handdator

Visa fullständig version : Eiselt,vad har ni gjort med Protec?


Knäböj
2004-12-03, 00:04
Fick som vanligt hem en 3-kilos Protec jordgubb nu i veckan.

1.När jag öppnade påsen var det första som slog mig att ni lagt till något smakämne för den luktade nu som Exell jordgubb luktar,fast blandat med "Protec-lukten".

2. Pulvret liknar numer ett vanligt vasslepulver dvs luftigare än Protec brukar vara,mindre densitet typ...

3. Kasein ska väl svälla i kontakt med vatten,right? Även detta var nu annorlunda då drinken är precis lika blaskig som en proteindrink kanske ska vara,men jag gillade gamla trögflytande Protec. Den gav mer mättnadskänsla.

Som sagt...Vad är ändrat..? Eller har jag fått nån batch-blandning mellan Exell-vasslekoncentrat och Protec...? ;)

Knäböj
2004-12-04, 00:55
Va? Va? VA???
Nu senast luktade det Whey-Fx (Jordgubb),antingen det eller Exell jordgubb,jag kan svära på det. Nu vill jag inte göra dålig reklam eller så,då märket tillsammans med Fairing är det enda jag handlar. Jag undrar bara vad ni gjort med den gamla matiga,tjocka,härliga Protecen :confused:

;)

Peter
2004-12-04, 08:54
Står det något på burken om att det är tillsatt vasslekoncentrat nu? Jag hörde något om att Protec numera är blandat för att få ner priset...

påven
2004-12-04, 18:41
Står det något på burken om att det är tillsatt vasslekoncentrat nu? Jag hörde något om att Protec numera är blandat för att få ner priset...

jaha ja, så det är därrför ssom dom sänkt priset....

när dte ändå är på tapeten så kan jag passa på och fråga varför ni inte sänkt priset på 1.5kilosförpackningarna? sist var jag tvungen o handla 750gramare för att dte skulle bli billigare

Peter
2004-12-04, 18:55
jaha ja, så det är därrför ssom dom sänkt priset....

när dte ändå är på tapeten så kan jag passa på och fråga varför ni inte sänkt priset på 1.5kilosförpackningarna? sist var jag tvungen o handla 750gramare för att dte skulle bli billigare

Jag har ingen som helst koll på Eiselts verksamhet så jag vet inte varför priserna har varit på ett visst sätt förut eller ett visst sätt nu. Hörde bara att det var vasslekoncentrat i Protec numera. Om så är fallet står det nog klart och tydligt på förpackningen. Står det inget om vassle på förpackningen får vi utgå ifrån att det jag hört inte stämmer.

aliquis
2004-12-04, 19:00
Var det 20 eller 25% vassle innan? 25 nu iaf, http://www.eiselt.se/produkter/Protec.htm

påven
2004-12-04, 19:13
Var det 20 eller 25% vassle innan? 25 nu iaf, http://www.eiselt.se/produkter/Protec.htm

tror det har varit 30 ett tag också

EiseltUK
2004-12-06, 22:54
Vi har upptäckt att en batch på något sätt har fått i sig jordgubbsarom. Vi drar tillbaka hela batchen så den som köpt en sådan förpackning och inte gillar smaken ("jorgubbschoklad") kan maila oss på staff@eiselt.se så fixar vi en smidig lösning. Proteinhalten är korrekt. Det är bara aromen.

Att det är koncentrat i är bara rykten som går för att konkurrenterna ska kunna förklara varför våra produkter har blivit så billiga. Vi byter inte leverantörer och inte heller råvaror. Prissänkningen finansieras av att vi pressar ned vår och återförsäljarnas marginal.

/ Henrik

Knäböj
2004-12-07, 00:53
Vi har upptäckt att en batch på något sätt har fått i sig jordgubbsarom. Vi drar tillbaka hela batchen så den som köpt en sådan förpackning och inte gillar smaken ("jorgubbschoklad") kan maila oss på staff@eiselt.se så fixar vi en smidig lösning. Proteinhalten är korrekt. Det är bara aromen.

Att det är koncentrat i är bara rykten som går för att konkurrenterna ska kunna förklara varför våra produkter har blivit så billiga. Vi byter inte leverantörer och inte heller råvaror. Prissänkningen finansieras av att vi pressar ned vår och återförsäljarnas marginal.
/ Henrik

Det måste vara nån annan jordgubb som råkat blandats i då? Eftersom att jag känner skillnad på min Protec-Jordgubb? Luktar/Smakar lite som Exell eller FX-Jordgubb...Är jag helt ute o cyklar? :) Bara kul o veta hur bra väderkorn o smaklökar man har egentligen,hehe.

/Magnus

EiseltUK
2004-12-07, 01:36
Hej!' Vi tror att det är den mänskliga faktorn sin orsakat problemet i fabriken som blandar våra produkter och att det är jordgubbsarom som blandats i istället för chokladarom. Aromerna har ingen färg, annars vore det riktigt klantigt.

Färgen tyder på att kakao-halten är korrekt. Kan inte svara på vilken arom det är, kan vara FX-aromen eftersom det i samma veva blandades FX.

Ska i morgon avsmaka en prov på vårt original recept på Protec, det som vi hade från början och som de flesta har varit nöjda med. Hoppas att det är bra så vi kan få ordning på Protecen.

/ Henrik

påven
2004-12-07, 07:59
han hade ju köpt jordgubbsmak o inte choklad

Knäböj
2004-12-07, 10:37
han hade ju köpt jordgubbsmak o inte choklad
Nä,me det har väl råkat blandats i jordgubb även i jordgubben så att säga... ;)
Saksamma,kul att det hade en förklaring.