lättare.

Garnax
2004-12-06, 01:20
Paypal funkar kanon...Har använt det för flera betalning när jag sålt saker till t.ex USA.

Behöver du veta något exakt får du fråga...orkar inte dra allt.

JAM
2004-12-06, 02:07
PayPal fungerar hur bra som helst. Använde det senast i våras i ett projekt på skolan för att ta betalt av folk som ville surfa via vårt WLAN. $1/h, ingen betalning => inget surfande!

Hardcore_pb
2004-12-06, 12:18
nu har ju jag mastercard och om jag fattat det rätt så skulle jag vara tvungen att gå till min bank och fylla i nåt så det blevmöjligt att börja flytta pengar men som sagt min eng. är inte så där jätte bra så jag kanske missuppfattade det ?

/Hardcore

JAM
2004-12-06, 13:43
nu har ju jag mastercard och om jag fattat det rätt så skulle jag vara tvungen att gå till min bank och fylla i nåt så det blevmöjligt att börja flytta pengar men som sagt min eng. är inte så där jätte bra så jag kanske missuppfattade det ?

/Hardcore
Nej nej, du registrerar dig på PayPal. De drar då typ $1 från ditt kort. Som notering på uttaget kommer det att stå något i stil med "PayPal *1234" där 1234 är en kod som du behöver för att fullborda registreringen och använda kontot fullt ut. Lite omständigt, men å andra sidan ett väldigt smart sätt att ta reda på att du verkligen är ägaren till det kort du registrerat dig med.

Hardcore_pb
2004-12-06, 16:47
okej så då behöver jag bara fixa internetbank och börja föra över pengarna och sen hämta ett kontoutdrag med koden sen är allt klart ?

ursäkta att jag är omständig men när det gäller pengar på nätet så är jag fortfarade lite skeptisk...

/Hardcore

Hardcore_pb
2004-12-06, 18:46
gahhh har fixat intenetbank nu ja det gick bra men sen så skulle jag överföra lite pengar till mitt paypal konto men nää det gick inte alls lika bra för jag fick ett "Bank transfer ID" av paypal som jag skulle ha med i mitt meddelande när jag gjorde en transaktion tyvärr så är det ID koden för lång så den ryms inte i meddelande fältet :confused: jaha vad gör man nu ?

/Hardcore

KniveN
2004-12-06, 23:45
Du måste inte sätta in pengar på ditt paypal kontot för att kunna betala, dom drar direkt från kontot.

Jompi
2004-12-07, 00:37
HUr nöjd som helst med paypal :thumbup:

Hoppas bara fler svenskar skaffar det.

ceflower
2004-12-07, 00:53
Man måste inte alls ha pengar för att kunna betala, eller, det beror på vad det är. Köper sjukt mkt på ebay, betalar alltid med kortet direkt. Ingen poäng att ha en massa pengar på mitt pp-konto.

Hardcore_pb
2004-12-07, 13:09
hmm okej så jag behöver aldrig föra över några pengar till mitt pp konto utan kan betala med det och så dras det från kortet ?

är helt borta nu :confused:

så här står det på pay pal sidan om man ska Add funds men det behöver man alltså inte ?

Add Funds
By adding a checking or savings account, you can transfer funds from your bank account to your PayPal account using Electronic Funds Transfer.

If you have a Swedish bank account, you will need to initiate a bank transfer through your bank to add funds to your PayPal account.

/Hardcore som verkar ha låg iq :smash:

Prankie
2004-12-07, 13:11
Du aktivera kortet först som det nämdes där uppe. Sen varje gång du betala med paypal så dra de det summan från ditt kort. Det blir som att betala med kreditkort, fast du behöver inte lämna ut några nummer och du måste godkänna de betalningar.

Jazzman
2004-12-07, 13:16
Handlar du på t ex ebay så har de ett automatiskt system som gör att du kan betala direkt med paypal. Pengarna dras då direkt från ditt VISA-konto (alltså ditt bankkonto) du behöver inte sätta in pengar på paypal.
Du kan också föra över pengar till paypal från din bank via ett bankgironummer. Om du betalar en säljare på detta sätt slipper han paypalavgifterna som han skulle få betala om man betalar via paypal-VISA. Om du använder VISA-sättet så får du betala din banks växelkurs plus en liten avgift för att de växlar pengarna. Om du sätter in pengar till paypal via bankgiro så (tror jag) förlorar du lite när paypal växlar från svenska kr. till dollar.
/Jazz

KniveN
2004-12-07, 14:48
Om du inte har tänkt o handla för allt för stora summor så behöver du inte ”aktivera” kortet. Man kan handla för typ $300 eller något i den stilen utan o ”aktivera” kortet.

Masse
2004-12-07, 14:55
Supernöjd med Paypal och använder det ofta. Dock kan det vara värt att ta en titt på www.paypalsucks.com och läsa om de tusentals andra som inte är lika nöjda.

Hardcore_pb
2004-12-07, 15:22
Okej nu TROR jag att jag fattar !

Om ja ska handla för under 750 dollar som står som limit så behöver jag inte aktivera kortet ?

Om jag ska betala en säljare på tex. ebay så skriver jag bara in hans email och summan sen så dras pengarna från mitt MASTERCARD och går in på säljarens konto sen är det klart ?

/Hardcore

Mr Zero
2004-12-07, 18:09
Okej nu TROR jag att jag fattar !

Om ja ska handla för under 750 dollar som står som limit så behöver jag inte aktivera kortet ?

Om jag ska betala en säljare på tex. ebay så skriver jag bara in hans email och summan sen så dras pengarna från mitt MASTERCARD och går in på säljarens konto sen är det klart ?

/Hardcore
Helt riktigt.

Hardcore_pb
2004-12-07, 18:39
Helt riktigt.

Dåså nu ska vi se om jag får några varor också :confused:

köpte ett par Nike skor för den grymma summan 10.59 dollar :D sen att det var en frakt å sånt svammel på 45 dollar var ju inte lika kul :MrT: Men 375kr dessa är ändå rätt okej:

/Hardcore