handdator

Visa fullständig version : Samma muskelgrupp flera gånger i veckan.


SNAJPAh
2004-12-05, 14:22
Hej, fick höra av en snubbe att man inte ska träna samma muskelgrupp flera gånger i veckan? stämmer det? Jag har för mig att man bara behöver vila 48 timmar, sen köra muskelgruppen igen, eller har jag fel?

Tack på förhand.

Griip
2004-12-05, 14:28
Beror helt och hållet på dig. Vissa tränar samma muskler 2-4 gånger i veckan med bra resultat medans vissa bara tränar den 1 gång i veckan med både sämre och bättre. Själv kör jag för tillfället lite som jag vill eftersom jag inte är i jättebra form och har svårt att räkna ut hur länge träningsvärken håller. Jag försöker dock köra allt 2 gånger i veckan och kör tex benen så fort dem har haft 1 dag utan träningsverk. Rätt bra regel att gå efter tycker jag, om man nu inte kan räkna med vilken träningsvärk man har efteråt.

pellepedal
2004-12-05, 14:52
Fu kan lungt träna samma muskel flera ggr per vecka. Tänk bara på att dra ner volymen lite så att nervsystemet hinner återhämta sig oxå.

aliquis
2004-12-05, 15:11
Kör "alla" muskelgrupper tre ggr i veckan för tillfället, fungerar bra på ben iaf, för kort tid för att utvärdera något annat.

stenis
2004-12-05, 15:43
ta de lugnt bara, överträning är ett helvette som kan ta veckor utan träning att fixa...

mvh stenis