handdator

Visa fullständig version : Fairing Sloow protein eller Exell vassle?


smalisen
2004-12-05, 12:55
Jo, det är så att jag har stora problem med aptiten på morgonen vilket till stor del beror på problem men näsan/halsen, men det ska jag inte gå in på. Jag har märkt att jag kan äta mat i form av kräm eller en shake och har därför bestämt mig för att äta yoghurt och en proteinshake på morgonen. Frågan är då, vilken typ av protein lämpar sig bäst på morgonen? Jag hade tänkt mig Fairing sloow protein eller Exell vassle, så det är mellan de det står emellan.

Tacksam för svar.

Rosse
2004-12-05, 13:42
På morgonen och efter träning är det exell vassle som gäller. Vid andra tillfällen Faring Sloow protein.

aliquis
2004-12-05, 13:49
Kanske båda? 10-15 g vassleprotein för att få ut lite aminosyror i blodet och säg 20g kasein för att ha protein fram tills nästa måltid?

smalisen
2004-12-05, 14:14
Ok, men saktar inte kaseinet ner vasslet? Då skulle det väl gå lika bra med bara kasein? Rosse säger däremot att jag ska käka vassle. ??? Kom igen grabbar, hur ska det vara nu?

aliquis
2004-12-05, 15:09
sägs ju att det inte gör det längre, och ja, vassle är väl bra på morgonen, men då skall du ju äta riktig mat också, men det verkar ju inte som du tänker käka någon riktig mat utan köra på pulverkost till frukost? och då blir det ju en annan femma. Antagligen saktas inte upptaget upp och om du nu är rädd för det får du väl ta en vasslefrukost först o kasein lite senare.