handdator

Visa fullständig version : Restauranger för hungriga i Göteborg


Solros
2004-11-29, 21:57
Någon som har tips på restauranger med billig mat i stora lass i centrala Göteborg? Gärna buffé!

:eating: :eating: :eating:

Xponent
2004-11-29, 22:26
Sukhothai på lilla kyrkogatan har buffé på vardagar och även på söndagar tror jag.

Pez
2004-11-29, 22:55
Någon som har tips på restauranger med billig mat i stora lass i centrala Göteborg? Gärna buffé!

:eating: :eating: :eating:
För ett par år sen fanns det en trevlig kondis/tårt-buffé i Kompassen.. vet inte om den finns kvar... thats good eatin'! :D

Solros
2004-11-29, 23:11
För ett par år sen fanns det en trevlig kondis/tårt-buffé i Kompassen.. vet inte om den finns kvar... thats good eatin'! :D

Låter inte helt fel att få en prinsesstårta i varje näve och bara trycka in i käften, för att sedan varva ner med lite arraksbollar på det! :D


Själv känner jag bara till Pizzabuffén dom har i nordstan. Vill gärna ha tips på restauranger nära Svenska Mässan.

Garnax
2004-11-29, 23:46
kvantitet kan inte ersätta kvalitet :)

Solros
2004-11-30, 00:01
kvantitet kan inte ersätta kvalitet :)

sade han och tryckte förnöjt sin hummer längre in i gapet...

Styx
2004-11-30, 12:27
Inne på Nordstan på övervåningen finns det en skräpmatsbuffé (panpizza, tacos, kycklinglår) för runt 70 spänn. Deras pizza är bra, höll på äta mig till döds i min snålhet i helgen.
Stället heter Lydias nåt.

TCOG
2004-11-30, 12:39
undvik nordstan speciellt just nu, FULLT MED FOLK. och deras pizza på övervåningen är inte ens bra.

det finns annars warehouse också i nordstan med pizzabuffe, men jag tycks mig tro att pan-pizzorna där är av 70% bröd.

det finns kinesisk wok med ris och olika kött/kyckling grytor utan för nordstan bredvid Palace.

annars finns vid scandinavium (bredvid svenska mässan) som vanligt donkan, och 2 italienska pizza restaurangar (har aldrig varit där men verkar fräscht) sen finns också Stures där de serverar stakes och annat.

Finns en bra restaurang vid vägen till scandinavium en som heter Krönleins tror jag, de serverar goda hamburgare också, mittemot finns en annan italiensk restaurang som heter vicente nåt fast det är mest om du har cash.

rossi
2004-11-30, 14:20
undvik nordstan speciellt just nu, FULLT MED FOLK. och deras pizza på övervåningen är inte ens bra.

det finns annars warehouse också i nordstan med pizzabuffe, men jag tycks mig tro att pan-pizzorna där är av 70% bröd.

det finns kinesisk wok med ris och olika kött/kyckling grytor utan för nordstan bredvid Palace.

annars finns vid scandinavium (bredvid svenska mässan) som vanligt donkan, och 2 italienska pizza restaurangar (har aldrig varit där men verkar fräscht) sen finns också Stures där de serverar stakes och annat.

Finns en bra restaurang vid vägen till scandinavium en som heter Krönleins tror jag, de serverar goda hamburgare också, mittemot finns en annan italiensk restaurang som heter vicente nåt fast det är mest om du har cash.

Pizzabuffe låter alles uber !!! :hbang:

Pez
2004-11-30, 14:34
För att svara seriöst så..

"Alla" asiatiska restauranger av budget till medelhög klass håller sig väl med buffé? Mongolisk bbq är ju att rekommendera, var det ligger ett ställe som servar sånt och håller ok klass kan jag inte svara på dock.. såg inte många chipchop-restauranger dom få gånger jag besökt sveriges framstjärt.

vildängel
2004-11-30, 15:17
För att svara seriöst så..

"Alla" asiatiska restauranger av budget till medelhög klass håller sig väl med buffé? Mongolisk bbq är ju att rekommendera, var det ligger ett ställe som servar sånt och håller ok klass kan jag inte svara på dock..
Bamboo vid Lilla torget (Stenpiren, nära Brunnsparken) har jättegod mongolisk bbq-buffé. Den kostar 139:-, men man får äta hur mkt man vill och det ingår salladsbuffé, soppa och glass till efterrätt =) Dessutom får man en liten present! :thumbup: :rolleyes: PLUS att jag dessutom satt bredvid Peps Persson där en gång. :hbang:

Zlin
2004-11-30, 18:18
Bamboo vid Lilla torget (Stenpiren, nära Brunnsparken) har jättegod mongolisk bbq-buffé. Den kostar 139:-, men man får äta hur mkt man vill och det ingår salladsbuffé, soppa och glass till efterrätt =) Dessutom får man en liten present! :thumbup: :rolleyes: PLUS att jag dessutom satt bredvid Peps Persson där en gång. :hbang:

Att du alltid skall vara före!
Gå och skriv på din uppsats istället!

Tricklev
2004-11-30, 18:22
Dessutom får man en liten present!
:

Vad får man för present? :D

fintelligens
2004-11-30, 18:33
Thai garden på järntorget, god bufe med kyckling. Sen finns sibylla! korv med mos

Zakath
2004-11-30, 18:41
Bamboo vid Lilla torget (Stenpiren, nära Brunnsparken) har jättegod mongolisk bbq-buffé. Den kostar 139:-, men man får äta hur mkt man vill och det ingår salladsbuffé, soppa och glass till efterrätt =) Dessutom får man en liten present! PLUS att jag dessutom satt bredvid Peps Persson där en gång.



Trevligt ställe!
Finns tillräckligt med kött där också :eating: :eating:
Presenten man får regerar ju ALLTID :D
Priset är kanske lite högre än snittet, men man får vad man betalar för.
Annars finns det ju massa kinaställen o sånt som jämt har buffé billigt till lunch!

TCOG
2004-11-30, 19:27
det finns en till pizza-hut buffe i nordstan, glömde.

-xR-
2004-11-30, 22:11
Annars finns det ju flera lite exklusivare restauranger längs med avenyn. Joe Farelli är att rekommendera (italienskt och amerikanskt kök). http://www.joefarelli.com/

/ Emil

erk
2004-11-30, 22:15
Annars finns det ju flera lite exklusivare restauranger längs med avenyn. Joe Farelli är att rekommendera (italienskt och amerikanskt kök). http://www.joefarelli.com/

/ Emil
Annars har vi ju den eminenta matinstitutionen Lucky Pål vid Järntorget! Där är sannerligen inte dumt, en fröjd för både öga och gom :D

vildängel
2004-11-30, 22:46
Vad får man för present? :D
En solfjäder, en tjock Buddha-staty, en pojke som spelar/dricker (ser inte vad han gör :em: ) eller nåt annat trevligt i den stilen :D Solfjädrarna luktar gott.