handdator

Visa fullständig version : Fin fäm(tio) fell....Engelska för strongmen?


Allan
2004-12-03, 22:32
Kolla in den här tråden i vårt Tävlingsforum. Läs gärna tråden men sen tar ni er en funderare på om man ska skriva engelska när man inte riktigt behärskar det... :D

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33652


allan

jakke
2004-12-03, 22:41
Kolla in den här tråden i vårt Tävlingsforum. Läs gärna tråden men sen tar ni er en funderare på om man ska skriva engelska när man inte riktigt behärskar det... :D

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33652


allan
Rekommenderar Magnus film om du vill bättra på din egen dialekt och utöka ordförådet med avancerad engelska

Rockhard
2004-12-03, 22:46
A steel rod will be carried around its on axel for maximum distance.

Vilket uttryck.. :laugh:

Allan
2004-12-03, 22:47
Rekommenderar Magnus film om du vill bättra på din egen dialekt och utöka ordförådet med avancerad engelska

Jo tack - jag har hört honom. Fast är man så stor som han är så lär det väl inte vara så många som rättar honom....


allan

Yankeee
2004-12-03, 22:59
Om du ska klaga på en persons språkkunskaper kan du väl iallafall stava rätt själv?

Allan
2004-12-03, 23:05
Om du ska klaga på en persons språkkunskaper kan du väl iallafall stava rätt själv?


Du har liiiite svårt för ironi va? :D



allan

Yankeee
2004-12-03, 23:06
Du har liiiite svårt för ironi va? :D



allan

Eeh? Förklara gärna för mig var ironin är?

Rockhard
2004-12-03, 23:08
Läste en undersökning en gång att en relativt stor del av befolkningen inte förstod ironi. Och då går det inte att förklara heller...

Edit: Letade efter undersökningen men hittade den inte. Däremot dubbelironi och högre gradens ironi (http://susning.nu/Dubbelironi) :laugh:

Allan
2004-12-03, 23:08
Jag ändrar hela trådens rubrik då så behöver ingen känna sig ovetande.


allan

Yankeee
2004-12-03, 23:14
Känns som inte som att så många har koll på din medvetna felstavning allan :D
Om man beger sig till google och söker på "fin fem fel" hittar man hela 27 sidor. Borde vara hyfsat många fler om det var något känt uttryck. Eller det var kanske bara själva grejen. Jaja, ska jag inte sabba denna tråden mer :cool:

Allan
2004-12-03, 23:18
Känns som inte som att så många har koll på din medvetna felstavning allan :D


Oavsett det - det är bra småskuret att jämföra en officiell inbjudan till en tävling med ett inlägg på ett Internetforum. Speciellt som eventuella felstavningar här knappast genereras av ren okunskap lika ofta som att man halkar på tangentbordet..
Det var ett uttryck från min skoltid, men eftersom jag förstärkt det i trådens rubrik hoppas jag att det framgår vad jag menade...


allan

jakke
2004-12-03, 23:25
Oavsett det - det är bra småskuret att jämföra en officiell inbjudan till en tävling med ett inlägg på ett Internetforum. Speciellt som eventuella felstavningar här knappast genereras av ren okunskap lika ofta som att man halkar på tangentbordet..
Det var ett uttryck från min skoltid, men eftersom jag förstärkt det i trådens rubrik hoppas jag att det framgår vad jag menade...


allan
Jag har alltid undrat hur officiella inbjudningar osv. ibland kan vara så fatalt dåligt stavade.. Lär folk sig ingen ting?
Det är skillnad att stava fel på ett forum och att stava fel på en inbjud osv.

Yankeee
2004-12-03, 23:28
Oavsett det - det är bra småskuret att jämföra en officiell inbjudan till en tävling med ett inlägg på ett Internetforum. Speciellt som eventuella felstavningar här knappast genereras av ren okunskap lika ofta som att man halkar på tangentbordet..
Det var ett uttryck från min skoltid, men eftersom jag förstärkt det i trådens rubrik hoppas jag att det framgår vad jag menade...


allan

Officiell inbjudan? Det var väl bara en nyhet/information som han skrev på sin sida?

Det är ju precis lika småskuret att klaga på att någons engelska är mindre bra.
Det är inte hans jobb att kunna skriva / prata perfekt engelska. Han har kanske inte tid att lusläsa varje mening för att leta fel, varför skulle han? Man förstår vad han menar.

Bolio
2004-12-03, 23:32
Yankeee, varför beter du dig som en tönt just nu?

Yankeee
2004-12-03, 23:34
Yankeee, varför beter du dig som en tönt just nu?

Jadu... Där har du något att fundera på.

s_himself
2004-12-03, 23:57
Officiell inbjudan? Det var väl bara en nyhet/information som han skrev på sin sida?

Det är ju precis lika småskuret att klaga på att någons engelska är mindre bra.
Det är inte hans jobb att kunna skriva / prata perfekt engelska. Han har kanske inte tid att lusläsa varje mening för att leta fel, varför skulle han? Man förstår vad han menar.


Han kan väl åtminstone kontrollera sin stavning när han lägger ut den officiellt, det är ju inte direkt så att han sitter och snackar live. utan han skriver väl och sedan laddar upp skiten på sidan. Så nog lär han ha 5 minuter att kontrolläsa vad han skrivit innan han uppdaterar sin sida?

Om ingen skulle behöva bry sig om hur man stavar, hur fan skulle det se ut då? "jamen du förstår ju vad som står" :rolleyes:

JustinCredible
2004-12-04, 00:06
Det Magnus skrev när hans kompis (en annan strongman) avlidit.

Alltså det var helt sanslöst.. han stavade typ fel på varannat ord. Och helt galna stavfel. Kollade, men hittade det inte.. finns någonstans på hans sida iaf..

Yankeee
2004-12-04, 00:07
Han kan väl åtminstone kontrollera sin stavning när han lägger ut den officiellt, det är ju inte direkt så att han sitter och snackar live. utan han skriver väl och sedan laddar upp skiten på sidan. Så nog lär han ha 5 minuter att kontrolläsa vad han skrivit innan han uppdaterar sin sida?

Om ingen skulle behöva bry sig om hur man stavar, hur fan skulle det se ut då? "jamen du förstår ju vad som står" :rolleyes:

Samma sak gäller dig också antar jag?

Eftersom att hans kunskaper uppenbarligen inte är på topp så kommer han inte att märka om han har fel meningsuppbyggnad, stavat fel motsv. Hur ska man ändra något man inte vet om? Om någon som spelade roll för MS hade brytt sig (t.ex sponsorerna) så hade det förmodligen inte varit några fel i texten.

Droog
2004-12-04, 00:09
Så jävligt var det väl inte? Garanterat bättre än merparten på det här forumet skulle prestera. Slutsatsen vi kan dra av detta är att Magnus S (om det nu är han som är ansvarig, vilket jag betvivlar) är bättre på minst två saker än många här.

Yankeee
2004-12-04, 00:13
Så jävligt var det väl inte? Garanterat bättre än merparten på det här forumet skulle prestera. Slutsatsen vi kan dra av detta är att Magnus S (om det nu är han som är ansvarig, vilket jag betvivlar) är bättre på minst två saker än många här.

Det är med detta som med allt annat. Snacka går väldigt bra.


Ni som vanligtvis gnäller om bilder i t.ex Brad Pitt trådar. Ta och lägg upp lite egna texter på engelska. Visa era betyg, eller något.

s_himself
2004-12-04, 00:38
Samma sak gäller dig också antar jag?

Eftersom att hans kunskaper uppenbarligen inte är på topp så kommer han inte att märka om han har fel meningsuppbyggnad, stavat fel motsv. Hur ska man ändra något man inte vet om? Om någon som spelade roll för MS hade brytt sig (t.ex sponsorerna) så hade det förmodligen inte varit några fel i texten.


Ja, klart det gör.. Men du förstår väl vad jag menar ändå? ;)
Sedan tycker jag det är skillnad på forum och sedan en hemsida.

Yankeee
2004-12-04, 00:42
Ja, klart det gör.. Men du förstår väl vad jag menar ändå? ;)
Sedan tycker jag det är skillnad på forum och sedan en hemsida.

Ja, självklart. Men det är inte jag som klagar.
Vad är det för skillnad? Han väljer själv vilken bild läsarna ska få av honom.

Rataxes
2004-12-04, 00:45
Eftersom det knappast är mödosamt att kontrollera vad man skriver får man väl säga att det alltid, oavsett situation, är onödigt att stava fel? För mig spelar det ingen roll om det gäller ett officiellt pressmeddelande eller ett inlägg på ett forum, stavningsfel och grammatiska fel ger alltid skribentens trovärdighet en liten törn.

Hnalddae det braa om att gröa sig frstöådd sllkue man väl lkia grnäa knuna sivkra så här? ;)

Yankeee
2004-12-04, 00:59
Eftersom det knappast är mödosamt att kontrollera vad man skriver får man väl säga att det alltid, oavsett situation, är onödigt att stava fel? För mig spelar det ingen roll om det gäller ett officiellt pressmeddelande eller ett inlägg på ett forum, stavningsfel och grammatiska fel ger alltid skribentens trovärdighet en liten törn.

Hnalddae det braa om att gröa sig frstöådd sllkue man väl lkia grnäa knuna sivkra så här? ;)

Självklart är det onödigt att stava fel. Men om nu MS visste att han hade gjort fel så skulle han nog med största sannolikhet ändra det. Därför är det så otroligt onödigt att sitta här och gnälla och leka expert. Det är ungefär som metal_boys ursmarta uttalande häromdagen.

"OT:förstår inte att när man är en Herr Ingen Taktkänsla bara lyssnar på musik för att den är ny och populär så har man inget sinne för musik eller takt iaf ...jag förstår inte när folk diggar och dansar i otakt varför dom gör det?..har man inget musiköra kan det ju inte vara roligt med musik...grupptryck och popularitet har mer med saken att göra, och att man enbart vill verka modern på nått vis genom att lyssna på musik..man kan heller inte avgöra om en låt e bra...förutom texthandling.."

Gäller samma sak med allt? Får man inte göra någonting om man inte gör det perfekt?

Metal_boy_
2004-12-04, 01:09
Yankeee, varför beter du dig som en tönt just nu?


ursäkta men...




























:laugh:

Jishuku
2004-12-04, 09:55
:angel:

Munter
2004-12-04, 11:20
Grattis, du vet verkligen hur man party-poopar, Yankee!

Allan: Jag tyckte det var kul iaf :thumbup: