handdator

Visa fullständig version : Skolarbete om kosttillskott


mecal
2004-12-05, 13:39
Hejsan.
Jag går sista året på gymnasiet och har b-kursen i idrott. Alla elever får dela in sig i olika grupper såsom styrketräning, alpint, bollspel osv. Jag valde styrketräning eftersom att jag går på gym regelbundet några gånger i veckan och tänkte att det vore kul o lära sig lite mer om detta. Nu till jul vill lärarna ha in arbeten som ska vara minst 5 sidor långa, jag tänkte skriva om kosttillskott i olika former, vad de innehåller, hur de funkar osv. '

Nu kommer min fråga till er, vart hittar jag bäst information om dessa grejer?

Tack på förhand!

smalisen
2004-12-05, 14:19
Kolla Fredrik Pauluns böcker. Om jag minns rätt hette de "Allt om kosttillskott" och "Ät, träna, prestera"

Sverker
2004-12-05, 16:22
Ett tips kanske !
Skriv om sportdryck. Dryck som man dricker under träningen för att ersätta förluster av salt och fylla på med kolhydrat. Helt accepterat i alla läger och går du på djupet om salt och vattenbalans fyller du lätt fem sidor.

Kreatin är också accepterat och väcker säkert nyfikenhet. Med kreatin fyller du lätt fem sidor. Samtidigt kan du skriva lite om muskelns energiomsättning, aerobt, anaerobt, mjölksyra osv.

Kebab-Arne
2004-12-05, 16:54
Kom hellre fram till att kostillskott är onödigt än nödvändigt. Om du vill fjäska och skriva det lärarn vill se så du får högre betyg. :D

sunkan
2004-12-05, 18:09
Kom hellre fram till att kostillskott är onödigt än nödvändigt. Om du vill fjäska och skriva det lärarn vill se så du får högre betyg. :D


håller diffinitivt med dig, jag har inte hört många lärare som är positiva till kosttilskott...

kim
2004-12-05, 18:24
håller diffinitivt med dig, jag har inte hört många lärare som är positiva till kosttilskott...


Min lärare i 1an hade hållt på med bb och va väldigt positiv till kosttillskott. För övrigt så körde han en lite sketen micra såg ganska så fånigt ut när han klev in/ur bilen :laugh:

mecal
2004-12-05, 19:06
Tack så mkt! Nu har jag lite som jag kan gå på.

Sverker: Ingen dum idé, eftersom att jag inte har börjat på arbetet än så kan jag tänka på det över natten.


Eftersom att jag satsar på MVG så ska jag försöka göra lärarna nöjda genom att inte låta alltför uppmuntrande när det gäller proteintillskott :D