handdator

Visa fullständig version : Nybörjar frågor angående deff


Mister cool
2004-11-30, 14:32
Hej.
Jag har tränat i kanske 2 månader, 3 grr i veckan efter ett bra schema som rekommenderas här på kolozzeum,


Det funkar bra osv. jag trivs med det. Jag är 16 år gammal, 189 cm lång och 75 kg, och jag vill deffa. Ni tycker säkert det låter som att jag är trådsmal, därför la jag upp en bild tagen för 2 månader sedan hur jag ser ut , jag har ej kört nå cardio så mina lovehandles ser fortfarande ut sådär.

jag vill altså deffa och jag har läst deff-guiden osv, jag tänkte minska kaloriintaget med 500 kcal varje dag. Men för att jag ska orka de måste jag ha ett mål. mitt mål är:

1. Få bort dessa lovehandles (fettvalkarna på höfterna)

Men ungefär hur många kilo fett uppskattar ni dessa lovehandles till, asså så jag vet ungefär hur mkt jag måste gå ner i fett-vikt. sist jag räkna (innan jag börja träna) va jag 86 runt naveln.

här får ni bilder... :em: kom ihåg att de är 2 månader gamla, ser väll lite bättre ut i övrigt av kroppen men mina fettvalkar finns fortfarande där.
jag tänkte köra styrketräning 3 ggr vecka, sedan trappmaskin/cykling 2-3 grr, det måste va bra mot dessa höfter eftersom det inte går att punktförbränna fett, visst?

Kort o gott, hur mycket fettvikt uppskattar ni att de ligger runt de där höfterna? jag vill se "normal" ut om ni förstår vad jag menar. Resten av kroppen e väll okej.
om bilderna e för stora får ajg väll länka dom istället.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/DSCN0582.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/DSCN0586.jpg
MVH

Tigerkotten
2004-11-30, 14:57
Ingen expert alls inom området, men skummt att du har så mycket fett dära eller vad det nu är. Jag anser du inte borde deffa alls dock, isåfall kanske senare mot sommaren, säg mars. Och tillsvidare köra bra basövningar osv. Och magövningar osv för sidomuskeln, för det går ju inte "punktförbränna".


Skumt såg det ut :)

Mister cool
2004-11-30, 15:25
Ingen expert alls inom området, men skummt att du har så mycket fett dära eller vad det nu är. Jag anser du inte borde deffa alls dock, isåfall kanske senare mot sommaren, säg mars. Och tillsvidare köra bra basövningar osv. Och magövningar osv för sidomuskeln, för det går ju inte "punktförbränna".


Skumt såg det ut :)

hehe vet, jag har lixom större höfter än min syrra som e 18..
Men jag tror asså att mina höfter, altså benet där inne går ut mer på mig..men jag känner ju att jag har mycket fett där jämtemot resten av kroppen, känns som all kroppsfett sitter där typ..

KIRE
2004-11-30, 15:55
Fettansamlingen beror på att du har en skum hormonbalans.
Av någon anledning har du mer kvinnligt hormon än vad som
är normalt. Orsaken till detta kan man bara spekulera i.
Du kan ju sticka till vårdcentralen och be dom kolla upp
dina värden och ge dig förslag på åtgärder om du stör
dig på utseendet.

Mister cool
2004-11-30, 16:14
Fettansamlingen beror på att du har en skum hormonbalans.
Av någon anledning har du mer kvinnligt hormon än vad som
är normalt. Orsaken till detta kan man bara spekulera i.
Du kan ju sticka till vårdcentralen och be dom kolla upp
dina värden och ge dig förslag på åtgärder om du stör
dig på utseendet.
haha, nu börjar man bli orolig:P

Mister cool
2004-11-30, 19:25
Fettansamlingen beror på att du har en skum hormonbalans.
Av någon anledning har du mer kvinnligt hormon än vad som
är normalt. Orsaken till detta kan man bara spekulera i.
Du kan ju sticka till vårdcentralen och be dom kolla upp
dina värden och ge dig förslag på åtgärder om du stör
dig på utseendet.
Eftersom det inte går att redigera sina inlägg så får jag skriva ett nytt :rolleyes:

E du säker på det här, eller är det liksom en chansning eller är du rätt säker på att det kan vara så?

det känns som mina höftben går ut mer än på mina kompisar..jag testar att "dra bak fettet", men jag tycker endå höftbenen står ut mycket :(

börjar bli orolig :eek:

Eas
2004-11-30, 20:29
Såg väldigt skumt ut tycker jag...
Mitt råd till dig är iaf att du ska deffa först och sen börja styrketräna ordentligt. Ha tålamod! Dina lovehandles är inte bara fett det kan jag garantera! Hur började det där då? Har du alltid varit sån eller var du rak och smal innan? Har det alltid varit så tycker jag att du ska kolla dina hormoner! Det kan ju bara bli bättre men att du ska bli helt rak igen är nog nästintill omöjligt, utan nån form av operation. Jag har också lovehandles men inte i sån utsträckning, det mesta har jag tränat bort med olika magövningar så nu syns dom knappt. Hursomhelst, lycka till!

Mister cool
2004-11-30, 20:36
Såg väldigt skumt ut tycker jag...
Mitt råd till dig är iaf att du ska deffa först och sen börja styrketräna ordentligt. Ha tålamod! Dina lovehandles är inte bara fett det kan jag garantera! Hur började det där då? Har du alltid varit sån eller var du rak och smal innan? Har det alltid varit så tycker jag att du ska kolla dina hormoner! Det kan ju bara bli bättre men att du ska bli helt rak igen är nog nästintill omöjligt, utan nån form av operation. Jag har också lovehandles men inte i sån utsträckning, det mesta har jag tränat bort med olika magövningar så nu syns dom knappt. Hursomhelst, lycka till!

Så länge jag minns har jag haft såna där...altså även sen när jag va yngre, kanske 12-13 år när jag lira fotboll 2-3 grr i veckan, ska kolla på gamla semesterkort o se om de va så då.

ahh, jag ska deffa för att se om dessa försvinner, men gör de inte de så får jag väll kontakta vårdccentral eller något.. :(

Eas
2004-11-30, 20:42
Gör så och meddela resultat. Jag har inte sett något liknande förutom på tjejer. Visst att man får lovehandlesnär man lägger på sig fett och att höftbenen växer ut lite. Men inte så mycket för det lilla fettet du har på magen...

bubbe
2004-11-30, 20:50
Så länge jag minns har jag haft såna där...altså även sen när jag va yngre, kanske 12-13 år när jag lira fotboll 2-3 grr i veckan, ska kolla på gamla semesterkort o se om de va så då.

ahh, jag ska deffa för att se om dessa försvinner, men gör de inte de så får jag väll kontakta vårdccentral eller något.. :(

shit, på bilderna ser det inte ut som det är deffa dags. Du kanske ska vara lite tålmodig, När volymen kommer så märks inte höfterna lika tydligt, och när du börjar träna tungt och hårt så brukar även hormonbalansen ändras, vilket kan hjälpa mot fettinlagringen. Men ett besök på vårdcentralen är det väl värt.

KIRE
2004-11-30, 20:59
Eftersom det inte går att redigera sina inlägg så får jag skriva ett nytt :rolleyes:

E du säker på det här, eller är det liksom en chansning eller är du rätt säker på att det kan vara så?

det känns som mina höftben går ut mer än på mina kompisar..jag testar att "dra bak fettet", men jag tycker endå höftbenen står ut mycket :(

börjar bli orolig :eek:

Jag är tämligen säker. Jag drar denna slutsats eftersom du på övriga kroppen inte har mkt fett alls. Det måste absolut inte bero på hormonbalansen men
chansen att det är så är stor. Vetskap i frågan får du genom att ta prover på vårdcentralen. Har du styrketränat mkt med uteblivna resultat? Kom du i puberteten sent och inte riktigt lika kraftigt som den generella pubertetskillen?
Isåfall är det fler tecken på att det är så. Men var inte orolig :)

Magnus
2004-11-30, 21:16
tycker det bara ser ut som om du har breda höfter, men det kanske bara är jag som tycker så :confused:

Mister cool
2004-11-30, 21:33
Gör så och meddela resultat. Jag har inte sett något liknande förutom på tjejer. Visst att man får lovehandlesnär man lägger på sig fett och att höftbenen växer ut lite. Men inte så mycket för det lilla fettet du har på magen...

Jag jämförde mot min syrra nyss, och har mer höfter än henne..och det borde jag inte ha :(
Mina höftben var mer utstående lixom, asså man känner dom lätt…lite svårt att förklara. Kort sagt bredare höfter :P


shit, på bilderna ser det inte ut som det är deffa dags. Du kanske ska vara lite tålmodig, När volymen kommer så märks inte höfterna lika tydligt, och när du börjar träna tungt och hårt så brukar även hormonbalansen ändras, vilket kan hjälpa mot fettinlagringen. Men ett besök på vårdcentralen är det väl värt.

Okej, jag ska börja träna igen, har haft ett uppehåll på någon vecka….fårse vad som händer…

Jag är tämligen säker. Jag drar denna slutsats eftersom du på övriga kroppen inte har mkt fett alls. Det måste absolut inte bero på hormonbalansen men
chansen att det är så är stor. Vetskap i frågan får du genom att ta prover på vårdcentralen. Har du styrketränat mkt med uteblivna resultat? Kom du i puberteten sent och inte riktigt lika kraftigt som den generella pubertetskillen?
Isåfall är det fler tecken på att det är så. Men var inte orolig

Okej, är det bara ringa/maila eller något och berätta hur det är och boka tid?
Nej, jag har styrketränat till och från i 2 månader, inte särskilt seriöst pga av att det har varit mycket annat, men nu har jag tid och kan träna styrketräning 3 grr veckan sen cardio 3 grr veckan.

Jag är lika stor som den generella pubertetskillen, lika bred över axlar osv..
Vet inte riktigt när jag kom i puberteten, klart fanns nog rätt många som fick hår osv tidigare och mörkare röst men jag var inte sen vad jag minns iaf…var väll medel..kanske något efter såfall

Jag är inte direkt orolig, men dock har jag komplex för det, därför tänkte jag att det va dags att fixa det inte för sommaren 2005. Har du någon aning om vad man kan göra om man ar fel hormon-balanser?

Johan
2004-11-30, 22:46
Jag tycker jag känner igen din kroppsform från bekanta som också är långa och smala. Kan ju också vara så att pga. den smala överkroppen så ser höftbenet större ut än va det egentligen är.
Som flera redan har skrivit så kommer det säkerligen se bättre utom du tränar hårt och får mer volym på överkroppen, proportionerna blir bättre.

Men är du orolig för din hormonnivå så är det väl inte så farligt jobbigt att kolla upp dom.

Mister cool
2004-11-30, 23:00
Jag tycker jag känner igen din kroppsform från bekanta som också är långa och smala. Kan ju också vara så att pga. den smala överkroppen så ser höftbenet större ut än va det egentligen är.
Som flera redan har skrivit så kommer det säkerligen se bättre utom du tränar hårt och får mer volym på överkroppen, proportionerna blir bättre.

Men är du orolig för din hormonnivå så är det väl inte så farligt jobbigt att kolla upp dom.

Ok, mm får börja träna hårt.
3 grr veckan styrke, 3 grr i veckan cardio i trappmaskin, trappmaskinen borde bita bra på dessa lovehandles. Sedan tänkte jag deffa, - 500 kcal varje dag, så jag loosar cirkus ett halvt kilo i veckan.

Låter det bra, hur mycket mål tycker ni jag ska ha att deffa, asså hur många kilo?

Proteus
2004-11-30, 23:23
Jag skulle tippa på att det helt enkelt är så att du har brett höftben, för känner du på höften så märker du ju vart höftbenet går, och smalare höfter än så får du ju inte hur mycket du än deffar.

Det jag skulle göra i ditt fall är att bulka, försöka bygga så mycket massa på bröskorgen, ryggvidden, och axlarna som möjligt, måttet över höften kommer ju inte öka med ökad muskelmassa, och då kommer du se mer proportionerlig ut.

Dessutom tror jag en deff skulle minska midjemåttet mer än höftmåttet, och det vill du väl inte?

Mister cool
2004-11-30, 23:35
Jag skulle tippa på att det helt enkelt är så att du har brett höftben, för känner du på höften så märker du ju vart höftbenet går, och smalare höfter än så får du ju inte hur mycket du än deffar.

Det jag skulle göra i ditt fall är att bulka, försöka bygga så mycket massa på bröskorgen, ryggvidden, och axlarna som möjligt, måttet över höften kommer ju inte öka med ökad muskelmassa, och då kommer du se mer proportionerlig ut.

Dessutom tror jag en deff skulle minska midjemåttet mer än höftmåttet, och det vill du väl inte?

Ne du kanske har rätt, jag vill inte att det ska utmärkas ennu mer.

Men jag skulle kunna göra det mer proportionerlig om jag förlorade fettet som finns på mina höfter, om jag inte deffar, hur ska jag förlora det då??

AcidSleeper
2004-12-01, 00:11
Okej! Du ska som bubbe säger inte börja deffa eftersom vart har du fettet!?

Lite statistik vore bra!
Ålder, längd, vikt...

Men börja bygga muskler först eftersom de såg ut att vara vid närmsta laget obefintliga! Sorry, men det är bra att höra sanningen! ;)

Mister cool
2004-12-01, 09:58
Okej! Du ska som bubbe säger inte börja deffa eftersom vart har du fettet!?

Lite statistik vore bra!
Ålder, längd, vikt...

Men börja bygga muskler först eftersom de såg ut att vara vid närmsta laget obefintliga! Sorry, men det är bra att höra sanningen! ;)
Hehe aa jag vet, när de där bilderna togs hade jag ej tränat på 1-2 år, käkat onyttigt osv..helt otränad altså.

jag är 16 år, 189 cm lång, cirka 73-75 kg. 86 cm runt naveln..
i yngre år träna jag fotboll, från 5-14 års ålder. Efter det sluta jag träna HELT för att sedan börja styrketräna igen för 2 månader sedan lite halvt oseriöst..

Jag ser lite bättre ut än va jag gjorde på de där bilderna..men jag ska börja träna hårt nu.

Men ni tycker INTE jag ska deffa eller? utan enbart satsa på att bygga på lite på överkroppen o se vad som händer?

KIRE
2004-12-01, 11:14
Om det är så att du har lite fel hormonbalans så kommer det inte gå speciellt bra med muskelbyggandet om du inte först åtgärdar felet. Det man gör för att fixa balansen som jag kommer att tänka på just nu är att antingen så minskar man östrogenhalten i kroppen genom att äta örtsogenhämmande preparat.
Eller så höjer man testosteronhalten i kroppen med exogena preparat. Eller så triggar man din egen testosteronproduktion med preparat. I dessa fallen kommer kvoten östrogen att minska och problemen försvinna. Jag är absolut ingen expert men det där var några exempel iallafall.

Fråga din mamma hur man kontaktar vårdcentralen!
Annars är det bara att ringa dit och uppge sitt nummer så ringer dom upp. Eftersom du är 16 tror jag det är helt gratis dessutom. Säg att du har komplex och mår dåligt över dina höfter och vill ta reda på orsaken till problemet så får du en tid och en läkare tar ställning till vad som behöver göras.

Mister cool
2004-12-01, 11:19
Om det är så att du har lite fel hormonbalans så kommer det inte gå speciellt bra med muskelbyggandet om du inte först åtgärdar felet. Det man gör för att fixa balansen som jag kommer att tänka på just nu är att antingen så minskar man östrogenhalten i kroppen genom att äta örtsogenhämmande preparat.
Eller så höjer man testosteronhalten i kroppen med exogena preparat. Eller så triggar man din egen testosteronproduktion med preparat. I dessa fallen kommer kvoten östrogen att minska och problemen försvinna. Jag är absolut ingen expert men det där var några exempel iallafall.

Fråga din mamma hur man kontaktar vårdcentralen!
Annars är det bara att ringa dit och uppge sitt nummer så ringer dom upp. Eftersom du är 16 tror jag det är helt gratis dessutom. Säg att du har komplex och mår dåligt över dina höfter och vill ta reda på orsaken till problemet så får du en tid och en läkare tar ställning till vad som behöver göras.
Okej får väll göra de..men altså mina breda höfter försvinenr väll inte för de..eller?

z_bumbi
2004-12-01, 11:24
På bilderna så saknas det rejält med muskler i midjepartiet, det är därför höftbenen ser ut att sticka ut.

"Jag är 16 år gammal, 189 cm lång och 75 kg, och jag vill deffa. Ni tycker säkert det låter som att jag är trådsmal, därför la jag upp en bild tagen för 2 månader sedan hur jag ser ut , jag har ej kört nå cardio så mina lovehandles ser fortfarande ut sådär"

Vikten antyder ju också att jag har rätt, lägg på dig rejält med muskler över hela kroppen så kommer du se att höfterna kommer att se mer anpassade ut till din kropp i övrigt.

Du är ju förnärvarande underviktigt jämfört med din längd och då är det ju inte så konstigt att du tycker att höfterna sticker ut.

Jag skulle inte börja prata om någon typ av hormonbalansrubbning då det är väldigt, väldigt sällsynt...

Förövrigt, hur gammal är systern och hur lång är hon?

KIRE
2004-12-01, 11:31
Okej får väll göra de..men altså mina breda höfter försvinenr väll inte för de..eller?

Om du menar höftbenen så kommer dom aldrig bli mindre.
Däremot kommer fettansamlingen att släppa av sig själv i stort sett om balansen blir rätt. En orsak till att höftbenen blivit breda kan var att du haft mer östrogen än normalt i kroppen under din uppväxt. Och om du fortfarande växer och har fel på balansen kan det bli ännu värre. Dock brukar skelettet ha växt färdigt ungefär i din ålder om man är normalt utvecklad och inga störningar finns.
Alltså, är du sent utvecklad och har fel hormonbalans kan dina höftben bli ännu berdare och fettansamlingarna ännu större i värsta fall. Men troligen har du växt färdigt i dagsläget. Som sagt jag är ingen expert och spekulerar bara, vill du veta säkert och få svart på vitt och sluta oroa dig och deffa i onödan så går du och kollar upp detta på vårdcentralen. Eller så fortsätter du leva med oron, testar att deffa(vilket du med tanke på din ålder EJ bör göra) och kommer slutligen fram till att du skulle gått och kollat tidigare.

Valet är ditt, lycka till :)

z_bumbi
2004-12-01, 11:38
Om du menar höftbenen så kommer dom aldrig bli mindre.
Däremot kommer fettansamlingen att släppa av sig själv i stort sett om balansen blir rätt. En orsak till att höftbenen blivit breda kan var att du haft mer östrogen än normalt i kroppen under din uppväxt. Och om du fortfarande växer och har fel på balansen kan det bli ännu värre. Dock brukar skelettet ha växt färdigt ungefär i din ålder om man är normalt utvecklad och inga störningar finns.
Alltså, är du sent utvecklad och har fel hormonbalans kan dina höftben bli ännu berdare och fettansamlingarna ännu större i värsta fall. Men troligen har du växt färdigt i dagsläget. Som sagt jag är ingen expert och spekulerar bara, vill du veta säkert och få svart på vitt och sluta oroa dig och deffa i onödan så går du och kollar upp detta på vårdcentralen. Eller så fortsätter du leva med oron, testar att deffa(vilket du med tanke på din ålder EJ bör göra) och kommer slutligen fram till att du skulle gått och kollat tidigare.

Valet är ditt, lycka till :)

Det här är fan värre än när du propagerade för att man skulle kompensera muskelförlust vid högintensiv träning, var ser du fettansamlingarna och var ser du de breda höftbenen?

Mister cool
2004-12-01, 12:35
Okej Okej, jag hoppas att det är så som z_bumbi säger, eftersom jag inte har tränat nått är jag inprincip helt otränad i det området (i övriga områden också :P)


till kire: Mjo, jag har nog växt klart..nästan helt säker på de, borde inte bli längre än såhär.

Min syster är 18 år...hur lång hon är vet jag inte, men hon e iaf kortare än mig, säkert ett huvud. Vet att hon väger runt 55 ungefär :p hon är normalbyggd..kom och tänka på att det kanske inte är så konstigt att jag har bredare höfter än henne..e ju i övrigt rätt många storlekar större än henne..

Jag gör såhär:
Jag tränar hela kroppen, styrketräning 3 grr vecka. Ser om det blir bättre, blir det inte bättre frammåt mars eller nånting så går jag ner till vårdcentralen, förmodligen har jag växt klart så det lär ju knappast bli sämre :P

jag snacka med min morsa..hon är ingen expert eller nått sånt men hon trodde det berodde på att jag hade lite muskler..:P

Xatzer
2004-12-01, 12:42
du behöver ju inte börja deffa ännu iaf, den saken är säker.
MAX 10kg måstedu gå ner skulle jag tro för att få bort dina "lovehandles" men du går även ner kilon på andra ställen, men tillsammans max 10 skulle jag gissa på , men jag är ingen kvalificerad gissare...
lycka till!

Mister cool
2004-12-01, 13:09
du behöver ju inte börja deffa ännu iaf, den saken är säker.
MAX 10kg måstedu gå ner skulle jag tro för att få bort dina "lovehandles" men du går även ner kilon på andra ställen, men tillsammans max 10 skulle jag gissa på , men jag är ingen kvalificerad gissare...
lycka till!
Hm..okej..
10 kg...då är jag nere på 65 kg, jag kommer förmodligen se ut som ett benrangel..:S
ska jag förlora 10 kg i fett kommer det minst ta 5 månader...ett halvår nästan :S om jag sätter igång nu...

AcidSleeper
2004-12-01, 13:11
Ingen deff!! :nono:

Varför, om du deffar så ser du ju om som du själv sa ett benrangel vilket jag tycker bilderna visar nu! Ge upp tankarna om deff och börja med att bygga massa... sen kan du börja tänka på deff!

Måste ju ha muskler som kommer fram i deff också!

Mister cool
2004-12-01, 13:16
Ingen deff!! :nono:

Varför, om du deffar så ser du ju om som du själv sa ett benrangel vilket jag tycker bilderna visar nu! Ge upp tankarna om deff och börja med att bygga massa... sen kan du börja tänka på deff!

Måste ju ha muskler som kommer fram i deff också!

OkOk jag glömmer tankarna om deff, iaf tills jag har byggt lite muskler.

Detta kanske är en dum fråga, men om man äter rätt, o tränar styrketräning 3 grr i veckan, hur lång tid tar det innan man får resultat?

Altså man märker ju att man blir starkare genom att man orkar lyfta mer osv, men kroppsligt menar jag? Ska jag försöka ta kort varje vecka för att se om det är nån skillnad..det kanske är bra för motivation...??

Johan
2004-12-01, 14:38
OkOk jag glömmer tankarna om deff, iaf tills jag har byggt lite muskler.

Detta kanske är en dum fråga, men om man äter rätt, o tränar styrketräning 3 grr i veckan, hur lång tid tar det innan man får resultat?

Altså man märker ju att man blir starkare genom att man orkar lyfta mer osv, men kroppsligt menar jag? Ska jag försöka ta kort varje vecka för att se om det är nån skillnad..det kanske är bra för motivation...??
Det är lite olika hur resultaten syns, men du är i den ålder där resultaten kan komma snabbt, vilket är bra för motivationen, men ge inte upp om du inte är nöjd efter en månad.
Du kanske inte märker nån skillnad, men omgivningen brukar göra det, men att ta kort som du sa tycker jag är bra, kan vara kul att jämföra sen.
Men kom ihåg att skynda långsamt, allt har sin tid. :)

Mister cool
2004-12-01, 14:41
Det är lite olika hur resultaten syns, men du är i den ålder där resultaten kan komma snabbt, vilket är bra för motivationen, men ge inte upp om du inte är nöjd efter en månad.
Du kanske inte märker nån skillnad, men omgivningen brukar göra det, men att ta kort som du sa tycker jag är bra, kan vara kul att jämföra sen.
Men kom ihåg att skynda långsamt, allt har sin tid. :)
Aa..jag hoppas att jag får synliga muskler fort. Sen har det ju med gener och sånt och göra, vissa verkar ha jättesvårt att få synliga muskler och vissa verkar bara behöva titta på en vikt =)

KIRE
2004-12-01, 16:30
Det här är fan värre än när du propagerade för att man skulle kompensera muskelförlust vid högintensiv träning, var ser du fettansamlingarna och var ser du de breda höftbenen?

Ehh ?
På bilderna!
Hävdar du att fel hormonbalans kan uteslutas till 100% bara genom att du sett 2st bilder framifrån?


Ang det du hängt upp dig på om kompensering av muskelförlust så har du missuppfattat mitt budskap, kanske för att jag uttryckt mig dåligt eller någon annan orsak.

Jorgen
2004-12-01, 17:18
Vill du bygga muskler så är det hård träning och mycket MAT som gäller.
Du är absolut inte fet och att deffa bör ligga längst ner på din prioriteringslista.
Kör hårt nu. :bpump: :eating: :)

//Jörgen

Mister cool
2004-12-01, 17:23
Det ska bli! :cool:

Om ni vill kan ni låsa tråden nu, tror inte det finns så mkt mer att tillägga eller?

//

AcidSleeper
2004-12-01, 17:26
Du behöver nog inte säga till dem att låsa trådar... Om dem ser att trådar man skapar används i fel syfte så låser dem tråden... annars så får dem vara öppen och om inget händer i den så försvinner den ner i raden av andra trådar...

Lycka till med byggandet! :thumbup:

Proteus
2004-12-01, 17:58
Aa..jag hoppas att jag får synliga muskler fort. Sen har det ju med gener och sånt och göra, vissa verkar ha jättesvårt att få synliga muskler och vissa verkar bara behöva titta på en vikt =)

Om musklerna är synliga eller inte beror på fettmängden.
Du är väldigt smal och ung, så om du äter tillräckligt med mat så tror jag att du kommer se riktigt stora skillnader på inte alltför lång tid. Använd dessa tonår då man växer som ogräs till att lägga på dig så mycket massa som möjligt. Sedan efter du lagt på dig åtskilliga kilon så kan du fundera på att deffa så att du får synliga musker :)

Mister cool
2004-12-01, 18:08
hehe ok

Tack för alla råd!!! :hbang:

z_bumbi
2004-12-01, 20:11
Ehh ?
På bilderna!
Hävdar du att fel hormonbalans kan uteslutas till 100% bara genom att du sett 2st bilder framifrån?

Hur kan du ens misstänka att det är ett sådant fel? Vilka indikationer finns det? Du misstänker ju att det är en hormonrubbning och då måste det ju finnas några indikationer på att det är så?

Vad är normalvärden för en 16 åring grabb förövrigt, du är tydligen inte medveten om att det är mitt i puberteten och ett prov avslöjar inte så mycket just därför att utvecklingen är så fruktansvärt olika hos tonåriga grabbar.

En kille växer förövrigt oftast nerifrån och upp, det som först växer är fötterna och sen går det uppåt för att sluta med axlarna som i många fall inte är färdigvuxna innan man fyller 25-30 år. Att man då som 16-åring uppfattar höfterna som stora när man dels inte har hunnit lägga på sig muskler samt dels alltså inte är färdigväxt på bredden ovanför midjan är inte så konstigt. Det är snarare helt normalt och en del av processen att upptäcka hur man kanske kommer att utvecklas framöver.