handdator

Visa fullständig version : King Arthur


Yankeee
2004-12-05, 23:13
Såg den precis och jag måste säga att det var den bästa filmen någonsin.
Vad tycker ni andra som har sett den?

Rockhard
2004-12-05, 23:14
Jag hade inte tänkt se den men jag har ändrat mej eftersom det är den bästa någonsin.

Froddan
2004-12-05, 23:14
Kanske inte bästa någonsin. Men den var jävligt bra, det håller jag med dig om! :)

Griip
2004-12-05, 23:15
Vädligt bra. Mycket bättre än Troja. Men långt ifrån en av dem bästa.

acke_t
2004-12-05, 23:16
tyckte den sög rätt hårt
enda som var bra var ju knightley

Rockhard
2004-12-05, 23:18
Är det eric estrada på din avatar förresten? kul att se att det finns flera Estrada-fans här på forumet :)

TTT
2004-12-05, 23:20
Helt ok film, men inte mer.

Officer
2004-12-05, 23:20
Iofs var det ett tag sen jag såg King Arthur på bio två gånger nu men.. Mkt bra film. Mästerlig musik.

Hades
2004-12-05, 23:22
Tyckte den var sådär. Blev lite besviken faktiskt. Men jag tycker Skarsgård var grym!

Yankeee
2004-12-05, 23:24
Kan förstå om andra inte tycker att var mer än ok. Det beror ju på vad man vill få ut av filmen. Orkar inte och kan inte riktigt förklara varför gillar vissa filmer. T.ex Matrix Revolutions var helt underbar den också, inte många som håller med :)

Chris
2004-12-05, 23:32
Kan förstå om andra inte tycker att var mer än ok. Det beror ju på vad man vill få ut av filmen. Orkar inte och kan inte riktigt förklara varför gillar vissa filmer. T.ex Matrix Revolutions var helt underbar den också, inte många som håller med :)

Jo jag gör. Den är kung! :D

Såg Collateral nyss, den var väldigt bra! Tom Cruise är en riktig höjdarskådis!

Prankie
2004-12-05, 23:42
Jag sömnade innan den första fight började. :D Var för trött den dagen så jag prova igen en annan gång.

Mental
2004-12-05, 23:50
Jag vart lite besviken, tyckte den inte var speciellt bra

Rockhard
2004-12-05, 23:51
Är det sant att Arthur var homo?

AFanatic
2004-12-05, 23:54
Är det sant att Arthur var homo?


På tal om det....se inte Alexander...segare film finns nog inte. Var nära o somna två gånger.

Zodd
2004-12-06, 00:04
Den var bra. :thumbup: 3.5/5

Tolkia
2004-12-06, 00:07
I likhet med många "medeltids-" och fantasyfilmer får den mig att undra varför killar tar på sig rustning när de skall ut och slåss, medan tjejer tar på sig (tar av sig till?) läder-BH ... :confused:

JustinCredible
2004-12-06, 00:08
I likhet med många "medeltids-" och fantasyfilmer får den mig att undra varför killar tar på sig rustning när de skall ut och slåss, medan tjejer tar på sig (tar av sig till?) läder-BH ... :confused:

På riktigt slogs dom nakna. seriöst. Iaf i slaget i king arthur.

Garnax
2004-12-06, 01:17
Såg den precis och jag måste säga att det var den bästa filmen någonsin.
Vad tycker ni andra som har sett den?

Då har du inte sett mycket...

Den är över medium, värd att se men inget man ser 2 ggr.

Einar
2004-12-06, 01:27
Jag tyckte den var helt värdelös.
Otroligt fånigt när Skarsgård slår sig för bröstet och sen alla dessa repliker mitt i striden som ska göra det så mäktigt och storslaget... usch!

Karl_alfred
2004-12-06, 01:48
På tal om det....se inte Alexander...segare film finns nog inte. Var nära o somna två gånger.
No shit!

AFanatic
2004-12-06, 01:53
:d

Yankeee
2004-12-06, 06:02
Då har du inte sett mycket...

Den är över medium, värd att se men inget man ser 2 ggr.

Eeh? Hur vet du vad jag letar efter i filmer? Vet du vad jag vill se och inte se? Vet du vad som kan förstöra en hel film för mig? Berätta gärna, jag är intresserad.

Yankeee
2004-12-06, 06:05
I likhet med många "medeltids-" och fantasyfilmer får den mig att undra varför killar tar på sig rustning när de skall ut och slåss, medan tjejer tar på sig (tar av sig till?) läder-BH ... :confused:

Nu säger jag inte att det var på detta sätt, bara en tanke. En tjej och en kille har inte samma plats i en strid. En kille som är stor (större) och stark (starkare) blir inte hindrad på samma sätt som en tjej av en tung och klumpig rustning. Varför skulle en tjej som förmodligen är betydligt smidigare och snabbare ta på sig en rustning? Makes no sense. Visst behöver de inte ha läderbehå och string på sig, men du förstår vad jag menar.

Frantic
2004-12-06, 10:32
Mycket bra film men Director´s cut versionen är vassare!

christian
2004-12-06, 12:01
Rätt tråkig. Grovt magplask med stridstal som bara känns malplacerade och inte storslagna.

hangatyr
2004-12-06, 13:20
fruktansvärt tråkig.
platt dialog, skådespeleri i klass med roliga timmen i mellanstadiet, de obligatoriska eldpilregnen och fånigast av allt: påståendet att det skulle vara den sanna berättelsen om Kung Arthur.

jösses, arthurmyten är,hör och häpna, en myt!

RobbeliRobban
2004-12-06, 13:25
Kung Arthur är en obekräftad myt. Denna myt följer en BESTÄMD saga, med bestämda karaktärer med bestämd personlighet. När dessa karaktärer ändras för att filmen skall vara politiskt korrekt sparkar jag bakut.

Därför vägrar jag kategoriskt att se den filmen, och uppmanar alla andra till att göra det samma. Bojkott!

Langster
2004-12-06, 13:27
Jag tyckte faktiskt att det var en av de sämre filmer jag sett. (Alltså sämre av de filmer som "borde" vara bättre med tanke på budget osv...)
Yankee, du får gärna förklara vad du tyckte var så fantastiskt med filmen, för jag fattar inte på nåt sätt hur nån kan tycka att det är den bästa filmen nånsin.

Bingo
2004-12-06, 13:52
Varför skulle en tjej som förmodligen är betydligt smidigare och snabbare ta på sig en rustning?För att hindra pilar, spjut, yxor och svärd att ta kål på henne. Nu vet du. Behöver aldrig fråga mer.

J.Saarela
2004-12-06, 14:01
Ok film

Tigerkotten
2004-12-06, 14:30
3a av 10 får den av mig

Alexander får 4 av 10.

Troja 5 av 10.

Chris
2004-12-06, 14:40
3a av 10 får den av mig

Alexander får 4 av 10.

Troja 5 av 10.

Varför får ingen sex av dig? :kinky: ;)

Yankeee
2004-12-06, 15:29
För att hindra pilar, spjut, yxor och svärd att ta kål på henne. Nu vet du. Behöver aldrig fråga mer.

En tjej ska inte vara längst fram och gå in i striden först. Det vore inte speciellt smart att dra en person som är snabb och smidig i början av en strid. Bättre att vänta till motståndarna är trötta osv. Bara mina tankar igen.

Yankeee
2004-12-06, 15:35
Jag tyckte faktiskt att det var en av de sämre filmer jag sett. (Alltså sämre av de filmer som "borde" vara bättre med tanke på budget osv...)
Yankee, du får gärna förklara vad du tyckte var så fantastiskt med filmen, för jag fattar inte på nåt sätt hur nån kan tycka att det är den bästa filmen nånsin.

Det beror ju som sagt på vad man vill ha ut av filmen. Anledningen till att jag tycker vissa filmer är bra är mycket personlig och jag känner inte för att berätta om det på ett forum. Jag letar inte efter samma sak som de flesta andra, så mycket kan jag säga :)

Tricklev
2004-12-06, 16:18
Det beror ju som sagt på vad man vill ha ut av filmen. Anledningen till att jag tycker vissa filmer är bra är mycket personlig och jag känner inte för att berätta om det på ett forum. Jag letar inte efter samma sak som de flesta andra, så mycket kan jag säga :)

Snacka inte som om du vore super djup, du ville bara se kvinnliga krigare i bh o string, erkänn? ;)

Yankeee
2004-12-06, 16:25
Snacka inte som om du vore super djup, du ville bara se kvinnliga krigare i bh o string, erkänn? ;)

:em:

King Grub
2004-12-06, 16:56
King Arthur är en av mina hetaste kandidater för årets sämsta film, alla kategorier. Ett pekoral av sällan skådade mått.

Garnax
2004-12-06, 17:11
King Arthur är en av mina hetaste kandidater för årets sämsta film, alla kategorier. Ett pekoral av sällan skådade mått.

Nja, det finns så mycket sämre filmer att det är lite väl tilltaget.

Men jag kommer iaf inte se den igen...men är glad att jag såg den 1 gång...

3 solar är årets sämsta film...ingen kan säga emot det...

Johan1986
2004-12-06, 17:12
Tyckte också den va dålig. En del förutsägbara scener m.m

Trance
2004-12-06, 17:16
En tjej ska inte vara längst fram och gå in i striden först. Det vore inte speciellt smart att dra en person som är snabb och smidig i början av en strid. Bättre att vänta till motståndarna är trötta osv. Bara mina tankar igen.


Uhm, du har spelat för mycket tv-spel där tjejen är smidigare och snabbare och killen stark. :)

I verkligheten så är killen generellt snabbare(smidighet är en sådan vid definition så den känns inte relevant här, men jag skulle vilja säga kille här också)

Så det känns inte så logiskt att tjejer _alltid_ har magen bar när de skall slåss. Om de inte orkar bära tung rustning så finns det trots allt läder som hjälper en del.

Vir
2004-12-06, 17:23
Kalkonfilm nr1. Inte bara en dålig film utan de har även tagit Merlin konceptet och försökt sätta in det i England och Rommarriket. Urlöjligt. Det är lika löjligt som att göra en sagan om ringen och försöka placera in det i vår historia. Det kan inte annat än att misslyckas.

King Grub
2004-12-06, 17:25
[QUOTE=Garnax]Nja, det finns så mycket sämre filmer att det är lite väl tilltaget.[QUOTE]

Ok... Garfield var sämre! :)

Slartibartfast
2004-12-07, 10:19
Jag tyckte den var helt värdelös.
Otroligt fånigt när Skarsgård slår sig för bröstet och sen alla dessa repliker mitt i striden som ska göra det så mäktigt och storslaget... usch!

Tyckte också det var jävla löjligt. Filmen vara ganska skit som sådan.

Callister
2004-12-07, 10:42
Den var riktigt kass, seg var den också..
Troya var riktigt bra tycker jag, men inte Bästa-film på något sätt..

Bästa film är Nyckeln till frihet (The shawsank redemption) :D

palme
2004-12-07, 11:44
King arthur var riktigt bra.

Alexander är bögarnas nya favofilm? Snacka om att förstöra vad som kunde blivit så bra!!! Kassa fightscener och för få av de. För mycket homoblickar...alldeles för mycket.