handdator

Visa fullständig version : Töntigaste uttrycken?


Keirin
2004-12-05, 14:03
Tja!

Ok, om en säger...
Vilka är det löjligaste uttrycken du känner till? Vilka fraser använder du återkommande?

Shadow Warrior
2004-12-05, 14:09
Tja!

Ok, om en säger...
Vilka är det löjligaste uttrycken du känner till? Vilka fraser använder du återkommande?

Löjligast är nog att säga LOL någonannastans än på nätet....

Annars så använder jag väl en hel del tvpspels/anime fraser i konversationer såsom Game over (när nånting går åt skogen) eller Mission accomplished/mission failed vi passande situation, eller "GTA style" för att beskiva något :D :em:

JustinCredible
2004-12-05, 14:15
Jag säger "vad heter det" hela tiden..

fast jag säger det som "vahetterreeeeeee" var iofs ett tag sen jag sa det, så jag kanske har lagt ner det.

Jag har länge försöt folk att börja säga "fan va sist du är." om ngn gör något fel tex. fast ingen har hakat på. men snart kommer alla säga det. och ingen kommer tro på att det var jag som startade det =P

mangemani
2004-12-05, 14:15
"bah" och alla andra ord som småungarna använder.

Garnax
2004-12-05, 14:19
Mitt språk är rent och alltså använder jag inte några utfyllnader i mitt tal...

ölobrännvin
2004-12-05, 14:19
När man hör folk på radion prata engelska och dom säger Like hela tiden "i was like outside, and it was like cold like"

Garnax
2004-12-05, 14:23
i USA är "You Know" extremt utpräglat...alla anvander det...

Jense
2004-12-05, 14:30
jag pratar med en tysk accent

Bolio
2004-12-05, 14:33
jag pratar med en tysk accent

Jag med. :D

Tricklev
2004-12-05, 15:22
Jawohl mein fuhrer, säger jag rätt ofta, förutom det är språket mitt runt.


FETT NAJS!

Zodd
2004-12-05, 15:26
Löjligast är nog att säga LOL någonannastans än på nätet....
Det brukar jag göra, men bara med kompisar som är lika nördiga som mig. Vi började med det på skoj men nu säger vi så hela tiden...

Bara med kompisar:
"LOL"
"OMG"
"Shit"
"Moget"
"Owned/Pwned"

Med vanligt folk:
"Men typ"
"Men asså"

Jense
2004-12-05, 15:28
jag säger aldrig men. MEN jag svarar alltid såhär "ja, jag gör det" och inte bara "jag gör det"

Både jag och martin här på brädan ogillar att skriva "hehe" som svar på saker..

"jag va ute, så kom där en stor bil, lika stor som en buss!!"

-"hehe"

Mart|n
2004-12-05, 15:37
jag säger aldrig men. MEN jag svarar alltid såhär "ja, jag gör det" och inte bara "jag gör det"

Både jag och martin här på brädan ogillar att skriva "hehe" som svar på saker..

"jag va ute, så kom där en stor bil, lika stor som en buss!!"

-"hehe"


Mmm måste lägga av med med att skriva "hehe"... Skriver det ju förfan efter var mening nästan... "Hehu" ska jag vänja mig vid istället.

Keirin
2004-12-05, 15:38
Jag säger: - Det är inte klokt! Som svar till det mesta. Jag tycker att det är ett oerhört fånigt uttryck direkt från 70-talet.

Så gillar jag att avsluta meningar med, om jag får be. Bara för att irritera mina närmaste en aning.

raZmus
2004-12-05, 15:41
När folk skriver "Ja, jag heter ju då Ola" istället för "Jag heter Ola".
När folk säger ijenklien istället för egentligen samt odennklitt istället för ordentligt.
För övrigt tycker jag att frasen "tjabba" har sett sina bästa dagar.

Tricklev
2004-12-05, 15:41
Att avsluta meningarna med, markus gör/säger, brukar också funka :D

AFanatic
2004-12-05, 15:50
Löjligast är nog att säga LOL någonannastans än på nätet....




Nja...det finns vissa personer som har uttryckt:

"Fan vad bussen laggar!"
:laugh:

Irriterande ord som fastnar:

"...men liksom..."
"helt otroligt...ja otroligt...allt är otroligt" osv.

påven
2004-12-05, 15:59
turksvenska

jwzrd
2004-12-05, 16:06
Alla trötta människor som envisas med dåliga varianter av "det ena med det andra", tex: "det ena med det fjärde".

sork
2004-12-05, 16:11
buskul har jag alltid haft svårt för :D vet inte varför riktigt heller.

jwzrd
2004-12-05, 16:15
Skånskans förbannade "vars en" och "vars två". Varje gång jag hör det vill jag skrika "det heter var sin/varsin era dumma jävlar!". Eller vad sägs om: "göra vid", köra istället för åka (föraren kör, alla andra åker), "köra inom" istället för köra till/förbi. PÅ vilket håll istället för ÅT vilket håll.

Slayerized
2004-12-05, 16:35
Att någon "tappat det" är rekordtöntigt. Speciellt då någon annan spinner vidare på detta så att diskussionen blir:
- "Han har tappat det helt."
- "Han har aldrig haft det"/"Han föddes utan det."
Vet inte hur lokalt detta uttryck är men på mina breddgrader hör man det hyfsat ofta. (Betyder att någon är korkad, har spårat ur osv... om någon mot förmodan skulle vilja veta)

Folk som säger "du vet" 140 gånger i en mening.
"Nä, du vet, vi dro' in ti stan, du vet, så kom där ett sånt gäng, du vet, vi ba' 'va vill ni?', du vet." Främst ett Malmöitiskt fenomen.

Men det fulaste av allt är folk som säger "LOL, Pwned" och liknande även utanför sitt Counterstrike-spelande.

AFanatic
2004-12-05, 16:44
Skånskans förbannade "vars en" och "vars två". Varje gång jag hör det vill jag skrika "det heter var sin/varsin era dumma jävlar!". Eller vad sägs om: "göra vid", köra istället för åka (föraren kör, alla andra åker), "köra inom" istället för köra till/förbi. PÅ vilket håll istället för ÅT vilket håll.

:laugh:

Vad sägs om följande djävulskhet som förekommer runt Lysekil/Uddevalla/Körn osv:

"prata på..." ex. "Jo vi prata lite på det" (Man pratar OM något inte PÅ ngt.)

Kebab-Arne
2004-12-05, 16:51
"asså seriöst" eller "men seriöst" stör mig lite på det, har dock märkt att det kommer ur min mun ibland.

Var man oseriös innan?

Menigar
2004-12-05, 16:53
Jag stör mig något otroligt på människor som envisas med att kasta in ett eller två engelska ord i en annars "svensk" mening.

Exempel; "Jag behöver cigaretter" blir "Jag behöver smokes"
"Vänta, jag ska ta mina grejer" blir "Vänta, jag ska ta min shit"

Det låter så otroligt löjligt

mini_Arnold
2004-12-05, 16:58
"you know wa I is saying?" - förstår du mig?
"look a is" - checka denna
"ulla bella" - wow/jag gysar mig
"get down" - håll tyst
"shuttsi the fucksi uppsi" - håll tyst x2
"battsyboy" - fjolla
"holy mamsi" - oh shit
"holy fuckelione" - oh good shit

kommer inte på fler uttryck jag brukar använda mig av så piss off

Langster
2004-12-05, 17:00
Jag säger "allvarligt talat" ibland, helt utan anledning. Vissa uttryck fastnar bara. Det går i perioder också vilka uttryck man använder. När jag var liten använde jag "liksom" hela tiden, sen har det kommit och gått lite olika varianter.

Löjtnant Blank
2004-12-05, 17:19
Mitt språk är rent och alltså använder jag inte några utfyllnader i mitt tal...
Talar du lika rent som du skriver?

Tricklev
2004-12-05, 17:21
Talar du lika rent som du skriver?

Min tanke exakt :D

Löjtnant Blank
2004-12-05, 17:22
"Gött mos!" är fult.

Pingen
2004-12-05, 17:29
:laugh:

Vad sägs om följande djävulskhet som förekommer runt Lysekil/Uddevalla/Körn osv:

"prata på..." ex. "Jo vi prata lite på det" (Man pratar OM något inte PÅ ngt.)

Kommer från Lysekil och det stämmer. Iallafall från de infödda i området.

Annars låter det dumt när folk från Skövde, Linköping, Falköping och runt det området avslutar varannan mening med "eller".

-Hur då eller?
-Vad gör du eller?
-Hur gjorde du det eller?

De brukar även lägga till i framför bak och fram.

-Den ligger ibak eller ifram.


(Tjörn heter det :P)

Mago
2004-12-05, 17:32
"Rasar"
Jävla aftonbladet! "Svenska folket rasar" "Hovet rasar"

plz omg lixåm

Mart|n
2004-12-05, 17:34
Skånskans förbannade "vars en" och "vars två". Varje gång jag hör det vill jag skrika "det heter var sin/varsin era dumma jävlar!". Eller vad sägs om: "göra vid", köra istället för åka (föraren kör, alla andra åker), "köra inom" istället för köra till/förbi. PÅ vilket håll istället för ÅT vilket håll.

Nu känner jag mig träffad... Stick o brinn.

Überbiffen
2004-12-05, 17:35
--> orka <--

Froddan
2004-12-05, 17:39
--> orka <--
Instämmer! Vidrigt när människor säger så...

Froddan
2004-12-05, 17:39
Mitt språk är rent och alltså använder jag inte några utfyllnader i mitt tal...
Fy fan vad tråkigt det måste vara att snacka med dig! :D

Jugger
2004-12-05, 18:06
Jag gillar inte att "fara"
T.ex -skall vi fara till kiosken. När man skall gå till kiosken.

"Vars" har jag också jävligt svårt för.

Tjuckot
2004-12-05, 18:07
"typ"
ibland upp till 3 gånger i en mening :em:

stahlberg
2004-12-05, 18:23
Jag tvättar min tunga med tvål varje dag för att hålla mitt språk rent (ändå misslyckas det). På finska skulle det lyckas, därför att språk och tunga är samma ord (kieli), så om jag tvättar min "kieli" med tvål så kunde det betyda att språket är rent (kieli on puhdas).

Uttryck blir väl annars löljiga eller tjatiga om någon använder dem för mycket, om det bli en ovana att säga dem, "i tid och otid" (hoppsan!).

Här i Finland finns ett uttryck (ord) som är särskilt irriterande : ordet "no" (nå). Om man frågar en finne något så börjar svaret i 80 % av fallen med just "No,...". Detta är för det första otroligt, och för det andra irriterande. Troligen är finnarna så trögtänkta att de måste börja alla svar med "nå" för att få tid att tänka.

Somliga använder sina "ovaneuttryck" omedvetet, andra säger dem helt medvetet i vissa ssammanhang. Jobbade ett år tillsammans med en som sa "Nu ska vi kacka driffe" varje kafferast. Vitsigt de första 50 gångerna, sedan vet jag inte (inte för att det irriterade mig men i alla fall).

Tricklev skrev att han har ett runt språk, förmodligen använder han sig mycket av s.k runda ord?

GÖR SOM GARNAX!! TALA RENT!! Vårda kroppen och själen, men också ert språk ska vara välvårdat!! Ett runt ord passar inte i en ren mun! Men ett sunt ord i en rund mun...det är så skönt att höra att det riktigt smeker ens (rentvättade) öra!

stahlberg
2004-12-05, 18:26
Kanske jag nu vinner pris för "töntigaste inlägg" i debatten. Men det må ifrågasättas : töntiga inlägg finns det ju gott om, både "här och där" (!).

Rockhard
2004-12-05, 18:29
Att prata om sig själv i tredje person.

Rockhard gillar dock att utbrista "noob!" när han äger sina vänner på bowling, vilket inte alls är töntigt.

Rockhard
2004-12-05, 18:34
Såg ett sorts musikprogram där en sk rappare bler intervjuad. Hela hans tal baserades på orden "how we do it" men nån gång ibland fyllde han i med något annat ord....

Yankeee
2004-12-05, 18:35
"Moget" och "men moget" kommer ur min mun ganska ofta, beroende på situation.

Slayerized
2004-12-05, 18:45
HipHop-uttrycken slår nog fan CS-uttrycken i töntighet.

"Gangster", "bling bling", "pimp" osv i all oändlighet.
Just "Pimp" och "pimpigt" förstår jag mig minst på. Varför är en hallick något häftigt? Det är ju för fan skitäckligt med hallikar!

Kan någon förklara varför detta uttryck används?

Pingen
2004-12-05, 19:11
Förortsdialekten, med folk som medvetet pratar dålig svenska. Det blir bara pinsamt, allra mest när svenskfödda med svenska förärldrar börjar "bryta".

Gled ifrån ämnet lite, men det finns en massa fula uttryck där.

Matte_Maiden
2004-12-05, 19:23
Förortsdialekten, med folk som medvetet pratar dålig svenska. Det blir bara pinsamt, allra mest när svenskfödda med svenska förärldrar börjar "bryta".

Gled ifrån ämnet lite, men det finns en massa fula uttryck där.

På min skola hör man hela tiden dessa små saker:

"Uft", "Orka", "Iiiiiiih", "Jalla", "Nacno emo/babo" och så vidare. De blandas i olika meningar men slutprodukten är nästan alltid densamma; ett påhopp det heligaste med sexuell anspelning.

Lite jobbigt när man själv börjar prata så! :angel:

Munter
2004-12-05, 19:28
Nja...det finns vissa personer som har uttryckt:

"Fan vad bussen laggar!"
:laugh:

AFanatic
2004-12-05, 19:48
Kommer från Lysekil och det stämmer. Iallafall från de infödda i området.

Annars låter det dumt när folk från Skövde, Linköping, Falköping och runt det området avslutar varannan mening med "eller".

-Hur då eller?
-Vad gör du eller?
-Hur gjorde du det eller?

De brukar även lägga till i framför bak och fram.

-Den ligger ibak eller ifram.


(Tjörn heter det :P)

Bwhaha Falköping...Kan det låta mer "bonnigt" (trampar säkert ngn på tårna nu) :D

Sedan finns det ju ett annat uttryck fr mina breddgrader:

"Ska du me' fram?" /"Jag ska fram en sväng" i betydelsen av "ner på stan".

(Fick hjärnsläpp när jag skrev Körn. :em: :laugh: )

Allan
2004-12-05, 19:57
...när halva Sverige började prata som Killinggänget och Robert Gustafsson - ja, då....begrep man ju att det var illa ställt. Typ IQ fiskmås - och alla ni som använde det blev såååååå bortgjorda av Schyffert och gänget. Men det ska vi ta en annan gång...


allan