handdator

Visa fullständig version : Alla säger olika . Hälsokost affär-


Entity
2004-12-03, 11:30
Var inne i hälskostbutiken och skulle köpa en shaker till mitt ast VP2, och hon frågade vad jag hade och började berätta om långa o korta proteiner.

Hon sa rent ut sagt att det var bull shit att man skulle ta snabba proteiner efter träning. Utan att man ska ta långsamma i stället. Man kan lika gärna ta en tonfisk macka efter träning. Jag påpekade att jag äter normalt och skippar inga måltider utan bara vill ha "snabba" proteiner efter träning för jag badar o bastar. Så det tar ca 1 timmer innan jag kommer hem och lagar mat.

Hon insisterade att det var skräp med allt detta och börja berätta om hur twinlabs grejer var bra med aminosyror och grejer. Jag fick inte mycket sagt haha.

Så hur ligger det till ? Alla säger olika över allt så man blir lite förvirrad.

Ett tips , båda hälsokost butikerna i Halmstad har 20% på alla Twinlab produkter. Så jag undrar ifall det är så i hela Sverige?

Menigar
2004-12-03, 11:40
Ehm, exakt vilken av twinlabs produkter rekommenderade hon?

Deras gainers innehåller också snabba proteiner.

z_bumbi
2004-12-03, 11:42
Ehm, exakt vilken av twinlabs produkter rekommenderade hon?

Deras gainers innehåller också snabba proteiner.

Allting går att sälja med mördande reklam eller okunskap hos försäljaren. :D

Menigar
2004-12-03, 11:44
Allting går att sälja med mördande reklam eller okunskap hos försäljaren. :D

Minst sagt! Bäst var en kassör på life(?) som vägrade tro på att många vitaminer är fettlösliga och att det var jättebra att utesluta fett ur kosten. :rolleyes:

Entity
2004-12-03, 15:47
Hon snackade nog om att jag skulle ta en gainer. Fan hon var kvinna men typ 2 meter lång! Hon kanske käkat VP2 när hon var liten, därför hon var aggresiv.

bubbe
2004-12-03, 18:29
Hon snackade nog om att jag skulle ta en gainer. Fan hon var kvinna men typ 2 meter lång! Hon kanske käkat VP2 när hon var liten, därför hon var aggresiv.


ja just det gainer, med långsamma proteiner :laugh:

svårt det där, om man säljer en massa olika grejer men inte är helt insatt
i problematiken. tur man inte är säljare....

aliquis
2004-12-03, 18:52
skulle twinlabs vara långsamma då? ... vp2 däremot är ju snabbare.

bubbe
2004-12-03, 22:41
skulle twinlabs vara långsamma då? ... vp2 däremot är ju snabbare.


ää, shit, Qvinnan verkade enl entity vilja trycka på honom långsamma proteiner, som då skulle vara en gainer???? låter liksom lite motsägelsefullt.

Fast å andra sidan, om det var stålkvinnan så.....

Entity
2004-12-03, 22:56
Ja, men hon började snacka fint vettu, amino syror och massa konstiga ämnen jag inte hade en aning om.

Ja ni som gillar twinlabs kanske ska kolla i fall de har 20% i era affärer också.

mmartin
2004-12-03, 23:03
en liten upplysning bara:

aminosyror= Proteiner

jwzrd
2004-12-06, 11:28
en liten upplysning bara:

aminosyror= Proteiner

en liten upplysning bara:

aminosyror är inte proteiner. Proteiner är uppbyggda av aminosyror.

Zakath
2004-12-06, 11:31
Twinlab verkar ju JÄMT ha 20% rabatt, men det märks ingen skillnad då deras priser alltid är skyhöga...

jwzrd
2004-12-06, 11:47
Twinlab verkar ju JÄMT ha 20% rabatt, men det märks ingen skillnad då deras priser alltid är skyhöga...

Japp, det är deprimerande.

JAM
2004-12-06, 13:52
Twinlab verkar ju JÄMT ha 20% rabatt, men det märks ingen skillnad då deras priser alltid är skyhöga...
Haha, ja, det stämmer faktiskt...