handdator

Visa fullständig version : Förslag till projektarbete behövs!!


Medusa
2004-12-01, 15:15
Jag ska lämna in min projektplan om 2 veckor och har ännu inte kunnat komma på ett ämne som intresserar mig överhuvudtaget. Det måste vara relaterat till individen och/eller samhället.

:D

Bolio
2004-12-01, 15:28
Skriv om den omogna retroaktivitetens etymologiskt-filologiska prehistoria i en immanent morteutisk corprokronism. Utgå från ett automagnografiskt förhållningssätt (helst Spinozianskt).

Det, eller typ något du är intresserad av. Ok?

mmartin
2004-12-01, 15:39
ja bolios idè är inte dum, men håll en hyffsat neutral syn på det!

Matte_Maiden
2004-12-01, 15:44
Din deff. Nu har jag inte så stor koll på vad man får skriva om, men du skulle ju i alla fall kunna fråga. Vore ju ganska perfekt? :thumbup:

Edit: Du skriver om allt: kost, träning och rubbet. Inkludera fysiska och psykiska aspekter.

Medusa
2004-12-01, 15:47
Skriv om den omogna retroaktivitetens etymologiskt-filologiska prehistoria i en immanent morteutisk corprokronism. Utgå från ett automagnografiskt förhållningssätt (helst Spinozianskt).

Det, eller typ något du är intresserad av. Ok?

Jag vet, men grejen är att jag inte har kunnat komma på nåt bra, för det enda jag är intresserad av är bodybuilding och tjejen :kinky: och det tror jag inte de låter mig jobba med :D

Matte: Tack för ditt förslag, jag har funderat på det, men vet inte hur det skall göras rent konkret med loggbok etc.

alle
2004-12-01, 15:51
Jag ska lämna in min projektplan om 2 veckor och har ännu inte kunnat komma på ett ämne som intresserar mig överhuvudtaget. Det måste vara relaterat till individen och/eller samhället.

:D

Ta något om hur body builders ofta diskrimineras eftersom de flesta uppfattar dom som iq-befriade muskelberg. Gör lite undersökningar, intervjuer och till sista leta lite fakta så kan det nog bli ganska bra.

Ett hett tips är att göra en längre intervju någon svensk top-bodybuilder, lärare blir imponerade när man anordnar sånna grejer.

TCOG
2004-12-01, 15:59
jag gör om George W Bush.

hum
2004-12-01, 16:06
Jag bygger ett par högtalare.

Hade redan börjat högtalarbygget, så då kunde jag ju lika gärna fota och skriva lite medan jag byggde. Går dock el/data och vi får göra i stort sett vad som helst :)

Frantic
2004-12-01, 17:45
Jag och nåra kompisar filmade när vi badade, åkte gocart, spelade biljard och bowling och lät skolan betala för det. Vi kallade det för "vad man som ungdom kan göra i Karlstad". Jag fick mvg.

Bara ett förslag!

Bolio
2004-12-01, 18:03
Jag vet, men grejen är att jag inte har kunnat komma på nåt bra, för det enda jag är intresserad av är bodybuilding och tjejen :kinky: och det tror jag inte de låter mig jobba med :D

Du kanske borde fråga dig själv varför du ens går i skolan om du inte är intresserad av något annat än bodybuilding och att sätta på din brud? :)

Ta något om hur body builders ofta diskrimineras eftersom de flesta uppfattar dom som iq-befriade muskelberg. Gör lite undersökningar, intervjuer och till sista leta lite fakta så kan det nog bli ganska bra.

Ett hett tips är att göra en längre intervju någon svensk top-bodybuilder, lärare blir imponerade när man anordnar sånna grejer.

Och vilken svensk topp-bodybuilder är _inte_ IQ-befriad? Ja, förutom han som hänger på det här forumet. Han som är homosexuell(?). Kommer inte ihåg vad han heter...

Garnax
2004-12-01, 18:10
Jag ska lämna in min projektplan om 2 veckor och har ännu inte kunnat komma på ett ämne som intresserar mig överhuvudtaget. Det måste vara relaterat till individen och/eller samhället.

:D

måste vara relaterat till individen och/eller samhället.

Wow snacka om snäv ram att arbeta inom. De kunde lika gärna sagt att du ska skriva om något som inte lever i vatten inte i luften inte på marken inte i någon blandning av dessa, inte i rymden. Det måste leva nu men inte i närheten av oss inte i oss eller något annat. Det får inte bli äldre än 1 år det får inte bli yngre än 1½ år och du ska ha träffat detta själv

Att hitta på något om samhället och skriva om med det snäva utbudet av ämnen som finns är svårt...

Måste vara skönt att leva i samhället med ögonbindel...

JustinCredible
2004-12-01, 18:27
Filma dig själv och vad du gör en vardag, ungefär som dom låtsas-depressiva goth ungdomarna brukar göra i UR kortfilmer. Typ som en film-dagbok.

Det borde bli intressant med tanke på bodybuildingen.

Spiffy
2004-12-01, 19:39
Skriv om den omogna retroaktivitetens etymologiskt-filologiska prehistoria i en immanent morteutisk corprokronism. Utgå från ett automagnografiskt förhållningssätt (helst Spinozianskt).

Det, eller typ något du är intresserad av. Ok?

Vad betyder det där? :D

Matte_Maiden
2004-12-01, 19:57
Du kanske borde fråga dig själv varför du ens går i skolan om du inte är intresserad av något annat än bodybuilding och att sätta på din brud? :)



Och vilken svensk topp-bodybuilder är _inte_ IQ-befriad? Ja, förutom han som hänger på det här forumet. Han som är homosexuell(?). Kommer inte ihåg vad han heter...

Nu blev jag klyven, är det Jensa (homosexuell, men inte iq-befriad) eller Herkiz (sexuella läggning oklar dock helt iq-befriad) som du syftar på?

Jense
2004-12-01, 19:59
jense heter jag



madusa, du kan göra om megarexi.. det är inte uttjatat som anorexi, än

z_bumbi
2004-12-01, 20:46
Och vilken svensk topp-bodybuilder är _inte_ IQ-befriad? Ja, förutom han som hänger på det här forumet. Han som är homosexuell(?). Kommer inte ihåg vad han heter...

OT Toppbyggare som är homosexuell här? Hoppas du vet vad du talar om så att du inte kommer att råka illa ut för det uttalandet....

Vad gäller ämnet på tråden..
Det måste ju inte vara något man tycker är intressant, man får bara anstränga sig lite mer om man inte hittar något man tycker är kul.
Men de flesta ämnen går att vrida till så man hittar en intressant vinkling på dem eller i alla fall en liten del som man kanske finner lite intressant vilket underlättar.

Bolio
2004-12-02, 09:54
OT Toppbyggare som är homosexuell här? Hoppas du vet vad du talar om så att du inte kommer att råka illa ut för det uttalandet....

Är du homofob?

Diggler
2004-12-02, 10:06
Du kan skriva om "förlusten av individualitet", vanlig konformism, kollektivism och skrapa på ytan av de lite mer extrema formerna av samma fenomen som tex. religiösa som hjärntvättats(?) till att helt ge upp sin individualitet.

z_bumbi
2004-12-02, 10:55
Är du homofob?

Nej inte vad jag vet om, hurså?
Det finns bara ett fåtal toppbyggare här och ingen av dem är öppet homosexuella vad jag vet så man ska ha rejält på fötterna om man påstår något sådant.

Edit: Nu har jag fått reda på vem som kanske menas så jag ber om ursäkt, även om jag inte riktigt förstår vad sexuell läggning spelar för roll. Jag har inte tänkt på det i det fallet i alla fall. :)

Åter till tråden.

manko
2004-12-02, 11:51
Om du måste före loggbok är det ju bara att du tar och skriver ner vad du gjort på ett träningspass. T.ex skriva hur en veckas träning, kost, sömn osv funkar för dig.