handdator

Visa fullständig version : Discobyggare inför Beach 2005, pumpa nu, DIET sedan?


GymTT
2004-11-29, 21:47
Hejsan

Som rubriken så förstår ni säkert att jag satsar på beach 2005 :cool: .
Heheh många tycker säkert det låter patetiskt men sådan är jag.
Då är min fråga till alla byggare, om jag skall käka sjukt mkt och köra gainers och allt det där köret och satsa på viktökning och sedan cirka några månader innan beach 2005 köra en period med DIET för att få bort det "onödiga" fettet? Visst är det i den ordningen jag skall lägga upp min träning?
Tacksam för seriösa svar. MVH TT

aliquis
2004-11-29, 21:54
Ne, gör tvärtom, deffa bort musklerna du har och ät dig asfet inför beachen ;D

Ne, men om du skall köra på nu vettefan om det hinner hända så mycket till beachen, men vem vet, kanske om man gör rätt? Jag tror dock "sjukt mkt + gainers + hela köret" eventuellt leder till en lite taskig beachform.

HarD
2004-11-29, 21:58
Var noga med vad du äter så att du inte lägger på dig onödigt mycket späck. Sen kan du deffa bort det överflödiga fett du har 2 månader innan eller så.

GymTT
2004-11-29, 22:42
Var noga med vad du äter så att du inte lägger på dig onödigt mycket späck. Sen kan du deffa bort det överflödiga fett du har 2 månader innan eller så.


Hm okejj, ja alltså jag äter aldrig godsaker, har inte ätit godis/chips/kakor
på 6 månader, läsk på 2 år. Så jag förstör inte hur jag skulle kunna lägga på mig egentligen :S Men okejj då kör jag hårt och äter mat rätt och deffar i typ mars - april då :) MVH TT

stenis
2004-11-29, 23:09
Har du gymmet tidigare eller ska du till o börja gymma nu? Om du ska börja gymma nu så e de nog ingen idé att börja deffa till sommarn, då har du inte hunnit lagt på dig mycket muskler asso + om det e din första deff så kommer du loosa rätt mycket.. De flesta gör de första gången..

Lycka till i alla fall!

mvh stenis

pellepedal
2004-11-30, 11:32
Det är tragiskt. Det är det.

Men du är ute i ovanligt god tid.
Det normala är väl att man kommer nån gång i Mars och säger att man vill se ut som Brad Pitt till sommaren. :smash:

GymTT
2004-11-30, 13:25
Det är tragiskt. Det är det.

Men du är ute i ovanligt god tid.
Det normala är väl att man kommer nån gång i Mars och säger att man vill se ut som Brad Pitt till sommaren. :smash:


Tjena, hehe okejj jo jag har faktiskt haft det som mål sedan förra sommaren....några värdefulla tips?? allt behövs... MVH TT

GymTT
2004-11-30, 13:26
Har du gymmet tidigare eller ska du till o börja gymma nu? Om du ska börja gymma nu så e de nog ingen idé att börja deffa till sommarn, då har du inte hunnit lagt på dig mycket muskler asso + om det e din första deff så kommer du loosa rätt mycket.. De flesta gör de första gången..

Lycka till i alla fall!

mvh stenis


Tjena, jag har gymmat seriöst i cirka 3 månader. Under dessa 3 månader har jag legat på snitt 5 ggr i veckan då tränat det mesta, axlar, biceps, triceps, mage, rygg, skulderblad, bröst, men icke ben !! och det TÄNKER jag INTE heller :P så ingen får tjata :P , några värdefulla tips ?? så muskulös som möjligt = målet! :P MVH TT

TCOG
2004-11-30, 13:31
börja träna ben. ;)

GymTT
2004-11-30, 13:36
börja träna ben. ;)


Pallar inte just nu, känns som man vill lägga mest tid på överkroppen då jag vill försöka få så mkt volym som möjligt till nästa sommar, kanske börjar med ben sedan när jag har fått lite mer volym, förutom det så får jag mycket ben när jag kör tennisen, och tennisfysen på klubben är bara ben typ... MVH TT

TCOG
2004-11-30, 13:41
förutom det så får jag mycket ben när jag kör tennisen

:rolleyes:

testa köra lite böj och se om det är lika hårt som "tennis-fysen"

GymTT
2004-11-30, 13:44
:rolleyes:

testa köra lite böj och se om det är lika hårt som "tennis-fysen"


Hehe, men saken e ju den att överkroppen e viktigast att bli stor i enligt mig, så jag kör ben kanske senare mot sommarn....MVH TT

J.Saarela
2004-11-30, 13:46
Pallar inte just nu, känns som man vill lägga mest tid på överkroppen då jag vill försöka få så mkt volym som möjligt till nästa sommar, kanske börjar med ben sedan när jag har fått lite mer volym, förutom det så får jag mycket ben när jag kör tennisen, och tennisfysen på klubben är bara ben typ... MVH TT


Ne för fan träna inte ben,efter som tennis är en grym massbyggare så behövs det ej ;) ..som när man hör folk säga att dom inte tränar ben för dom körde hockey för 5 år sen. :smash:

pellepedal
2004-11-30, 13:53
Tjena, hehe okejj jo jag har faktiskt haft det som mål sedan förra sommaren....några värdefulla tips?? allt behövs... MVH TT

Tips? Ja...

Träna hela kroppen! Tunga knäböj får kroppen att utsöndra så mycket tillväxthormon så överkroppen kan inte annat än växa av det.
Träna hårt och tungt och acceptera att det tar tid att bli stor.
Ät mycket, ät ännu mer, ät så du spricker!

Visst kan man deffa bort fettet efter några månaders träning så musklerna kommer fram, men det är inte direkt snyggt att gå omkring med varken fett eller muskler. Satsa på en ordentlig uppbyggnad och deffa till beach 2006 i stället. Då har du mer att visa upp på stranden.

GymTT
2004-11-30, 13:53
Ne för fan träna inte ben,efter som tennis är en grym massbyggare så behövs det ej ;) ..som när man hör folk säga att dom inte tränar ben för dom körde hockey för 5 år sen. :smash:



hahah nja känns som d einte riktigt e samma sak, skit samma, fram med tips nu, inga ben :D

Droog
2004-11-30, 14:03
Fotboll är minst lika bra för benstyrkan som tennis. :D

Johan
2004-11-30, 14:11
Hm okejj, ja alltså jag äter aldrig godsaker, har inte ätit godis/chips/kakor
på 6 månader, läsk på 2 år. Så jag förstör inte hur jag skulle kunna lägga på mig egentligen :S Men okejj då kör jag hårt och äter mat rätt och deffar i typ mars - april då :) MVH TT
Det kallas JULEN :)

Pepparkakor, pepparkaksdeg, lussebullar, glögg, julskinka, leverpastejj osv.
December är verkligen inte rätt månad att deffa.
Så jag tycker du ska träna på nu, börja deffa i april eller maj om du nu är ute efter beachformen.
Och om du redan är nöjd med dina ben så kanske du inte behöver träna dom så hårt, men nån gång ibland skadar inte, vissa har ju kanske redan grova ben sen tidigare.

GymTT
2004-11-30, 14:18
Det kallas JULEN :)

Pepparkakor, pepparkaksdeg, lussebullar, glögg, julskinka, leverpastejj osv.
December är verkligen inte rätt månad att deffa.
Så jag tycker du ska träna på nu, börja deffa i april eller maj om du nu är ute efter beachformen.
Och om du redan är nöjd med dina ben så kanske du inte behöver träna dom så hårt, men nån gång ibland skadar inte, vissa har ju kanske redan grova ben sen tidigare.


Tjena, ahh förstår men inte för att jag tänker äta ngt av det där men det är sant :) Okejj men då kör jag på nu så börjar jag min första deff i april typ då...
blir nog bra ! Tack så mkt alla. MVH TT..

bear.flowertwig
2004-11-30, 22:54
Hehe, men saken e ju den att överkroppen e viktigast att bli stor i enligt mig, så jag kör ben kanske senare mot sommarn....MVH TT

Kör ena benet nu och så tar du det andra till beach 2006.