handdator

Visa fullständig version : Nya flingor på G


Arnesson
2004-12-01, 16:44
"Om allt går som det skall så kommer vi att lansera mycket nyttiga frukostflingor i början av 2005. Flingorna är baserade på vassle isolat och puffat ris .Tanken är att vi skall försöka få svenskarna att dra ner på för söta och feta onyttiga frukostflingor och istället välja vår betydligt mycket nyttigare variant."

Saxat från Fairings nyhetsbrev.

TCOG
2004-12-01, 16:45
hehe, kul.

med mintsmak?

Makk
2004-12-01, 16:45
haha fan va sjyst! Bara dom inte blir för dyra...

Zakath
2004-12-01, 16:47
Låter som en dyr historia...
Och puffat ris är ju allt ifrån "optimalt" vad jag vet?

Yankeee
2004-12-01, 16:49
Låter som en dyr historia...
Och puffat ris är ju allt ifrån "optimalt" vad jag vet?

Precis vad jag skulle säga. Låter som en reklam för Kellogs Special K, eller något.
Känns som att man tappar allt förtroende för Fairing om de släpper en sådan produkt.

Langster
2004-12-01, 16:56
Precis vad jag skulle säga. Låter som en reklam för Kellogs Special K, eller något.
Känns som att man tappar allt förtroende för Fairing om de släpper en sådan produkt.Eh varför? Skulle ju vara ganska optimalt att dra i sig en portion av de flingorna med mjölk eller fil när man kommer hem efter träningen ju.

Yankeee
2004-12-01, 17:05
Eh varför? Skulle ju vara ganska optimalt att dra i sig en portion av de flingorna med mjölk eller fil när man kommer hem efter träningen ju.

Det står klart och tydligt frukostflingor. Ganska uppenbart att de inte kommer att lanseras som något "efterträningsmål".

muskelbyggarn
2004-12-01, 18:31
Lasse, vad får vi se här näst? Proteinkaviar? Proteinsnus?

Vissa expanderar rejält :thefinger

rossi
2004-12-01, 18:38
Det står klart och tydligt frukostflingor. Ganska uppenbart att de inte kommer att lanseras som något "efterträningsmål".

Men vem fan bryr sig om det heter frukostflingor, man äter dem oavsett tiden på dygnet. Dessutom är en liten insulinchock på morgonen bra ifall man ska bulka, får man dessutom i sig mängder med protein är det ett stort + :love:

Yankeee
2004-12-01, 18:44
Men vem fan bryr sig om det heter frukostflingor, man äter dem oavsett tiden på dygnet. Dessutom är en liten insulinchock på morgonen bra ifall man ska bulka, får man dessutom i sig mängder med protein är det ett stort + :love:

Men varför ska man äta dem? Vill man ha en insulinchock och extra protein på morgonen kan man lika gärna ta en vanlig proteindrink till sin vanliga och betyligt nyttigare frukost. Puffat ris är värdelöst ur näringssynpunkt, det kommer man aldrig att komma ifrån och inget blir bättre av att man lägger till en skopa vassle.

rossi
2004-12-01, 18:58
Men varför ska man äta dem? Vill man ha en insulinchock och extra protein på morgonen kan man lika gärna ta en vanlig proteindrink till sin vanliga och betyligt nyttigare frukost. Puffat ris är värdelöst ur näringssynpunkt, det kommer man aldrig att komma ifrån och inget blir bättre av att man lägger till en skopa vassle.

Kan väl tänka mig att man vill ha något att tugga på :D

Yankeee
2004-12-01, 19:02
Kan väl tänka mig att man vill ha något att tugga på :D

Som "nyttigare" snacks har de iallafall en funktion :)

Men att säga "mycket nyttiga frukostflingor" är ju i princip en lögn.

Callister
2004-12-01, 19:16
King Grub vi vill ha en studie som visar att de är optimala eftersom det heter fairings. :angel:

Zakath
2004-12-01, 19:35
Som "nyttigare" snacks har de iallafall en funktion :)

Men att säga "mycket nyttiga frukostflingor" är ju i princip en lögn.



Och dessutom verkar de ju rikta in sig mot svenskar i allmänhet. Och dem brukar ju inte direkt träna så mycket...

"försöka få svenskarna att dra ner på ...."

Fast jag tycker änd ådet är ett lite kul initiativ, väntar på mer info!

Yankeee
2004-12-01, 19:39
Fast jag tycker änd ådet är ett lite kul initiativ, väntar på mer info!

Visst är det en bra initiativ.

Ska dock ge Fairing en chans att förklara sig innan jag spyr mer galla :D