handdator

Visa fullständig version : Värk i armbågarna


Frantic
2004-12-02, 17:05
Sedan en vecka tillbaka så har jag jobbat på en skidanläggning. Eftersom jag är ny och inte vet hur allt fungerar så har jag fått lite "slavjobb". Jag drar bland annat långa och tunga slangar till snökanonerna uppe i backarna och det är riktigt slitsamt. Trots att det kan vara 10 minus så rinner svetten.... Ibland sitter de fast så då får man rycka och slita eller gräva fram dem.
Nu till problemet... Sen några dagar tillbaka har det börjat värka i armbågarna. Smärtan påminnner lite om när jag hade benhinneinflammation. Kan jag ha fått någon slags inflammation i mina armbågar eller vad är det?

Väldigt tacksam för hjälp!

Phazony
2004-12-03, 21:19
Jag har också problem med armbågarna och skapade en tråd härom dagen men ingen verkar veta vad det är. värker det hela tiden eller bara när du anstränger dom?

Frantic
2004-12-03, 21:38
Det börjar när jag anstränger dem och sen gör det ont i några timmar efteråt innan det ger sig... Är det likadant för dig?

Allan
2004-12-03, 21:42
Det är rätt vanligt att få ont i armbågarna om biceps är ostretchade. Kolla in länken till ryggochmuskelakuten i länksamlingen - där finns en del bra stretch för just biceps och triceps. Annars kan jag rekommendera OrudisGel, finns på apoteket!

allan

jakke
2004-12-03, 21:50
Det är rätt vanligt att få ont i armbågarna om biceps är ostretchade. Kolla in länken till ryggochmuskelakuten i länksamlingen - där finns en del bra stretch för just biceps och triceps. Annars kan jag rekommendera OrudsiGel, finns på apoteket!

allan
:thumbup: nu slipper jag fråga.
Det kan inte vara en inflamation?

Allan
2004-12-03, 22:10
Klart det kan vara en inflammation. Det kan vara en massa saker. Men ställa diagnos via Internet är rätt värdelöst. Testa stretchinglänken - kan garantera att det kommer att dra fiiiint....


allan

jakke
2004-12-03, 22:14
Klart det kan vara en inflammation. Det kan vara en massa saker. Men ställa diagnos via Internet är rätt värdelöst. Testa stretchinglänken - kan garantera att det kommer att dra fiiiint....


allan
Ja, Löjtis.. Annars blir det voltaren.

Metal_boy_
2004-12-03, 22:20
har me haft problem med ena armbågen när jag kört tricepsövningar som är bakom nacken.dvs inte övningar som jag har armarna vid sidan av kroppen....testat att mjuka upp o så men de ger sig inte...får dras me skiten varje gång jag tränar tricarna, det liksom knäpper till...ska försöka strectha bättre..det är inget som är asallvarligt ont eller känns mycke när jag inte tränar, men de är irriterande

Frantic
2004-12-03, 22:24
tack för tipsen Allan! Jag tog en titt på länken och ska följa övningarna!

Jag tänkte även införskaffa samma salva som hjälpte mig mot benhinneinflammationen för att se om den hjälper även denna gång!