handdator

Visa fullständig version : Turkbilar


påven
2004-12-05, 16:04
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?

Tricklev
2004-12-05, 16:06
Finns väll en massa möjlbara skäl, dom är kanske religiösa, kanske dekoration?

Muaytudd
2004-12-05, 16:08
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?


Jag stör mig på människor som stör sig på saker som inte påverkar dom. ;)

Gudfadern
2004-12-05, 16:10
Vi har ett kors i vår bil. Det är som dekoration, men kan även ses som skyddande. En helig aribag med andra ord. ;)

Supercharger
2004-12-05, 16:11
Jag stör mig på folk som använder korkade rubriker på sina trådar.


Stupid is, stupid does.

påven
2004-12-05, 16:11
Jag stör mig på människor som stör sig på saker som inte påverkar dom. ;)

klart man blir påverkad, speciellt min tjej. hon får ju stå ut med mitt klagande o gnällade varje gång vi går förbi en sån bil :cool:

Tricklev
2004-12-05, 16:13
Finns verkligen folk till allting.

Jense
2004-12-05, 16:33
det är väl mindre störande än när någon jävla raggare har en doftgran eller tärningar hängande där.

internethjälten
2004-12-05, 17:06
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?

...håller med dig om att det är vanligt här i JKPG, en annan som bor på Råslätt ser det som 'vardag' att se detta löjliga fenomen =)

...sen nu vid julen så kommer det oftast upp små löjliga adventsljusstakar på instrumentpanelen - stackare...

Axon
2004-12-05, 17:41
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?

Invandrare heter det , inte "TURK" :)
eller säger ni så där uppe på fastlandet?

Griip
2004-12-05, 17:44
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?

Tror aldrig jag sett det, är å andra sidan inte utomhus särskilt mycket ;)

Stör mig dock mer på "My toyota is fantastic" klisterlapparna och liknande..

Officer
2004-12-05, 17:48
Jag är turk. Varken jag eller farsan har kors i bilen. Vi är muslimer. Och det är de flesta turkar också. Du kanske menade syrianer.

påven
2004-12-05, 17:49
Invandrare heter det , inte "TURK" :)
eller säger ni så där uppe på fastlandet?

turk skriver man här. använder man dom riktiga orden blir man bannad ;)

mini_Arnold
2004-12-05, 17:53
turk skriver man här. använder man dom riktiga orden blir man bannad ;)
Bannad? Här kallas det för nåt annat, men vill inte skriva det för då får jag en varning.

Edit: Skitsamma, vi kallar det för att få stryk ;)

bosse_brutal
2004-12-05, 17:58
Invandrare heter det , inte "TURK" :)
eller säger ni så där uppe på fastlandet?

om dom är från turkiet är det ju bättre att säga turk än invandrare, dom kan ju faktiskt bara vara här och hälsa på ;)

Tricklev
2004-12-05, 17:59
om dom är från turkiet är det ju bättre att säga turk än invandrare, dom kan ju faktiskt bara vara här och hälsa på ;)

Läs Megatuttarnas inlägg :)

Froddan
2004-12-05, 17:59
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda bil här i jönköping(kanske andra städer också) som äga av en turk har ett kors hängandes i backspegeln. Vad ska det vara bra för? är det kanske en andlig airbag eller nåt sånt?
Jag har lagt märke till en mycket störande sak. Varenda svensk här i jönköping(kanske andra städer också) har allvarliga problem med att acceptera främmande seder och vanor. Vad ska det vara bra för? har denna irritation någon omdömesgill förklaring eller är det bara ett utlopp för egna misslyckande och besvikelser, ett utryck för okunnighet och rädsla som Palme sa?

Rockhard
2004-12-05, 18:36
Jag trodde påven gillade kors och religiösa saker :confused:

cVi
2004-12-05, 18:49
förstår inte varför turkar, som oftast är muslimer skulle ha kors hängande på backspegeln, något jag missat? :confused: ;)

Allan
2004-12-05, 19:01
Det finns en förmåga att blanda ihop olika folkgrupper och religioner som är rätt utbredd. Istället för att kasta skit på Påven för att han inte vet skillnaden kanske ni kan nöja er med att svara på varför syrianer - för det är vad det lär vara fråga om - har kors i vindrutan.
Själv tror jag inte det är konstigare än att svenskar har hela adventsljusstakar på samma plats.


allan

Metal_boy_
2004-12-05, 19:04
I den här jävla stan är jag mer trött på 740 raggare med hemmagjorda vingar och kjolar i gips ditsatta med eltejp...samt gamla konservburkar som slutrör och handrollade viperstripes...grejen är att dom tycker dom har snygga bilar också :rolleyes:

kors e vanligt här me..funderade på själv att ha ett i backspegeln...som jense sa: det är ju inte direkt snyggare me rosa plyshtärningar och granar, det om nått ser ju så jävla fattigt ut

Det skumma är bara att de snyggaste bilarna här i stan ägs av kors i backspegeln folk som glider omkring och inte har några jobb....

Bingo
2004-12-05, 19:15
har denna irritation någon omdömesgill förklaring eller är det bara ett utlopp för egna misslyckande och besvikelser...?Ja, irritationen bärs av misslyckade och besvikna individer. Losers helt enkelt.

ölobrännvin
2004-12-05, 20:19
Invandrare heter det , inte "TURK" :)
eller säger ni så där uppe på fastlandet?
Låt han få ha sina fördomar ifred nu !

s_himself
2004-12-05, 20:20
Jag har ett mjukisdjur som sitter på backspegeln, inklämd mellan den och taket :D min heliga krockkudde! Ja nåt måste jag ju ha då bilen är från 85 och det finns nada mjukt i bilen!

hum
2004-12-05, 22:33
Haha, hängde med anledning av den här tråden en tjock fake-guldkedja i backspegeln på min bil, alltid kan man reta någon.. ;)

Froddan
2004-12-05, 22:36
Haha, hängde med anledning av den här tråden en tjock fake-guldkedja i backspegeln på min bil, alltid kan man reta någon.. ;)Fin tanke, men jag ger din bil max 2 timmar på en offentlig parkering innan nån narkoman eller ett fyllo krossar vindrutan... :D

hum
2004-12-05, 22:39
Fin tanke, men jag ger din bil max 2 timmar på en offentlig parkering innan nån narkoman eller ett fyllo krossar vindrutan... :D

Hehe, det är en Volvo 340 från 87 så jag tror inte att någon misstar den för en äkta faktiskt.

Froddan
2004-12-05, 23:01
Hehe, det är en Volvo 340 från 87 så jag tror inte att någon misstar den för en äkta faktiskt.
Narkomaner saknar ofta den logiken. Men visst, kör hårt. :thumbup: