handdator

Visa fullständig version : Vad skall jag dra ner på?


burton
2004-12-01, 08:15
I dagsläget ligger jag på ca 3000kcal (187cm 75.5kg) och har gjort så i 2 månader. Planen är att försöka bli av med lite hull efter jul och min fråga är vad jag borde satsa på att dra ner på. Tänkte också lägga in konditionsträning då jag inte alls gjort detta under dessa månader

Jag äter som följer:
Äter bra mat 6-7 ggr per dag.

Frukost kl 0615
1 dl fiberhavregrym + halv banan + 1 rivet äpple + mjölk
Proteindrink (mjölk + Whey 80)
1 skiva balansbröd med 1 skivat ägg på
1 tsk omega3

Mellanmål 0930
Keso + 1 äpple
1 skiva balansbröd med kalkon/skinka på

Lunch 1200
Kyckling ca 200g
Pasta 60g
+ 2 tsk olivolja
+ sallad

Mellanmål 1500
Proteindrink Protec i vatten
1 ägg
1 skiva balansbröd med kalkon på
1 äpple/päron

Innan träning 1630
1/3 servering STAR Gainer
TRÄNING ca 60min enl MaxOT
Efter träning
1/3 servering STAR Gainer + 1 servering Whey80

Middag ca 1900
se lunch

Kvällsmål
Keso/Cottage cheese 200g + 1 äpple/päron
+ 2 tsk omega 3

TRänar enligt MaxOT och har blivit rejält mycket starkare på dessa månader samtidigt som jag lagt på mig en hel del muskler (lite fett också så klart)

Tänkte dra ner på kalorierna så jag ligger på ca 2500kcal men vad skall jag dra ner på? Jag vet att det är det totala intaget/dag som räknas men jag undrar om jag skall plocka bort mellanmålen, skippa proteindrinken eller minska på lunch, middag eller frukost?. Är det bäst att dra ner mest på kolhydrater?
Hur hade ni gjort?

Räcker det att lägga sig på 2500kcal + att jag skall köra mer cardio under deffen för att gå ner 0.5kg/vecka som ju verkar rimligt efter det jag läst.

Ser fram emot era synpunkter! :bow:

z_bumbi
2004-12-01, 09:53
Först och främst, börja lite smått med konditionsträningen redan nu så blir det inte lika jobbigt senare, något pass i veckan i början och sen ökar du på lite vartefter. (Eller så mjukstartar du deffen efter jul.)

När du kör konditionsträning flera gånger i vecka så måste du ju räkna in de kalorierna du förbrukar extra i det totala underskottet så du hamnar kanske snarare på 2700-2800 kcal per dag i början.

Vad du ska dra ner på kan jag inte säga utan att se mer detaljerat hur mycket kolhydrater, fett och protein du äter per dag men du ska inte ta bort måltider i alla fall utan snarare minska ganska jämt under dagen.

burton
2004-12-01, 11:24
Tack, bra ide att starta lite med kondition redan nu (det blir nog nästa vecka): Då kan man ju riktigt mumsa under jul om man vet att man gjort lite av jobbet innan!!