handdator

Visa fullständig version : Årets influensa


Garnax
2004-11-29, 23:21
Ja fy fan den är inte kul.

Svullen hals, värk i all leder, hög feber och spyr upp allt jag ater.

sjukt hungrig nu, inte kakat något på 1½ dag...

Hoppas ingen mer i sverige behover få kännas vid denna pest.

Men det är väl knappast troligt så då kan jag väl få gotta mig i att fler kanske är sjuka :devil:

Så är jag ensam i universum om att må piss?

Yankeee
2004-11-29, 23:23
Aldrig haft influensa.
Hoppas du har kul :thefinger

rossi
2004-11-29, 23:23
Konstigt ska du inte förbanna den som uppfunnit viruset? :confused:

Yankeee
2004-11-29, 23:24
Konstigt ska du inte förbanna den som uppfunnit viruset? :confused:

Vänta bara, snart kommer det en länk till aftonbladet :D

Metal_boy_
2004-11-29, 23:33
jag har redan drabbats...jag kunde inte heller äta ett skit...jag spydde så fort jag drack i 2-3 dagar och hade feber, levde på vätske ersättning, sen kunde jag sucessivt efter några misslyckade försök få i mig några smulor från en skorpa och dricka lite..sen lyckades jag vart efter få i mig en och annan panpizza och jag låg där o såg på film...jag trodde under den värsta tiden av all törst och hunger att jag skulle dö...jag drömde hemska drömmar..det blev inte bättre me vätskeersättningen...den va ju salt o äcklig och visst kanske den va bra för kroppen men jag totaltorkade ur i käften och höll på att dö av törst kändes det som...sen när jag vilat upp mig och återkom till träningen så gick det 1,5-2veckor innan jag åkte på en vanlig förkylning också...förbannade skit!!

Garnax
2004-11-29, 23:47
dricka har jag kunnat, julmust sa jag har fatt i mig lite naring via sockret...men jag vill ha MAAAT

Metal_boy_
2004-11-30, 00:09
dricka har jag kunnat, julmust sa jag har fatt i mig lite naring via sockret...men jag vill ha MAAAT

när jag drack kolsyrat så spydde jag kolsyrat...kom vätska som pyste o fräste när den landade i hinken..ush...du har tur :)

MacLeod
2004-11-30, 01:28
Lät ju extra synd om dig när du bara kunde äta en o annan panpizza din stackare..

Garnax
2004-11-30, 08:23
Konstigt ska du inte förbanna den som uppfunnit viruset? :confused:

jag är juh inte kristen så jag har ingen älskande, human Gud att förbanna för att han skapat något som lever på att göra ett helvete för hans älskade avbild...

Officer
2004-11-30, 08:37
Ska du inte till en turkisk pizzeria och äta lite pizza?

stefannn
2004-11-30, 08:45
Ska du inte till en turkisk pizzeria och äta lite pizza?
det var väl så han fick smittan

John M
2004-11-30, 10:02
det var väl så han fick smittan

:laugh: :thumbup:

kharon
2004-11-30, 10:44
dricka har jag kunnat, julmust sa jag har fatt i mig lite naring via sockret...men jag vill ha MAAAT


Ibland undrar man om du läser fel på tangentbordet då du skriver eller om din dator ibland slår över till engelska så att inte ÅÄÖ fungerar...

Metal_boy_
2004-11-30, 10:48
Lät ju extra synd om dig när du bara kunde äta en o annan panpizza din stackare..


efter 3 dagar ja..och då inte ens började det med sånna...en skorpa eller nått började det me...jag men sånna där Billys...inte nått stort....sen då?

King Grub
2004-11-30, 17:21
Det är värt 180 kronor att vaccinera sig...

kalle_banan
2004-11-30, 17:43
Det är värt 180 kronor att vaccinera sig...
kan man? :confused:

annars är jag så gott som frisk imorrn tycker jag, lite seg idag = mindre/inte alls seg imorrn. annars har jag ju kunnat äta mat, men inte gjort det ändå för jag har inte haft ngn hunger, men allting är på väg tillbaka på plats :thumbup:

Cilia
2004-11-30, 17:50
jag har heller aldrig haft influensan, däremot åkt på en rejäl förkylning nu vilket jag sällan gör men nu kom den.

Min egen hemsnickrade teori är att det inte är bra att vaccinera sig (trots Grubs rekomendationer) och då kan jag ändå göra det gratis genom arbetet. Jag tror att kroppen behöver bygga upp ett bra immunförsvar och att vaccin hindrar det något. Vår sjuksyster såg iofs skeptiskt på mig när jag förde fram min teori vilket inte hindrar mig från att vidhålla den.

(inte bara dum som en åsna utan även envis som en)

King Grub
2004-11-30, 17:52
kan man? :confused:

annars är jag så gott som frisk imorrn tycker jag, lite seg idag = mindre/inte alls seg imorrn. annars har jag ju kunnat äta mat, men inte gjort det ändå för jag har inte haft ngn hunger, men allting är på väg tillbaka på plats :thumbup:

Nu är det nog för sent; sista dagen var 26:e november, om jag inte minns fel. Vaccinationen började för flera månader sedan. Det gäller att vara ute i god tid om man vill att immuniteten skall hinnas bygga upp.

kalle_banan
2004-11-30, 20:17
Nu är det nog för sent; sista dagen var 26:e november, om jag inte minns fel. Vaccinationen började för flera månader sedan. Det gäller att vara ute i god tid om man vill att immuniteten skall hinnas bygga upp.
så det är ingen evig vaccination :( måste man göra det varje år asså? fast det är la värt det kan jag tro... jobbigt med spruta bara :( :( :(