handdator

Visa fullständig version : MSN Messenger - Byte av webbrowser


AcidSleeper
2004-12-03, 13:25
Ja, jag använder inte messenger att chatta och jag äger ingen webbkamera... Används till att ständigt uppdatera mig för kolozzeum! :D

När det är sagt så kan vi gå in på frågan! När man trycker på "Inkorgen för e-post..." så öppnas direkt det där j**la Internet Explorer! Min fråga är hur ändrar man så att man t.ex. istället för Explorer öppnar e-posten i Mozilla Firefox eller liknande? :confused:

Har sökt i regedit men inte hittat något!

Någon duktiig människa som kan fixa detta åt mig genom att säga hur man gör?

mini_Arnold
2004-12-03, 13:28
Nej men jag rekommenderar ett email program istället.
Använder själv outlook express(gratis versionen tror jag)
Sägs ha högre säkerhet.

Einar
2004-12-03, 13:40
Det går nog inte att ändra tyvärr :(
Jag har själv letat efter det utan resultat.

AcidSleeper
2004-12-03, 13:59
Ahhhh.. efter ett drygt sökande hittade jag något som verkar vara rätt! :cool:

Man måste först installera MSN Messenger Plus och sedan ett plugin som heter StuffPlug-NG (Stuffplugs hemsida (http://www.stuffplug.com))!

I detta pluginet ska det finnas att man kan ändra så att när man öppnar sin inbox på hotmail så kan man öppna den med "default browser"!

Meddelar när installationen är klar och om det fungerar eller inte! :thumbup:

daja
2004-12-03, 14:06
Ja, jag använder inte messenger att chatta och jag äger ingen webbkamera... Används till att ständigt uppdatera mig för kolozzeum! :D


Du uppdaterar dig "för" kolozzeum genom msn? Utan att prata med nån? Hur går detta till?

AcidSleeper
2004-12-03, 14:16
Nåja, kanske dåligt skrivet men man kan få mail till den e-mailadress man registrerade sig på.... och varje gång något händer så mailas det....

Förstår herrn nudå! :rolleyes: :D

daja
2004-12-03, 14:27
Jag kan se kopplingen mellan din mailadress och kolozzeum, men inte hur msn kommer in i bilden om du ändå aldrig använder den. U get my point? Skäms inte över att du sitter och pratar med Lisa 16.

:D

AcidSleeper
2004-12-03, 14:59
Liten ruta som kommer upp och säger att du fått mail från kolo!!! Så håller jag mig ajour på vad som händer på de inläggen jag svarat på!!

nja, brukar prata med Kajsa 20! :rolleyes:



Lite information: Fungerar hur bra som helst, bara att ta hem!

daja
2004-12-03, 15:03
Liten ruta som kommer upp och säger att du fått mail från kolo!!! Så håller jag mig ajour på vad som händer på de inläggen jag svarat på!!

nja, brukar prata med Kajsa 20! :rolleyes:



Lite information: Fungerar hur bra som helst, bara att ta hem!

Ja då lär de plinga till nu då!
Och du kan behålla Kajsa, been there.
:cool:

AcidSleeper
2004-12-03, 15:17
Och du kan behålla Kajsa, been there.
:cool:

Ja hon sa något om det!!! Tanigaste killen hon träffat så hon bytte till något riktigt stort! :D

daja
2004-12-03, 15:19
Ja hon sa något om det!!! Tanigaste killen hon träffat så hon bytte till något riktigt stort! :D

Nu tappade du mig igen, var kommer du in i bilden?

:confused: