handdator

Visa fullständig version : Motiveringstråden


TrasMannen
2004-11-29, 14:17
Har du frångått deffskemat för att det var omöjligt att motstå den dära hamburgerlukten vid leffes gatukök?
Struntat i ett träningspass för att titta på sista bachelor avsnittet??
Har du nu när du slutat röka intalat digsjälv att du faktiskt är värd en "sista" cigg eftersom det gjorde så ont när pubishåret fastnade i rakapparaten.

Berätta om det å få motiveringen tillbaka av alla Kolozzeums medlemmar.

TrasMannen
2004-11-29, 14:18
:booty:

Jag måste bekänna efter ett stort bråk med min tjej gick motivationen ner på årslägsta, vilket gjorde att fredagens pass gick fetbort, en pizza inhandlades, sprit inmundigades, lördagen såg inte bättre ut, med dåliga måltider vid dåliga tider. Söndagen såg lite ljusare ut, men var allt annat än bra. Idag har man fått lite motivation tillbaka (dålig frukost dock). Fifan så fort nåt sånt här händer känner jag mig apdålig. :smash:

mini_Arnold
2004-11-29, 14:22
de flesta vet hur det känns, inklusive jag.

Det suger men betyder inte träningen mer 'än din flickvän? Eller vice versa ska det vara kanske.. betyde rinte din flickvän mer än träningen?

Vet itne vart jag vill komma med detta, skitsamma

TrasMannen
2004-11-29, 14:36
de flesta vet hur det känns, inklusive jag.

Det suger men betyder inte träningen mer 'än din flickvän? Eller vice versa ska det vara kanske.. betyde rinte din flickvän mer än träningen?

Vet itne vart jag vill komma med detta, skitsamma

Tror jag vet vad du försöker inceminera. Flickvännen går ju före träningen såklart. Men ändå inte.

Om jag fick ett ultimatum ifrån min tjej att "mig eller träningen" så skulle jag sagt "hej då, vi hörs". Men det är aldrig något problem.

Tolkia
2004-11-29, 15:26
Tror jag vet vad du försöker inceminera.
Språkpolisen slår till: Antar att du menar insinuera, inte inseminera?
Svenska Akademins Ordbok (http://g3.spraakdata.gu.se/saob/)
Vill inte verka petig i onödan, men ... äh, det blev lite mer än lovligt kul åtminstone för oss med bondebakgrund ... :D

TrasMannen
2004-11-29, 15:30
Språkpolisen slår till: Antar att du menar insinuera, inte inseminera?
Svenska Akademins Ordbok (http://g3.spraakdata.gu.se/saob/)
Vill inte verka petig i onödan, men ... äh, det blev lite mer än lovligt kul åtminstone för oss med bondebakgrund ... :D

Jag menade inseminera :D
Roligare ord helt enkelt.
Inseminera = insinuera
Impregnerad = imponerad
Importerad = imponerad

ja du hajjar grejjen.

The Somberlain
2004-11-29, 15:39
Om jag fick ett ultimatum ifrån min tjej att "mig eller träningen" så skulle jag sagt "hej då, vi hörs"

Allvarligt? isf lär inte tjejen betyda särskilt mkt för dig, och då tycker jag att det är fel att lura i henne att du gillar henne...

ölobrännvin
2004-11-29, 17:08
Allvarligt? isf lär inte tjejen betyda särskilt mkt för dig, och då tycker jag att det är fel att lura i henne att du gillar henne...
Nu är du petig och väldigt OT det var inte det tråden gällde.....


Själv tappar jag motivationen varje helg, jag är ganska petig med maten på veckorna men jag tycker inte att livet är värt nåt om det bara skulle vara disiplinerad träning jämt så det tillåter jag mej :)

mini_Arnold
2004-11-29, 17:27
Allvarligt? isf lär inte tjejen betyda särskilt mkt för dig, och då tycker jag att det är fel att lura i henne att du gillar henne...
Man kan lära sig älska hur många tjejer som helst under ens livstid, men man kan bara älska en Arnold!


Ont: Min motivation kommer och går som den vill.
Inte alltid det hjälper att titta på arnold eller lyssna på clawfinger.
Men eftersom jag duschar 1-2 gånger om dan ser jag mig i spegeln tillräckligt mycket för att inse hur liten jag verkligen är och hur viktigt det är för mig att fortsätta träna.

bear.flowertwig
2004-11-29, 17:35
Tycker det svåraste för motivationen är att man/jag inte har några tydligt uppställda mål. Har funderat fram och tillbaka över det hela hösten. Snart ställer jag i nästa AF(och kommer sist) bara för att ha något att träna mot.

*Flash*
2004-11-29, 21:14
Usch det där med motiveringen är jobbigt, har själv knappt haft någon motivation alls de senaste 2,5 åren om jag nu ska vara ärlig.
Eller ja till och från litegrann men inte så som den var förut.

Anyway, det enda jag tycker funkar för mig är att ha väldigt högt uppsatta mål (och delmål därimellan) som jag verkligen VILL uppnå, det räcker inte med att bara intresset finns utan jag måste vilja det till 110%.
VILL man så KAN man...

Om man av någon anledning är deppig så är väl det bästa man kan göra helt enkelt att försöka göra nånting roligt varje dag och försöka att aldrig hamna hemma sittandes framför tv:n eller datorn och ha tråkigt för då brukar det bara bli värre...

Lycka till med eran motviation :kickass:

The Somberlain
2004-11-29, 21:31
Nu är du petig och väldigt OT det var inte det tråden gällde.....

Nåt är ju fan galet. En frisk person väljer inte trängingen före flickvännen om hon betyder något för honom! Sen får det vara hur mkt OT det vill...

Matte_Maiden
2004-11-29, 21:35
Träningen är en del av mitt liv, kan inte tjejen acceptera det är hon antagligen inte någon del av mitt liv. Tror dock att jag inte skulle behöva välja då jag tror mig vara nogran med valet av framtida fruga. :D

Edit: Det jag menar är, kan hon inte acceptera mitt största intresse vet jag inte riktigt om hon är något att ha. En sak om det var Coleman vi snackade om, men de flesta hobbybyggarna här skulle lätt kunna ha ett normalt liv med en flickvän utan att allt rasar samman och ultimatum ställs.

TrasMannen
2004-11-29, 22:07
Träningen är en del av mitt liv, kan inte tjejen acceptera det är hon antagligen inte någon del av mitt liv. Tror dock att jag inte skulle behöva välja då jag tror mig vara nogran med valet av framtida fruga. :D

Edit: Det jag menar är, kan hon inte acceptera mitt största intresse vet jag inte riktigt om hon är något att ha. En sak om det var Coleman vi snackade om, men de flesta hobbybyggarna här skulle lätt kunna ha ett normalt liv med en flickvän utan att allt rasar samman och ultimatum ställs.


Precis så menade jag. Tränar jag inte blir jag deprimerad. När man blir deprimerad går allt åt helvetet ändå.
Nu är inte träningen mitt största intresse, men en av dem större. Hobbybyggare, thats me.

Och hon visste om att jag är en upptagen kille när hon blev tillsammans med mig (4 år sedan) så det är inget konstigt. Sådant märker man ju snabbt om man passar.

TrasMannen
2004-11-29, 22:09
Nu är du petig och väldigt OT det var inte det tråden gällde.....


Själv tappar jag motivationen varje helg, jag är ganska petig med maten på veckorna men jag tycker inte att livet är värt nåt om det bara skulle vara disiplinerad träning jämt så det tillåter jag mej :)

Så är jag verkligen också :D
helgerna är lite si å så med.
Men i helgen var det extremt.
man kanske behöver lite :whipped:

AcidSleeper
2004-11-29, 22:30
För mig så är motivationen hur bra som helst! :D

Jag ligger just nu i deff och märker hur hekto efter hekto och kilo efter kilo försvinner.... Då blir jag bara mer motiverad att äta bra och träna hårt...

Dessutom har jag inte varit ute och festat på 2månader... vilket i mitt tidigare liv (före deff) är mycket!

hangatyr
2004-11-30, 07:59
min motivation fick sig en rejäl knäck för ett par månader sedan. ett av mina mål i BJJ-träningen klarades av i förtid och jag trodde att det skulel ge mig världens kick. i stället blev det tvärt om, plötsligt var jag tvungen att lägga upp nya mål för min träning och det var väldgit tungt att börja om från början igen, så att säga. lösningen blev att träna lugnt och HA KUL under träningarna. strunta i att lägga ner så mycket energi i att lära mig nya tekniker, att ladda inför tävlingar osv, utan bara ha kul på träningspassen.

resultatet: motivationen kom tillbaka och min avslappnade inställning till träningen gjorde att det plötsligt blev lättare att nöta in nya tekniker: lekfullheten gjorde ngt med mitt inlärningscentrum och allt flyter nu på hur bra som helst.

Wooch
2004-11-30, 09:38
Så fort jag börjar vela och slarvar med kost och träning, så letar jag upp en gammal bild på mig där jag ser ut som en spärrballong. :D

TrasMannen
2004-11-30, 10:30
Så fort jag börjar vela och slarvar med kost och träning, så letar jag upp en gammal bild på mig där jag ser ut som en spärrballong. :D

Hehe, den var bra. Man kanske skall börja med det.
Alternativt att tejpa upp en stor bild på kylskopet där man ser ut som ett herke.

Diggler
2004-11-30, 11:14
Allvarligt? isf lär inte tjejen betyda särskilt mkt för dig, och då tycker jag att det är fel att lura i henne att du gillar henne...

Vänd på det! Låter inte din flickvän dig träna? Då är det du som inte har ett speciellt stort värde i hennes ögon, om hon ställer sådana ultimatum "-Slutar inte du träna så gör jag slut". Direktdumpning FFS! Det är ju ett försök till rent slaveri!

-AG-
2004-11-30, 11:24
Nåt är ju fan galet. En frisk person väljer inte trängingen före flickvännen om hon betyder något för honom! Sen får det vara hur mkt OT det vill...

En "frisk" tjejj säger inte åt en att välja mellan henne och träningen.

The Somberlain
2004-11-30, 18:29
Vänd på det! Låter inte din flickvän dig träna? Då är det du som inte har ett speciellt stort värde i hennes ögon, om hon ställer sådana ultimatum "-Slutar inte du träna så gör jag slut". Direktdumpning FFS! Det är ju ett försök till rent slaveri!

Bara exemplet, "Träningen eller mig", är urlöjligt, m.a.o. existerar inte i verkligheten mellan kära partners. Men att sedan påstå att träningen är mer betydelsefullt är tjejen, d.v.s. att en hobby betyder mer än den person man älskar, tycker jag är fel. Därför sa jag ifrån.

mmartin
2004-11-30, 19:27
hmm motivationsbrist i det grövsta tycker jag är nu i dessa kalla dagar! hemskt men jag kan verkligen inte gå ut o promenera i detta he-tes väder och oroar mig nu som bara den för när det ska bli bättre väder igen eftersom jag hoppas kunna starta min deff i februari så man har lite tid på sig att fixa till sig inför "beachen" :thumbup:

naturligtvis går träningen framför en brud. men går träningen framför "the one"? det är frågan..

TrasMannen
2004-12-14, 11:11
Nu behövs det seriöst med motivering.

Jag känner mig liten och småfet med dålig hållning. Fifan, nu känns det som man vill skita i träningen igen. :(

Piranha
2004-12-14, 12:04
Du kommer få ligga 100 ggr mer än idag när du väger 100 pannor rippad !

så ... iväg å träna nu !

Pdaddy
2004-12-14, 12:18
Haha årets skämt är ju ändå att åka på magsjuka precis när man börjat deffa/dieta och tycker allt e toppen :insane:

Skall se om ja kan trycka i mig min matlåda nu, mmm kyckling (hulk hulk)

Marcus

Arnesson
2004-12-14, 12:29
Orkar inte läsa alla svar, så någon kanske han före mig :)

För mig funkar det bra att ha en träningskompis. Då motiverar man varandra. Tar han mer än mig, måste jag ju träna extra hårt, och vice versa.

Även om man i första hand tävlar mot sig själv, vill man ju inte vara sämre än polaren. Sen spelar det ingen större roll om oilaren är starkare eller svagare. Man villl ju öka minst i samma takt iaf.