handdator

Visa fullständig version : En till två avocado innan läggdags = bra??


GymTT
2004-12-02, 22:14
Tjena

Som jag tidigare har hört så innehåller ju tydligen avocado "bra fett" som man bör får i sig. Då är min fråga om det är bra att äta 1-2 avocados innan läggdags precis? eller ska man helst äta någon annan tidpunkt? Tacksam för svar MVH TT

ZankaMan
2004-12-03, 12:30
Tjena

Som jag tidigare har hört så innehåller ju tydligen avocado "bra fett" som man bör får i sig. Då är min fråga om det är bra att äta 1-2 avocados innan läggdags precis? eller ska man helst äta någon annan tidpunkt? Tacksam för svar MVH TT
Det är nog bättre att du satsar på en proteinrik måltid innan läggdags. Käka dom där istället mitt på dagen då fett är energirikt och gör sig bättre som rörelseenergi.

Zakath
2004-12-03, 14:55
Det är nog bättre att du satsar på en proteinrik måltid innan läggdags. Käka dom där istället mitt på dagen då fett är energirikt och gör sig bättre som rörelseenergi.



???

1 avokado plus 1 burk tonfisk/makrill eller en burk keso skulle nog sitta fint på kvällen tror jag! Bara 2 avokados är lite misslyckat då du inte får i dig mycket protein då..

King Grub
2004-12-03, 16:05
Definiera gärna "rörelseenergi" och varför fett skulle utgöra bästa sådant.

Sverker
2004-12-03, 17:51
Definiera gärna "rörelseenergi"

Massan multiplicerat med hastigheten i kvadrat, delat med 2.

Zakath
2004-12-03, 18:02
Massan multiplicerat med hastigheten i kvadrat, delat med 2.


Full poäng :thumbup:

Men då undrar jag, vilken energi passar bäst till en likformigt accelererad rörelse? ;)
Alltid bra med lite fysikrepetition!

HenrY
2004-12-03, 19:39
Det är nog bättre att du satsar på en proteinrik måltid innan läggdags. Käka dom där istället mitt på dagen då fett är energirikt och gör sig bättre som rörelseenergi.

Det blir inte energi direkt när du äter det;)
Antagligen kommer du använda den energin från avocadon dagen efter.

Sparrisen
2004-12-03, 20:07
Massan multiplicerat med hastigheten i kvadrat, delat med 2.

förenklat ja ;)