handdator

Visa fullständig version : "Kroppsbyggare slog sönder psykakuten "


subliminal
2004-11-30, 19:55
Jag vet att alla här uppskattar när kroppsbyggare nämns i de underbara kvällstidningarna så jag tänkte tipsa om det här: http://expressen.se/index.jsp?a=212806

Tyckte detta lät smått komiskt: "Under tiden klädde 27-åringen av sig på överkroppen och spände sina muskler i utmanande gester mot polisen."

Annars verkar det hela vara ganska tragiskt.

Halldin
2004-11-30, 20:00
"Under tiden klädde 27-åringen av sig på överkroppen och spände sina muskler i utmanande gester mot polisen."

:laugh:

Pez
2004-11-30, 20:03
"Under tiden klädde 27-åringen av sig på överkroppen och spände sina muskler i utmanande gester mot polisen."
Det där är ju ingen "kroppsbyggare"... det är ju Hulken.

"Hulk SMASH little puny waitingroom!!!!" :D

Lasse Kongo
2004-11-30, 20:04
Det där är ju ingen "kroppsbyggare"... det är ju Hulken.

"Hulk SMASH little puny waitingroom!!!!" :D

precis, hulken fick ju slå sönder saker o ting, kanske ngn som tagit efter sin idol hulken?

btw ngn som vet om kroppsbyggaren var grön?

Allan
2004-11-30, 20:12
Han kanske var besviken efter Decembercupen....


allan

mini_Arnold
2004-11-30, 20:13
Ja det biten av väldigt komisk :D

Vore intressant att veta hans längd och vikt

Snubben
2004-11-30, 20:38
Hur spänner man sig utmanande? :confused:

porja
2004-11-30, 20:44
Vilken dopad narkoman jävel

Prankie
2004-11-30, 20:48
Hahaha, så jäkla bra. Det skulle jag också göra bara för att leva upp till byggarestämpel. :D

Prankie
2004-11-30, 20:55
Hur spänner man sig utmanande? :confused:

Let me show you!!

http://www.fullmetal-alchemist.com/gallery/data/media/9/Alex%20Luis%20Armstrong4.jpg

blekfet2
2004-11-30, 21:11
haha....undrar vad för smaskigt godis han knaprar...ääähähähähä

Hobbes
2004-11-30, 21:18
Han kanske var besviken efter Decembercupen....


allan

You took the words right out of my mouth!

Hade precis kommit pa nagot skoj att skriva, men ALLAN vi verkar dela en sjuk humor :D

Jet
2004-11-30, 22:29
Vem vet , killen som kastade plaketten är ju därifrån, kanske psyket packat ihop pga. allt snack efteråt.....


Eller inte :angel:

dude
2004-11-30, 22:50
Polismännen vågade dock inte gå in utan avvaktade ytterligare en patrull. Inte heller den vågade gå in utan valde att vänta på att piketen skulle komma fram.

Måste varit en bitig jävel iallfall...

Jet
2004-11-30, 22:56
Polismännen vågade dock inte gå in utan avvaktade ytterligare en patrull. Inte heller den vågade gå in utan valde att vänta på att piketen skulle komma fram.

Måste varit en bitig jävel iallfall...

Där har du fel, med tanke på de personer som blir poliser idag så är det inget konstigt att de hellre backar än gör sitt jobb. Kan berätta ett antal historier om poliser som är snabbare att dra på blöjan än att dra fram batongen......

Solros
2004-11-30, 23:37
Det där är ju ingen "kroppsbyggare"... det är ju Hulken.

"Hulk SMASH little puny waitingroom!!!!" :D


Haha, kan fan inte sluta skratta! :laugh: :laugh: :laugh:

Tabac
2004-11-30, 23:42
Jag satt just och funderade hur jag själv som vikarierande psykskötare skulle göra i situationen. Hade jag två pålitliga (manliga) skötare som backup skulle jag nog göra ett försök att lugna ner killen tror jag nog.
Narkomaner är dock väldigt opålitliga. Sålänge han höll sig i ett tomt väntrum skulle det nog vara bäst att låta han vara till man får lite backup. Skulle personen däremot ta sig in på avdelningen och röja skulle jag ge mig på denne ensam om så behövdes. :)

Deadlift
2004-11-30, 23:46
Där har du fel, med tanke på de personer som blir poliser idag så är det inget konstigt att de hellre backar än gör sitt jobb. Kan berätta ett antal historier om poliser som är snabbare att dra på blöjan än att dra fram batongen......


Instämmer!! Många gånger man varit i stora slagsmål genom mitt extra jobb/krogjobb och farbror blå har stått och väntat in fler patruller innan de vågat blanda sig i bråket ( då oftast med polishund och dragna batonger )

blekfet2
2004-12-01, 05:39
Instämmer!! Många gånger man varit i stora slagsmål genom mitt extra jobb/krogjobb och farbror blå har stått och väntat in fler patruller innan de vågat blanda sig i bråket ( då oftast med polishund och dragna batonger )


vettigt av polisen...inte fan vill väl dom få en knytnäve i nyllet bara för att vissa pojkar verker lida av för höga doser testo..ev har en pinne i arslet som svider....när jag själv blir snut så ska jag se till att inom mitt första år minst skjutit en kille i knät....skulle va coolt.... :hbang:

Deadlift
2004-12-01, 06:01
vettigt av polisen...inte fan vill väl dom få en knytnäve i nyllet bara för att vissa pojkar verker lida av för höga doser testo..ev har en pinne i arslet som svider....när jag själv blir snut så ska jag se till att inom mitt första år minst skjutit en kille i knät....skulle va coolt.... :hbang:

Nä iofs men kanske lite tråkigt om någon lite stackare hinner bli ihjälslagen lr få en kniv i kistan innan de kliver fram. Nä för helvete de ska springa fram med dragna pistoler och vråla som tokar så kanske de inger lite respekt iaf he he ;)

abjorn
2004-12-01, 08:04
Varför har vi poliser?

palme
2004-12-01, 08:39
4st snutar vågar inte ta 1 person? Finns de som hoppar på 5st ensam, bättre urval av poliser tack!

spas
2004-12-01, 10:22
Fattar inte heller snutarnas reaktion här, om han utsätter dem för fara är det väll fortfarade lagligt att skjuta honom i benet eller nått?

Fast gör man det som polis så blir man väll åtalad osv i detta landet.

blekfet2
2004-12-01, 10:28
Fattar inte heller snutarnas reaktion här, om han utsätter dem för fara är det väll fortfarade lagligt att skjuta honom i benet eller nått?

Fast gör man det som polis så blir man väll åtalad osv i detta landet.



men tack vare våra jävla politiker så får fan en snut sparken om han bara drar vapen...tycker svenska polisen borde få mer att säga till om...

Metal_boy_
2004-12-01, 10:36
men tack vare våra jävla politiker så får fan en snut sparken om han bara drar vapen...tycker svenska polisen borde få mer att säga till om...


håller me, vi andra ska vara tacksamma att det finns folk som tar hand om avskummen

alle
2004-12-01, 10:38
men tack vare våra jävla politiker så får fan en snut sparken om han bara drar vapen...tycker svenska polisen borde få mer att säga till om...

Källa på det tack.

JJ
2004-12-01, 10:40
Om han inte utgör någon fara för andra väntade de antagligen på att bli fler. Då är det lättare att ta hand om psykot utan att han eller någon polis blir skadad. Dåligt beslut? Knappast.

Metal_boy_
2004-12-01, 10:44
Källa på det tack.

det är väl bara kolla hur poliser anmäls för övervåld för inget...låt dom slå ihjäl dom för min del :D

Droog
2004-12-01, 10:47
Lysande boys! Polisen skall helst bestå av beväpnade dörrvakter med rätt att skjuta folk i benen vid första tillfälle. Intagningsproven borde vara biceps på 50cm och minst 700kg totalt (så att även brudar kan bli polis). :)

jwzrd
2004-12-01, 10:50
Bara jag som tycker det är tragiskt och hoppas på att killen får hjälp att laga sin trasiga kola?

Jet
2004-12-01, 10:57
Lysande boys! Polisen skall helst bestå av beväpnade dörrvakter med rätt att skjuta folk i benen vid första tillfälle. Intagningsproven borde vara biceps på 50cm och minst 700kg totalt (så att även brudar kan bli polis). :)

Nä, det ska vi inte. Men jag ringer väl polisen för att jag behöver dem, inte fan för att 4 man ska stå och vänta på 4-5 man till? Killen är ju till synes obeväpnad, kanske någon trasig pinne eller stol som tillhygge, klarar de inte sånt? Patetiskt helt enkelt.
Man behöver INTE vara Terminator för att jobba som väktare/OV/polis, men när det verkligen gäller så gäller det!!

alle
2004-12-01, 11:00
det är väl bara kolla hur poliser anmäls för övervåld för inget...låt dom slå ihjäl dom för min del :D
Det intressanta är väl hur många som fälls för det.

z_bumbi
2004-12-01, 11:03
Nä, det ska vi inte. Men jag ringer väl polisen för att jag behöver dem, inte fan för att 4 man ska stå och vänta på 4-5 man till? Killen är ju till synes obeväpnad, kanske någon trasig pinne eller stol som tillhygge, klarar de inte sånt? Patetiskt helt enkelt.
Man behöver INTE vara Terminator för att jobba som väktare/OV/polis, men när det verkligen gäller så gäller det!!

Frågan är ju om det verkligen gällde här? Har alla andra avlägsnat sig så är det ju bara döda ting som får lida och då är det ju meningslöst att chansa om man inte måste.

Många poliser håller iofs även med dig om att man får lära sig lite väl mycket teori på utbildningen vilket endast funkar i större städer, om man har tur.
Är man bara två pers och närmaste förstärkning är 15 mil bort så funkar det inte.

Mextreme
2004-12-01, 11:19
Fattar inte heller snutarnas reaktion här, om han utsätter dem för fara är det väll fortfarade lagligt att skjuta honom i benet eller nått?

Fast gör man det som polis så blir man väll åtalad osv i detta landet.



Läge för pepparsprayen tycker jag. Biter dåligt på ett litet fåtal men de flesta blir ett lipande kolli på sekunder.

Tricklev
2004-12-01, 11:24
Förstår polisens reaktion, var ju ingen i rummet så varför springa in och reskera något? Killen lär ju ha kunnat hitta en hel del tilltygen att slås med där inne.

Dock, så borde polisen införa ärtpåsar-skjutare, så att dom kan få ner han hyffsat lätt iaf.

Herkulez
2004-12-01, 11:30
Förstår polisens reaktion, var ju ingen i rummet så varför springa in och reskera något? Killen lär ju ha kunnat hitta en hel del tilltygen att slås med där inne.

.
Han var psykisk sjuk och kunde göra sig själv väldigt illa tex

Tricklev
2004-12-01, 11:40
Han var psykisk sjuk och kunde göra sig själv väldigt illa tex

Han eller dom, vad ska dom göra liksom?

Ger polisen mer och bättre medel så dom kan ta hand om sådant här.

Numero1
2004-12-01, 12:02
Trist at detta händer och att alla vi som är lite större än medelsvensson får lida för det...

Lasse Kongo
2004-12-01, 12:03
Trist at detta händer och att alla vi som är lite större än medelsvensson får lida för det...

då slipper man lida :cheers:

äsch, det är bara o köpa läget, alla som känner mig tex vet hur jag är, sen om personer som jag inte känner får för sig ngt för att man tränar på gym så äre bara o visa att så är inte läget :cheers:

Numero1
2004-12-01, 12:12
då slipper man lida :cheers:

äsch, det är bara o köpa läget, alla som känner mig tex vet hur jag är, sen om personer som jag inte känner får för sig ngt för att man tränar på gym så äre bara o visa att så är inte läget :cheers:

Ja, det är väl så...

porja
2004-12-01, 12:50
Fattar inte heller snutarnas reaktion här, om han utsätter dem för fara är det väll fortfarade lagligt att skjuta honom i benet eller nått?

Fast gör man det som polis så blir man väll åtalad osv i detta landet.


Håller med dig Spas.


Vi är så fega i Sverige.


Man blir så trött på den sittande regeringen.

Metal_boy_
2004-12-01, 12:52
Det intressanta är väl hur många som fälls för det.

Det är en annan sak...men tyglarna behöver släppas på polisen tycker iaf jag

Lillgrabben
2004-12-01, 12:58
Håller med dig Spas.


Vi är så fega i Sverige.


Man blir så trött på den sittande regeringen.


Inte för att jag vill kapa tråden, men vad i hela friden har regeringen att göra med att polisen samt personalen på en psykmottagning är rädda om hälsan?! :confused:

Jag tror ju knappast att psyket ifråga finns på Rosenbad.


För övrigt så verkar toket ifråga inte vara speciellt frisk........ Han behöver nog hjälp för att komma på rätt köl igen.


MVH

Diggler
2004-12-01, 13:32
Det var ett himla klagande på polisens feghet. Det kanske, bara kanske ligger till såhär i det aktuella fallet?

En kille slår sönder inredning, och flexar biccen. Killen är agrressiv, påverkad och ganska farlig. Ingen annan är i närheten, bara möblemang. Polisen vill inte riskera att skada sig själva eller personen med psykbryt, det är inte akut att gå in, eftersom bara möbler är i omedelbar fara. Därför inväntar man förstärkning, för att på ett så smärtfritt sätt som möjligt ta hand om dåren, utan att han skall komma till skada.

Är man få, får man använda mycket våld, en pundare kan lätt dö. (tex av anafylaktisk schock om de måste lägga sig på honom), är de fler är det enklare.

jwzrd
2004-12-01, 13:37
Håller med dig Spas.


Vi är så fega i Sverige.


Man blir så trött på den sittande regeringen.

YES, fram för hårdare tag, saker för att lösa problemen, nu tar vi alla i med hårdhanskarna och... er... skriver att vi är fega i sverige och att regeringen suger! Faktiskt!

Joråsåatteh...

AngelLove
2004-12-01, 13:47
Bara jag som tycker det är tragiskt och hoppas på att killen får hjälp att laga sin trasiga kola?

Nope, det är tragiskt...

Dessutom är det inget vidare skämtämne eftersom ju fler artiklar av denna arten ger en ännu mer negativ inställning i allmänheten till personer som tränar på gym och som vill träna upp sin kropp eller som är muskulösa.

Droog
2004-12-01, 14:11
Nä, det ska vi inte. Men jag ringer väl polisen för att jag behöver dem, inte fan för att 4 man ska stå och vänta på 4-5 man till? Killen är ju till synes obeväpnad, kanske någon trasig pinne eller stol som tillhygge, klarar de inte sånt? Patetiskt helt enkelt.
Man behöver INTE vara Terminator för att jobba som väktare/OV/polis, men när det verkligen gäller så gäller det!!

Just det, när det gäller så gäller det. Om personen i fråga är påverkad av okänd substans och bara ger sig på döda ting så gäller det, enligt mig och polisförnuft, INTE. Hade han däremot misshandlat någon så ska det räcka med en polis med tillräckliga befogenheter.

blekfet2
2004-12-01, 21:29
Källa på det tack.


ja du kan juh ta och börja läsa tidningarna... :thefinger

=D

stefan82
2004-12-02, 08:38
men tack vare våra jävla politiker så får fan en snut sparken om han bara drar vapen...tycker svenska polisen borde få mer att säga till om...


Jag hade en kompis som vart ihjälskjuten av en polis när han var obeväpnad(han hade en nyckel i handen, det kan tilläggas att han var så full att han knappt kunde stå på benen. ) poliserna var 4 stycken.....Polisintagningarna ska vara svårare så såna skjutglada idioter inte har den möjligheten att bli poliser....han som dödade min polare blev inte åtalad och var tillbaka i tjänst efter en vecka

palme
2004-12-02, 09:02
Vill bara säga att det finns bra snutar oxå.

stefan82
2004-12-02, 09:22
Vill bara säga att det finns bra snutar oxå.

Ja visst finns det bra poliser, men det e just det att det bara borde finnas bra poliser... men men det är juh inte så mycket att göra vi lever inte i en perfekt värld

palme
2004-12-02, 09:26
Ja visst finns det bra poliser, men det e just det att det bara borde finnas bra poliser... men men det är juh inte så mycket att göra vi lever inte i en perfekt värld

Hur många är kompetenta nog att utföra sina jobb igentligen? Eller att ens få köra bil? 60% av befolkningen går bort direkt.