handdator

Visa fullständig version : armbågsproblem


Phazony
2004-11-30, 23:42
Hej jag har problem med mina armbågar och jag tänkte höra om någon har någon erfarenhet av det jag lider av.
Efter att troligtvis ha kört ett styrketräningspass för hårt kände jag dagen efter hur det sved och stack i mina armbågar.
Efter ett par dagar kändes det bättre och jag testade att styrketräna, som gick bra men efter passet uppkom samma svidande och brännande känsla i armbågarna.
Sen dess har smärtan vägrat att försvinna trots att jag slutade att träna och jag känner den så gott som varje dag. Jag får alltså inte ont när jag lyfter skrot utan det kommer efter att jag tränat, och numera även fast jag inte tränar.
Jag har nu börjat träna mina triceps sedan 3 veckor tillbaka, väldigt löst med många reps för att se om det kan få bort mina problem, men det har varken blivit bättre eller sämre.
Hur lång tid tror ni det kan ta att rehabilitera nått sånt här, och är det nån som lyckats och som har lite tips/råd på bra rehabiliterings sett mm?
Jag har haft problemet ca ett halvår nu och jag vill verkligen inget hellre än att kunna träna riktigt igen och bygga lite muskler.

Det röda området på bilden är där smärtan sitter.


Mvh Markus

Gudfadern
2004-11-30, 23:46
Tycker du ska gå till en läkare om du har haft problemet så länge.

Frippe_L
2004-11-30, 23:50
Hmm så känns det på mig med om ja kört massa tricepsövningar, ibland även under själva setet. Kan väl va ett muskelfäste eller nån nerv som e i kläm?

Phazony
2004-11-30, 23:53
Tycker du ska gå till en läkare om du har haft problemet så länge.

Jo jag har faktiskt varit det men till igen nytta. Jag har tappat förtroendet för läkare känns det som alla är så stressade och lyssnar aldrig på vad man har att säga. Jag har också vart hos en sjukgymnast nyligen men det enda hon sa var att jag skulle styrketräna löst, fick inget schema eller nått.

Karl_alfred
2004-11-30, 23:55
Har samma problem ska kolla upp det på måndag med magnetfotografering.

Phazony
2004-12-01, 00:00
Har samma problem ska kolla upp det på måndag med magnetfotografering.

Har du också haft din smärta länge utan att den försvunnit eller blivit bättre? Intressant det där med magnetfotograferingen, skriv gärna i tråden vad den visade sedan

Johnny
2004-12-01, 10:35
Jag vet inte riktigt, men kanske det kan vara en bursa som är påverkad? Inklämd, inflammerad eller punkterad. Kanske... :em:

//Johnny