handdator

Visa fullständig version : Fastway


Ralle
2004-12-02, 19:18
Funderar på att köpa Eiselts fastway, är det någon här inne som testat den och skulle rekomendera den eller rekomendera att inte köpa den?

EiseltUK
2004-12-02, 19:34
Våra kunder är väldigt nöjda med den, men eftersom den innehåller hydrolyserat kasein och vassle så har den en viss beska. Jag tycker om beskan eftersom det göra att den inte blir så söt och sliskig som proteinpulver annars lätt blir i längden. Första drinken man tar kan vara en liten chock om man inte vet om beskan.

Jag tror att den är perfekt efter träning då jag aldrig trott på att bara ta snabbt hydrolysat efter träningen eftersom proteinsyntesen är en långsam process. Kanske onödigt att skriva eftersom vi annars hade haft ett 100 % hydrolysat. Jag tror att lagom alltid är bäst. Andra har säkert sina åsikter om detta och tycker att ett 100 % rent hydrolysat är bättre. Jag tror att skillnaderna kan vara märkbara för "elit" men för vanliga dödliga så det nog bättre att titta lite på prislappen. Ett vanligt protein fungerar ju också.

/ Henrik

tinus
2004-12-03, 10:17
Jag äter den nu och det enda jag har att klaga på är smaken..Lite väl besk eftersmak. Men om du blandar den med dextropur eller malto försvinner beskheten helt!! :thumbup:

JanneS
2004-12-03, 11:37
Jag håller med Henrik om att 100% hydrolysat inte är optimalt, eftersom aminosyrenivåerna sjunker för snabbt igen. Det stora problemet med Fastway är att kaseinet utgör en osäkerhetsfaktor. Bromsar det upptaget av aminosyrorna från de snabba proteinkällorna, och i så fall hur mycket? Rör det sig om 5 min spelar det knappast någon roll, men handlar det om 45 min kan man ju lika gärna ta ett billigt koncentrat. Jag skulle nog gissa att det inte rör sig om så mycket, men hade den innehållit 50% vasslehydrolysat och 50% vasslekoncentrat hade denna osäkerhetsfaktor försvunnit.
Vad det gäller smaken tycker jag bäst om jordgubb. Blandar man med druvsocker/malto känner man inte av beskan alls.

ETK_TIS
2004-12-03, 14:02
Våra kunder är väldigt nöjda med den, men eftersom den innehåller hydrolyserat kasein och vassle så har den en viss beska. Jag tycker om beskan eftersom det göra att den inte blir så söt och sliskig som proteinpulver annars lätt blir i längden. Första drinken man tar kan vara en liten chock om man inte vet om beskan.

Jag tror att den är perfekt efter träning då jag aldrig trott på att bara ta snabbt hydrolysat efter träningen eftersom proteinsyntesen är en långsam process. Kanske onödigt att skriva eftersom vi annars hade haft ett 100 % hydrolysat. Jag tror att lagom alltid är bäst. Andra har säkert sina åsikter om detta och tycker att ett 100 % rent hydrolysat är bättre. Jag tror att skillnaderna kan vara märkbara för "elit" men för vanliga dödliga så det nog bättre att titta lite på prislappen. Ett vanligt protein fungerar ju också.

/ Henrik

Hm beska , skulle kunna bjuda dig på min specialdrink :D Hi whey + djävulsklo pulver , där kan vi snacka om beska