handdator

Visa fullständig version : Resturanger för hungriga i Malmö


Jense
2004-11-30, 14:29
som topic lyder! :D

Metal_boy_
2004-11-30, 14:30
Mc Grötsvalj..låg nån stans där har jag för mig...man fick skånsk dialekt när man gick därifrån :D ;)

Jense
2004-11-30, 14:34
Mc Grötsvalj..låg nån stans där har jag för mig...man fick skånsk dialekt när man gick därifrån :D ;)


oh, jag tror jag har hittat den. den va djupt nedgrävd i marianagraven. DIN HUMOR ALVTZÅ

Metal_boy_
2004-11-30, 14:36
oh, jag tror jag har hittat den. den va djupt nedgrävd i marianagraven. DIN HUMOR ALVTZÅ

då fanns den ju iaf :)

Slayerized
2004-11-30, 14:55
Casa Mia.
Ligger vid Stortorget, Södergatan tror jag gatan heter.
Riktigt bra kräng!

abjorn
2004-11-30, 14:58
trodde bara ni åt spättekaka i skeaaauuunnneeee? enligt sacha iaf.

Bjorne
2004-11-30, 15:02
Kebaben som finns att tillgå i den här lilla rosa "hydan" borta vid centralen är helt OK, samt att deras "vitlökssås" med konsistens som gele är väldigt god. De har öppet till 04:00 på fre/lör (tror). Perfekt nattakäk, åker in enda från Höllviken bara för att käka där vissa nätter :D

Johan1986
2004-11-30, 15:20
Kebaben som finns att tillgå i den här lilla rosa "hydan" borta vid centralen är helt OK, samt att deras "vitlökssås" med konsistens som gele är väldigt god. De har öppet till 04:00 på fre/lör (tror). Perfekt nattakäk, åker in enda från Höllviken bara för att käka där vissa nätter :D


Alexi grill heter de tror ja. God falafel där med.
Annars är ju Stippes en klassiker.
La empanada som ligger typ vid Caroli. Hyffsad mat men man får mycket.

OT: Bjorne hur gammal är du? Går på sunds?

mini_Arnold
2004-11-30, 15:27
McDonalds!

daja
2004-11-30, 15:32
Fyllekäk på Stippes! Går man därifrån och inte e mätt har man fan binnikermask.

Köttbullen
2004-11-30, 15:37
Kebablandet , Norravall gatan (Y)
Nära o bra från parkering, direkt efter träning

Jense
2004-11-30, 15:39
Alexi grill heter de tror ja. God falafel där med.
Annars är ju Stippes en klassiker.
La empanada som ligger typ vid Caroli. Hyffsad mat men man får mycket.

OT: Bjorne hur gammal är du? Går på sunds?


hehe.. lampa, nada. ja där är ju väldigt mkt mat. men samtidigt smakar det apkuk.

mcd suger, stippes är jag trött på alexi är jag trött på. snackar nu resturanger, inte gatukök som alla nämna är förutom, Slayerized. casa mia är OK

men nu pratar vi buffé mat, typ st markus vinkällare vid stat, runt hörnet vid privé. 250kr för en sjujävla buffe´. sen fanns där ngt ställe där man kunde grilla upp maten själv.. man valde stycken osv själv. ligger vid kanalen

Johan1986
2004-11-30, 15:53
Finns ju rådhuskällaren med. Dom har nånslags filé buffe. Man får äte hur mycket ox och fläskfilé man vill. Tror också det kostar runt 200-250kr.

Jense
2004-11-30, 15:54
Finns ju rådhuskällaren med. Dom har nånslags filé buffe. Man får äte hur mycket ox och fläskfilé man vill. Tror också det kostar runt 200-250kr.


ah ja. just. där är så jävla god mat där med

Kimo
2004-11-30, 15:58
På Fresco vid Ica Supermarket (Södra Förstadsgatan vid Möllan) finns buffé för under 50-lappen. Inte något kulinariskt äventyr direkt men där finns pasta, tonfiskröra, massa sallad, pizza... bara vegetariskt förutom tonfisken när jag var där sist.

Bjorne
2004-11-30, 16:21
Fyllekäk på Stippes! Går man därifrån och inte e mätt har man fan binnikermask.Det köttet är dåligt eller något, jag samt många kompisar får ofta lite kass mage efter den maten.
OT: Bjorne hur gammal är du? Går på sunds?86:a, bor i Skanör men går i Malmö. Själv då? :)

Jense
2004-11-30, 16:29
Det köttet är dåligt eller något, jag samt många kompisar får ofta lite kass mage efter den maten.
86:a, bor i Skanör men går i Malmö. Själv då? :)


känner en björn i skanör. Elvis-Björn

Metal_boy_
2004-11-30, 16:35
ska de inte va billigt me??

daja
2004-11-30, 16:39
[QUOTE=Bjorne]Det köttet är dåligt eller något, jag samt många kompisar får ofta lite kass mage efter den maten.QUOTE]

Kan kanske ha att göra med att de e just på fyllan man e där och käkar? Ni e bakfulla mao!
;)

Jense
2004-11-30, 16:40
ska de inte va billigt me??
man betalar för det man får. och man får det man betalar för

Spiffy
2004-11-30, 16:52
Lunchbuffén på Slagthuset är :thumbup:

Bjorne
2004-11-30, 16:53
känner en björn i skanör. Elvis-BjörnElvis-Björn har jag inte en aning om vem det är :p
Det köttet är dåligt eller något, jag samt många kompisar får ofta lite kass mage efter den maten.

Kan kanske ha att göra med att de e just på fyllan man e där och käkar? Ni e bakfulla mao!
;)Hehe, vid andra tillfällen också. Ingen mat att äta sig mätt på direkt :p

Metal_boy_
2004-11-30, 16:54
man betalar för det man får. och man får det man betalar för


inte alltid det är så Herr kisshumor ;) ibland kan man betala dyrt och få skit

Johan1986
2004-11-30, 17:21
Det köttet är dåligt eller något, jag samt många kompisar får ofta lite kass mage efter den maten.
86:a, bor i Skanör men går i Malmö. Själv då? :)

Har aldrig blivit kass av mat från Stippes.
Däremot mat från thaithai som ligger mellan södervärn och möllan typ.

86:a jag med. Bor utanför Vellinge (V.Ingelstad) och går på sunds

Biceps
2004-11-30, 17:47
"Drulerian" är ju en favorit.. ett litet kebabställe som ligger på den långa gatan som går från jägersro centret in mot stan (vinkelrätt mot norra grängesbergsgatan).. kommer inte ihåg vad fan stället heter.. de serverar även "BAMSI KORV" :D :D
En rejäl "drule" får man för 30:- även kallad "X-stor kebab med nybakat bröd".. den mäktigaste kebaben och samtidigt den godaste som jag käkat i Malmö

Mart|n
2004-11-30, 18:19
hehe.. lampa, nada. ja där är ju väldigt mkt mat. men samtidigt smakar det apkuk.

mcd suger, stippes är jag trött på alexi är jag trött på. snackar nu resturanger, inte gatukök som alla nämna är förutom, Slayerized. casa mia är OK

men nu pratar vi buffé mat, typ st markus vinkällare vid stat, runt hörnet vid privé. 250kr för en sjujävla buffe´. sen fanns där ngt ställe där man kunde grilla upp maten själv.. man valde stycken osv själv. ligger vid kanalen

Det du... Det heter förfan Mongolian Barbeque. 108 kronor kostar det. Desserten är jävligt fräck också!

Bjorne
2004-11-30, 18:38
Har aldrig blivit kass av mat från Stippes.
Däremot mat från thaithai som ligger mellan södervärn och möllan typ.

86:a jag med. Bor utanför Vellinge (V.Ingelstad) och går på sundsSyftar inte på kass i magen som räserskit :p utan att man blir lätt illamånde, typ som inte köttet smälts :p

Tränar du på formtoppen? Tränar själv där, kanske inte bästa folket där, men OK utrusting.

Johan1986
2004-11-30, 19:53
Syftar inte på kass i magen som räserskit :p utan att man blir lätt illamånde, typ som inte köttet smälts :p

Tränar du på formtoppen? Tränar själv där, kanske inte bästa folket där, men OK utrusting.

Tar det via PM istället

Einar
2004-11-30, 21:35
Jense: Du kanske menar Sir Tobys? Man får in en varm täljsten som man steker köttet på. Du får så mycket kött du vill och sen massa såser och pommes till det :thumbup: Några kompisar till mig var där i lördags. Tyvärr kunde inte jag följa med :( :cryout:

EDIT: här är deras hemsida om du är intresserad -> http://www.sirtobys.se/

Jense
2004-11-30, 22:17
Jense: Du kanske menar Sir Tobys? Man får in en varm täljsten som man steker köttet på. Du får så mycket kött du vill och sen massa såser och pommes till det :thumbup: Några kompisar till mig var där i lördags. Tyvärr kunde inte jag följa med :( :cryout:

EDIT: här är deras hemsida om du är intresserad -> http://www.sirtobys.se/


ja SÖR tåbis är bra, där sitter jag inne ibland och är full

Andyh
2004-12-01, 02:10
"Drulerian" är ju en favorit.. ett litet kebabställe som ligger på den långa gatan som går från jägersro centret in mot stan (vinkelrätt mot norra grängesbergsgatan).. kommer inte ihåg vad fan stället heter.. de serverar även "BAMSI KORV" :D :D
En rejäl "drule" får man för 30:- även kallad "X-stor kebab med nybakat bröd".. den mäktigaste kebaben och samtidigt den godaste som jag käkat i Malmö

störst? ja, godast NEJ!

Värnhems "druleria" är fan så mkt godare men där måste man ta minst 2st för att bli mätt

mangs
2004-12-01, 10:54
Apropå kebeb i Malmö.


Någon har gjort en undersökning där de undersökt hygienen samt sökt efter diverse saker hos olika Kebabställen.

Kebabsåsen var trevlig. :(

På 3 utav de 9 ställen innehöll vitlöks-såsens spår av sperma. :insane:

tänk på det, nästa gång ni käkar kebab. :devil:

mangs
2004-12-01, 10:56
Bra ställen iMalmö har ju redan nämnts.

Bäst är St Markus Vinkällare. har aldrig ätit så mycket som där och aldrig varit så mätt.

Sedan är Elyssé hyffsade och likaså Mongolian Barbeque. Mycket mat för lite pengar kategorin vinner nog La Empanada fast smaken är ju kanske inte den bästa men den duger väl om man är hungrig.

Biceps
2004-12-01, 18:45
Kom förresten på vad Drulerian heter... "KITCHEN KINGS"
rekommenderas varmt som sagt... se dock till att det inte är "fettot" som gör kebaben, då får man minst fyllning :(

mangs: visst samma sak som med råttan i pizzan.... skrönor

Spiffy
2004-12-01, 19:37
På 3 utav de 9 ställen innehöll vitlöks-såsens spår av sperma.


Låter ju jäkligt troligt :rolleyes:

Jense
2004-12-01, 19:45
han blev lite sur för att det bara va 3 av 9 =/

Mart|n
2004-12-01, 22:02
Det var säd (sädeslag) och inte sperma.

mangs
2004-12-03, 13:16
ja, tro vad ni vill men det är sant faktiskt.

Ät ni på med god aptit! :D

Jense
2004-12-03, 13:19
ja, tro vad ni vill men det är sant faktiskt.

Ät ni på med god aptit! :D


varje år får man i sig i snitt 15 könshår från snabbmat.

Bjorne
2004-12-03, 14:05
Ser man han som arbetar i ståndet käka på maten så kan man känna sig lugn :p

De borta på den Rosa stugan vid centralen brukar äta maten :)

Andyh
2004-12-05, 02:46
Apropå kebeb i Malmö.


Någon har gjort en undersökning där de undersökt hygienen samt sökt efter diverse saker hos olika Kebabställen.

Kebabsåsen var trevlig. :(

På 3 utav de 9 ställen innehöll vitlöks-såsens spår av sperma. :insane:

tänk på det, nästa gång ni käkar kebab. :devil:

och en normal restauranginspektion innehåller ett test för sperma i den tillagade maten?

ante
2004-12-05, 03:05
För er som tror att allt är grönt, så nämnde de på nyheterna i veckan om nån ägare till en restaurang/pizzeria, som hade en bunt skjutna ringduvor i köket... :(

Muaytudd
2004-12-05, 10:04
Tips, Hai har julbord nu. 375spänn för buffé.

En av Malmös bästa restauranger i all u can eat mode.

Bara svulla! :D