handdator

Visa fullständig version : Alltid Deffad .....är det bra eller dåligt...?


Mccartney
2004-12-01, 17:36
Har i stort sett alltid en deffning mellan 6 - 7%i underhudsfett....vad säger ni är det bra eller dåligt att man alltid har tex väldigt synliga magmuskler och synliga ådror på magen.

Såg att dem som tävlar på A fitness har när dem tävlar runte 6 medans kvinnor har lite högre....men dem har väl inte alltid den "fett" procenten eller?

Proteus
2004-12-01, 17:47
Det är väl inte riktigt hälsosamt att alltid ha väldigt lågt bf...

Och så tror jag många försöker bygga massa med jämna mellanrum och det är ju i stort sett omöjligt att bygga muskelmassa i någon vidare takt utan att få lite fett på köpet...

Sen minskar ju en hälsosam fettmängd skaderisken och gör att du kan lyfta tyngre på gymmet :naughty:

Mccartney
2004-12-01, 18:39
Som sagt är jag inte direkt byggare....men har lätt för att få synliga muskler.......


Jag ser många "byggare" på gym ....som in mina ögen mer ser feta ut.

Jag är en gammal friidrottare och "är fåfäng" syns inte magmusklerna så är det kris.

Jag har blivit starkare genom att äta bra och leva sunt .....utan att gå upp i massa onödiga kilon. Musklerna bli större även om jag är deffad.

Är inte byggare fåfängda?

Mccartney
2004-12-01, 18:41
tror absolut inte fettmängden av gör om man har lättare för att skada sig eller inte när man lyfter tungt.......det är väl mer en teknik fråga.

J.Saarela
2004-12-01, 18:54
Grattis säger jag.Fortsätt som vanligt

Youngster
2004-12-01, 22:50
Har i stort sett alltid en deffning mellan 6 - 7%i underhudsfett....vad säger ni är det bra eller dåligt att man alltid har tex väldigt synliga magmuskler och synliga ådror på magen.

Såg att dem som tävlar på A fitness har när dem tävlar runte 6 medans kvinnor har lite högre....men dem har väl inte alltid den "fett" procenten eller?

Du var den mörkhyade, va? (Du visade bild förut har jag för mig)

Du hade ju rejält med muskler för att inte styrketräna speciellt mycket, börja gymma mer, bli starkare och var lika hård som grubben 24/7.

(Inget vettigt inlägg, jag vet. Men ville veta om det var han på bilderna... :nono: )

aliquis
2004-12-02, 11:33
Är inte byggare fåfängda?
Beror nog på vem, en del har väl skaplig distans till det hela, typ lee priest, och äter på och skiter i formen offseason men ser till att fixa fram den till tävlingar då det gäller.
Vad gäller medelsvensson som vill bli större är det nog mer en bekvämlighetsfråga, eller att man inte orkar oroa sig över en så liten sak som lite fett på magen..

kelk
2004-12-02, 15:18
Det är GOTT att äta god mat.

Action
2004-12-02, 16:10
Har i stort sett alltid en deffning mellan 6 - 7%i underhudsfett....vad säger ni är det bra eller dåligt att man alltid har tex väldigt synliga magmuskler och synliga ådror på magen.

Såg att dem som tävlar på A fitness har när dem tävlar runte 6 medans kvinnor har lite högre....men dem har väl inte alltid den "fett" procenten eller?

Svårt o veta när man bara mäter med kaliper. Men jag har väldigt lågt mätt med kaliper när jag tävlar. Nu senast fanns det inte ens med i tabellen utan låg på mellan 2-3%, uppskattningsvis genom att "förlänga" tabellen till kalipern neråt! Dock ser jag inte så hård ut då jag inte är så vaskulär och inte har ngn tight tunn hud. De flesta jag känner till går iaf till ca 4% med kaliper vid tävling!

De tjejer jag känner till har legat på runt 8% i tävlingsform.

Till detta kommer givetvis nödvändigt invändigt fett kring organ etc.

Metal_boy_
2004-12-02, 16:38
Du var den mörkhyade, va? (Du visade bild förut har jag för mig)

Du hade ju rejält med muskler för att inte styrketräna speciellt mycket, börja gymma mer, bli starkare och var lika hård som grubben 24/7.

(Inget vettigt inlägg, jag vet. Men ville veta om det var han på bilderna... :nono: )


ja det är han den mörka killen som bara väger 53kg eller nått men har en sjuhelvetes bra kropp..och ser mycke tyngre ut