handdator

Visa fullständig version : Ägd av polaren *snyft*


Slartibartfast
2004-11-29, 09:47
Min polare är brandman och sjukt vältränad trots att han knappt tränar över huvudtaget. Han är 180 cm och 80 hårda kilon och är byggd som Marky Mark. Hans primära kolhydrat- och proteinkällor är kebab och franskisar. :insane:

Här har man slavat i gymmet i fyra år, är 15 kg tyngre än den jäveln men ser ändå ut som skit i jämförelse. Jävlar vilken träningsmotivation man får alltså :rolleyes:

Killen tränar styrka nån gång i månaden högst och springer eller kör en cirkelträning nån enstaka gång i veckan, och ser ut som jag skulle vilja göra.

Det är så jävla orättvist! Men, jag tar det som en man. Jag vet när jag blivit ägd. Lyckligtvis har jag fått ett kilo choklad av morsan att trösta mig med. :cryout:

Prankie
2004-11-29, 09:50
Är det inte brandmänner som springer med 40kg slang i varje hand samtidig med utrustning som väger ungefär lika mycket? :D Efter en sån dag blir manj u inte direkt peppad på träna. ;)

acke_t
2004-11-29, 09:50
:)

Slartibartfast
2004-11-29, 09:54
Är det inte brandmänner som springer med 40kg slang i varje hand samtidig med utrustning som väger ungefär lika mycket? :D Efter en sån dag blir manj u inte direkt peppad på träna. ;)

Nä, det är såna som tvättar brandbilar, äter grillmat och kollar porrfilm. ;)

mmartin
2004-11-29, 09:56
å andra sidan har du ju en hyfsad motivation för att isf träna ikapp!

"det får ta den tid den tar men jag ska fan träna mig ifatt" exakt den inställningen ska du skaffa!

Sen kan du ju dessutom glädja dig över att det är din kompis som har den fördelen att vara vältränad, det är gör ju varken till eller ifrån för dig, så gläds åt han samtidigt som du biter ihop tänderna och ger dig ut på morgonpromenaden...

Piranha
2004-11-29, 09:57
Tuff luck , så kommer det alltid vara , nån jävel som är bättre genetiskt än du.

Men de är sällan dem som kommer längst, utan träningsnarkomanerna.

Grahn
2004-11-29, 09:58
Vetenskapen menar att desa begåvade människor inte finns så därför kan du ju luta dig tillbaks och notera att du troligen behöver glasögon. :D

Slartibartfast
2004-11-29, 10:38
Vetenskapen menar att desa begåvade människor inte finns

Jasså? På vilket sätt? Han kanske bara är ett hjärnspöke då? ;)

z_bumbi
2004-11-29, 10:38
Är det inte brandmänner som springer med 40kg slang i varje hand samtidig med utrustning som väger ungefär lika mycket? :D Efter en sån dag blir manj u inte direkt peppad på träna. ;)

Något i den stilen, har man ett större jobb varje dag så håller man sig nog i trim.

Grahn
2004-11-29, 10:40
Jasså? På vilket sätt? Han kanske bara är ett hjärnspöke då? ;)

Alla förbränner ju lika vid lika aktivitet, förutom några olyckliga men de är få.

Slartibartfast
2004-11-29, 10:44
Alla förbränner ju lika vid lika aktivitet, förutom några olyckliga men de är få.

Ingen smiley? Du är allvarlig? Så allt snack om snabb/långsam ämnesomsättning är strunt? *smaskar choklad*

Solle
2004-11-29, 10:46
Vi har väl redan kommit fram till att du har snedvriden självbild? ;)

Grahn
2004-11-29, 10:46
Ingen smiley? Du är allvarlig? Så allt snack om snabb/långsam ämnesomsättning är strunt? *smaskar choklad*

Enligt vetenskapen ja, själv är jag osäker men de har en poäng i att det oftast ligger i andra faktorer.

Slartibartfast
2004-11-29, 10:49
Vi har väl redan kommit fram till att du har snedvriden självbild? ;)

HA HA! :laugh: Ja, det är ju förståss sant.

Slartibartfast
2004-11-29, 10:49
det oftast ligger i andra faktorer.

Som vadå?

Peter
2004-11-29, 10:52
ca 10% kan det skilja i ämnesomsättning på folk med samma ålder och kroppsammansättning.

Däremot kan det skilja minst 20% om man bara tittar på ålder och vikt. Eftersom det är den fettfria massan som står för förbränningen. En person som är lite mer aktiv har ofta mer muskler vilket ger dubbel effekt.

Sen finns det givetvis personer med medicinskt fel på ämnesomsättningen och de är undantaget i 10% regeln.

Rataxes
2004-11-29, 10:54
Trodde brandmän hade obligatorisk cardio- och styrketräning nästan varje dag eftersom det är så viktigt för deras jobb att de håller sig i form? :confused:
Menar du att han knappt tränar nånting utöver det? :D

Slartibartfast
2004-11-29, 10:56
ca 10% kan det skilja i ämnesomsättning på folk med samma ålder och kroppsammansättning.

Däremot kan det skilja minst 20% om man bara tittar på ålder och vikt. Eftersom det är den fettfria massan som står för förbränningen. En person som är lite mer aktiv har ofta mer muskler vilket ger dubbel effekt.
.

Men då borde ju jag ha bättre förbränning än honom, eftersom jag har större muskelmassa (jag är INTE 15 kg fetare än honom) :confused:

Jag kanske äter för mycket.

Slartibartfast
2004-11-29, 10:58
Trodde brandmän hade obligatorisk cardio- och styrketräning nästan varje dag eftersom det är så viktigt för deras jobb att de håller sig i form? :confused:
Menar du att han knappt tränar nånting utöver det? :D

Nä, de har ingen schemalagd träning över huvudtaget. Han tränar lite jujutsu ibland och kör lite muskelträning utan vikter. Och lite löpning nån gång i veckan. That´s it. De flesta brandmännen på stationen är feta sälar.

Peter
2004-11-29, 11:12
Men då borde ju jag ha bättre förbränning än honom, eftersom jag har större muskelmassa (jag är INTE 15 kg fetare än honom) :confused:

Jag kanske äter för mycket.

Ja det borde du. Men jag svarade bara på frågan som kom upp om ämnesomäsättning och förbränning.

När det gäller möjlighet att bygga muskler på dålig kost och begränsad träningsmängd finns det betydligt större variationer skulle jag tro.

AcidSleeper
2004-11-29, 13:08
Trodde brandmän hade obligatorisk cardio- och styrketräning nästan varje dag eftersom det är så viktigt för deras jobb att de håller sig i form? :confused:
Menar du att han knappt tränar nånting utöver det? :D

Nepp det har dom inte men dom har ett obligatorisk fyspass varje år som de måste klara. Om de inte klarar det så får de en försöksomgång och om de misslyckas på detta tas de ur tjänst har jag för mig!

Farsan är deltidsbrandman! :thumbup:

Diggler
2004-11-29, 13:20
Gissar att din polare är ganska ung. Åldern tar ut sin rätt förr eller senare för inaktiva frossare. Vänta tills han är närmare fyrtio, och se hur han ser ut då. Slöträning och skräpmat, han kommer vara en lönnfet stackare med gubbtuttar medans du kommer att vara grov som Markus Ruhl.

Jense
2004-11-29, 15:44
jag har en kompis som aldrig tränar. han bänkar 120*2, väger 115kg och ser ut som.. tja, en sånhär wrestler med fett. han har den största nacken jag sett irl, någonsin

JJ
2004-11-29, 15:45
jag har en kompis som aldrig tränar. han bänkar 120*2, väger 115kg och ser ut som.. tja, en sånhär wrestler med fett. han har den största nacken jag sett irl, någonsin

Jerry?





:D

Jense
2004-11-29, 15:54
Jerry?





:D


hahaha.. 12*2 gör han.

ölobrännvin
2004-11-29, 16:55
Vilken jävla skitpolare sparka han på knäskålen så han blir sjukskriven ett år så kanske han lärt sej en läxa !

ante
2004-11-29, 17:19
Vilken jävla skitpolare sparka han på knäskålen så han blir sjukskriven ett år så kanske han lärt sej en läxa !


:laugh:

Froddan
2004-11-29, 17:40
Grahn: Är det sant! Att ämnesomsättningen inte skiljer sig? Känner många smala tjejer som ser ut att vara i topptrim men som _aldrig_ tränar och som äter nästan lika mycket som jag!?

King Grub
2004-11-29, 17:47
Grahn: Är det sant! Att ämnesomsättningen inte skiljer sig? Känner många smala tjejer som ser ut att vara i topptrim men som _aldrig_ tränar och som äter nästan lika mycket som jag!?

Du har väl mer muskelmassa och större kropp än dessa smala tjejer?

Jämförelsen gäller givetvis individer med lika massa.

Rockhard
2004-11-29, 19:00
Ingen smiley? Du är allvarlig? Så allt snack om snabb/långsam ämnesomsättning är strunt? *smaskar choklad*

Kanske är detta som är problemet :thefinger

muddler
2004-11-29, 20:00
har oxå en polare som e brandman, han tränar på gym i snitt en gång i veckan, och killen bänkar 110 kg... tycker iaf jag e jävligt bra, i och med att han aldrig kör bänk för bröst föutom när han maxar annars kör han hantelpress. han e 182cm och väger 83 kilo, oxå han har en jävligt bra fysik men jag knäcker honom i chinsen än så länge iaf :D

Froddan
2004-11-29, 21:52
Du har väl mer muskelmassa och större kropp än dessa smala tjejer?

Jämförelsen gäller givetvis individer med lika massa.Exakt!

Jag väger säkert 20-30 kg mer än en viss tjej. Jag tränar varje dag, hon lirar bandy nån gång i veckan. Hon äter garanterat mer än mig, och även godis, vilket jag knappt äter alls. Jag ökar i vikt (visserligen muskelmassa, men jag ökar vilket betyder att jag har ett energiöverskott right?) och hon ökar ingenting i vikt.

Poängen är att då måste ju hon ha en större ämnesomsättning än mig trots att hon har mycket mindre massa.

Så jag förstår inte hur det kan stämma med det Ghran säger.. :confused:

kal_erixon
2004-11-29, 21:59
hon kanske dyngar ur sig rejält varje dag? eller så har hon det stressigare (?) eller aktivare på nått sätt så hon bränner mer?

Grahn
2004-11-30, 01:14
Så jag förstår inte hur det kan stämma med det Ghran säger.. :confused:

Fattar inte jag heller riktigt ;) men så är det visst.

Hades
2004-11-30, 02:47
Exakt!

Jag väger säkert 20-30 kg mer än en viss tjej. Jag tränar varje dag, hon lirar bandy nån gång i veckan. Hon äter garanterat mer än mig, och även godis, vilket jag knappt äter alls. Jag ökar i vikt (visserligen muskelmassa, men jag ökar vilket betyder att jag har ett energiöverskott right?) och hon ökar ingenting i vikt.

Poängen är att då måste ju hon ha en större ämnesomsättning än mig trots att hon har mycket mindre massa.

Så jag förstår inte hur det kan stämma med det Ghran säger.. :confused:
Hon kanske har problem med näringsupptaget, eller vad säger du Ghran? ;)

Slartibartfast
2004-11-30, 09:02
Gissar att din polare är ganska ung. Åldern tar ut sin rätt förr eller senare för inaktiva frossare. Vänta tills han är närmare fyrtio, och se hur han ser ut då. Slöträning och skräpmat, han kommer vara en lönnfet stackare med gubbtuttar medans du kommer att vara grov som Markus Ruhl.

Han är 24, nio månader yngre än mig.

Slartibartfast
2004-11-30, 09:03
Exakt!

Jag väger säkert 20-30 kg mer än en viss tjej. Jag tränar varje dag, hon lirar bandy nån gång i veckan. Hon äter garanterat mer än mig, och även godis, vilket jag knappt äter alls. Jag ökar i vikt (visserligen muskelmassa, men jag ökar vilket betyder att jag har ett energiöverskott right?) och hon ökar ingenting i vikt.

Poängen är att då måste ju hon ha en större ämnesomsättning än mig trots att hon har mycket mindre massa.

Så jag förstår inte hur det kan stämma med det Ghran säger.. :confused:

Tjejen har bulimi?

Peter
2004-11-30, 10:09
Hur vet du att hon garanterat äter mer än dig? Har ni vägt och skrivit upp all mat och räknat ut energimängden under 3-4 dagar? Hon kankse har ett väldigt fysiskt aktivt liv utan direkt träning?

Ofta är det så att man missbedömer hur mycket andra och man själv äter. Har en bekant som alla påstår att han äter så fruktansvärt mycket och ändå är smal. Bestämde mig för att kolla upp det lite nogrannare eftersom jag också tyckte det verkade konstigt. Det visade sig att han åt högst 3 gånger per dag ofta bara 2. Han äter dessutom väldigt långsamt, vilket gör att han ofta tar 2 portioner till när alla andra redan är klara, vilket ger intrycket att han äter väldigt mycket. Att han dessutom rör sig mycket i vardagen utan att direkt räkna det som träning och har en del muskler jämfört med andra i hans viktklass eftersom han har lite fett. Fettet bränner inget (mer än det det kostar att bära runt det) det är cellmassan som står för förbränningen.

Till slut är vi nästan alltid nere på de där 10% i avvikelse från genomsnittet.

isakssonmartin
2004-11-30, 10:43
nu är det ju så att man ser ju mer muskulös ut om man har lite fett på kroppen även om du har 15kilo mer så kanske du har lite mer fett (dvs inte lika rippad) sen finns ju det altid nåt som har bättre gener blir väldigt lätt musklad och rippad

sånt är livet

Slartibartfast
2004-11-30, 10:49
nu är det ju så att man ser ju mer muskulös ut om man har lite fett på kroppen även om du har 15kilo mer så kanske du har lite mer fett (dvs inte lika rippad) sen finns ju det altid nåt som har bättre gener blir väldigt lätt musklad och rippad

sånt är livet

Jag är definitivt fetare, men inte SÅ mycket fetare. Tror att grejen är att han är nästan perfekt symmetrisk och jag är det INTE.

Diggler
2004-11-30, 11:22
Han är 24, nio månader yngre än mig.

Då är det bara att bida din tid. Ge det några år, gubbmagen och lönnfetman kommer att smyga sig på honom och förtära hans fina fysik. När detta har skett, smyg upp till brandstationen där han sitter med ansiktet kletigt av sötsur-sås och dräm upp VÄRLDENS JÄVLA MARKUS RUHL BICCAR i ansiktet på honom, HÅNLE, OCH GÖR EN STABIL MAGEBEN POSE så att han tappar sin whopper cheese i knät och får sin fina brandmanna uniform sölig av majjonäs. Hånskratta och avsluta med en latspread och gå ut. Du kommer att vara NÖJD.

Slartibartfast
2004-11-30, 15:02
Då är det bara att bida din tid. Ge det några år, gubbmagen och lönnfetman kommer att smyga sig på honom och förtära hans fina fysik. När detta har skett, smyg upp till brandstationen där han sitter med ansiktet kletigt av sötsur-sås och dräm upp VÄRLDENS JÄVLA MARKUS RUHL BICCAR i ansiktet på honom, HÅNLE, OCH GÖR EN STABIL MAGEBEN POSE så att han tappar sin whopper cheese i knät och får sin fina brandmanna uniform sölig av majjonäs. Hånskratta och avsluta med en latspread och gå ut. Du kommer att vara NÖJD.

HA HA HA! :laugh: :rolleyes:

ante
2004-11-30, 15:51
Exakt!

Jag väger säkert 20-30 kg mer än en viss tjej. Jag tränar varje dag, hon lirar bandy nån gång i veckan. Hon äter garanterat mer än mig, och även godis, vilket jag knappt äter alls. Jag ökar i vikt (visserligen muskelmassa, men jag ökar vilket betyder att jag har ett energiöverskott right?) och hon ökar ingenting i vikt.

Poängen är att då måste ju hon ha en större ämnesomsättning än mig trots att hon har mycket mindre massa.

Så jag förstår inte hur det kan stämma med det Ghran säger.. :confused:

hon kanske har ett vilt sexliv :smokin: :notme:

Froddan
2004-11-30, 16:06
hon kanske har ett vilt sexliv :smokin: :notme:
:thefinger

Piranha
2004-11-30, 16:17
Jag är definitivt fetare, men inte SÅ mycket fetare. Tror att grejen är att han är nästan perfekt symmetrisk och jag är det INTE.


Du är alltså avis på att han får det gratis mer eller mindre som du får slita skit för .. :)


Så är de ju ifs , alla kan inte glida på en räkmacka .. vi andra får slita som djur ... och är stolta över det vi kan visa upp..

Slartibartfast
2004-12-01, 13:22
Du är alltså avis på att han får det gratis mer eller mindre som du får slita skit för .. :)


Så är de ju ifs , alla kan inte glida på en räkmacka .. vi andra får slita som djur ... och är stolta över det vi kan visa upp..

KLART SOM SATAN ATT JAG ÄR AVIS! Jag är GRÖN av avund.

Får mina träningsresultat att kännas värdelösa. :(

Slartibartfast
2005-01-06, 17:18
Var på en fika med samme brandmannapolare idag och vi snackade lite träning och kost. Han sade att han aldrig äter frukost och högst ett normalt (varmt) mål mat per dag, och då ofta sånt som ugnskorv med potatismos och annat suboptimalt.

Men jag tror jag har listat ut vad som är grejen med honom. Det är att han har dels betydligt kortare armar och ben än mig, vilket gör att de ser mycket grövre ut är de är rent måttmässigt, samt att han har grövre benstomme än mig. Vidare så har han lägre kroppsfett och rundare muskler. Surt men sant.

Kanske borde köra med svälttekniken jag också.

Förmodligen skulle alla här säga att han ser ut som en räka. Det gör åtminstone min tjej, så det är nog till stor del deffen som gör intryck.

påven
2005-01-06, 17:50
Var på en fika med samme brandmannapolare idag och vi snackade lite träning och kost. Han sade att han aldrig äter frukost och högst ett normalt (varmt) mål mat per dag, och då ofta sånt som ugnskorv med potatismos och annat suboptimalt.

Men jag tror jag har listat ut vad som är grejen med honom. Det är att han har dels betydligt kortare armar och ben än mig, vilket gör att de ser mycket grövre ut är de är rent måttmässigt, samt att han har grövre benstomme än mig. Vidare så har han lägre kroppsfett och rundare muskler. Surt men sant.

Kanske borde köra med svälttekniken jag också.

Förmodligen skulle alla här säga att han ser ut som en räka. Det gör åtminstone min tjej, så det är nog till stor del deffen som gör intryck.

fram med en bild på honom då

Zakath
2005-01-06, 17:57
Grov benstomme är snarare ett minus utseendemässigt, musklerna ser relativt sett större ut med smala leder!

Slartibartfast
2005-01-06, 17:58
fram med en bild på honom då

He he, kan bli svårt. Har ingen bra bild på honom och jag tror han skulle säga upp bekantskapen om jag skulle säga "ta av dig tröjan. Jag ska ta en bild på dig och lägga upp den på nätet." :D

Slartibartfast
2005-01-06, 18:01
Grov benstomme är snarare ett minus utseendemässigt, musklerna ser relativt sett större ut med smala leder!

Har hört folk säga det men jag har aldrig fattat vad fan dom menar. :confused: Smala benpipor ger smala ben.

Jense
2005-01-06, 18:09
ut och träna då slarbifruzt istället för att sitta här

JustinCredible
2005-01-06, 18:11
om man har smala handleder tex så ser ju underarmarna mkt större ut. Mina handleder är ca 15 cm :MrT:

min kusin har nästan 3 cm större underarmar än jag fast mina ser ändå större ut på bild.

snej
2005-01-06, 18:47
Har hört folk säga det men jag har aldrig fattat vad fan dom menar. :confused: Smala benpipor ger smala ben.


Vem fan bryr sej om man har smala BEN? Det är väl för guds skull stora MUSKLER du vill ha :)

Lizard
2005-01-06, 18:49
Jag tror han ljuger lite och att Peter har rätt i valda delar.

För det första så väljs brandmän ut genom fystest och allmän värdering innan de får bli just brandmän. Så han är bättre än genomsnittet redan från start vilket kan ligga i linje med Peters teori. Sen vet jag att alla brandmän jag känner för det första slår ihjäl jourtid med att idrotta; innebandy, styrketräning etc och dessutom regelbundet har rena brandövningar som att krypa och klättra runt med syrgasmask och tuber i trånga tunnlar iförda rena riddarrustningar mm. Sen har de ofta ett arbete på sidan när de är off-duty. Det brukar sällan extraknäcka som revisorer enligt min erfarenhet, utan snarar röjiga trädgårdstjänster och dyl. Kort sagt han underdriver sin fysiska aktivitetsnivå med all sannolikhet.


Lizard

Slartibartfast
2005-01-06, 18:53
Jag tror han ljuger lite och att Peter har rätt i valda delar.

För det första så väljs brandmän ut genom fystest och allmän värdering innan de får bli just brandmän. Så han är bättre än genomsnittet redan från start vilket kan ligga i linje med Peters teori. Sen vet jag att alla brandmän jag känner för det första slår ihjäl jourtid med att idrotta; innebandy, styrketräning etc och dessutom regelbundet har rena brandövningar som att krypa och klättra runt med syrgasmask och tuber i trånga tunnlar iförda rena riddarrustningar mm. Sen har de ofta ett arbete på sidan när de är off-duty. Det brukar sällan extraknäcka som revisorer enligt min erfarenhet, utan snarar röjiga trädgårdstjänster och dyl. Kort sagt han underdriver sin fysiska aktivitetsnivå med all sannolikhet.


Lizard

Whatever. Hans farsa är också brandman på samma station så vi har haft ganska bra koll på vad som försiggår där de senaste 20 åren eller så. Det är INTE mycket till fysisk aktivitet där inte.

Kanske andra förhållanden i Sverige.

Dessutom, varför skulle han underdriva när vi sitter och pratar träning? Brukar du göra det med dina polare?

Slartibartfast
2005-01-06, 19:29
ut och träna då slarbifruzt istället för att sitta här

Men jag har julledigt.

Slartibartfast
2005-01-06, 19:31
[B] Kort sagt han underdriver sin fysiska aktivitetsnivå med all sannolikhet.

Vid närmare eftertanke borde man nog kanske räkna in den cardio han får genom att springa undan alla brudar. :MrT:

Lizard
2005-01-06, 19:33
Whatever. Hans farsa är också brandman på samma station så vi har haft ganska bra koll på vad som försiggår där de senaste 20 åren eller så. Det är INTE mycket till fysisk aktivitet där inte.

Kanske andra förhållanden i Sverige.

Dessutom, varför skulle han underdriva när vi sitter och pratar träning? Brukar du göra det med dina polare?


Det var lite surmagat när allt jag redogjorde för var det jag vet om brandmän (Kungsholmen, Värmdö).

Jag brukar inte prata träning med mina kompisar över huvud taget, men det skulle kunna vara att han helt enkelt avstod att berätta, förutsatt att jag hade rätt i de inledande meningarna.
Nu kanske jag har fel om just din kompis och då finns det bara genetik kvar som orsak så vitt jag kan avläsa av tråden.
Ledsen att det ursprungliga svaret inte föll dig i smaken.


Lizard

Slartibartfast
2005-01-06, 19:41
Det var lite surmagat när allt jag redogjorde för var det jag vet om brandmän (Kungsholmen, Värmdö).

Jag brukar inte prata träning med mina kompisar över huvud taget, men det skulle kunna vara att han helt enkelt avstod att berätta, förutsatt att jag hade rätt i de inledande meningarna.
Nu kanske jag har fel om just din kompis och då finns det bara genetik kvar som orsak så vitt jag kan avläsa av tråden.
Ledsen att det ursprungliga svaret inte föll dig i smaken.


Lizard

Surmagat? Tycker det hade ganska neutralt Ph.

Fattar bara inte varför du tror att min polare skulle sitta och dra rövare för mig. Vad har han att vinna på det?

Lizard
2005-01-06, 20:27
Surmagat? Tycker det hade ganska neutralt Ph.

Fattar bara inte varför du tror att min polare skulle sitta och dra rövare för mig. Vad har han att vinna på det?


...för att du ska bli avis....kanske.....?


Lizard

Slartibartfast
2005-01-06, 20:40
...för att du ska bli avis....kanske.....?


Lizard

I don´t buy it. Det är avfärdat.

edit: som sagt så skulle antagligen alla här på brädan säga att han är en sparris. Jag har ju som de flesta är plågsamt medvetna om en något annorlunda syn än de flesta byggare om vad som är snyggt.

Vissa KAN se ut som discokungar även om de inte tränar. Travis Fimmel t.ex. lär ju inte träna alls, men är ändå kalsongmodell. It´s all genetics, man. Fugeddaboudit.

Olsson
2005-01-06, 20:41
Allt är relativt.
Det han tycker är lite träning, kanske du tycker är mycket. Varför tar du bara inte o deffar slarti? Det är ju så du vill se ut. Överhuvudtaget är cardioträning underskattat av dem flesta på den här brädan.

Slartibartfast
2005-01-06, 20:47
Varför tar du bara inte o deffar slarti? Det är ju så du vill se ut.

För att jag vill inte se ut som jag hade anorexia när jag är påklädd. Vi är lika grova han och jag (förutom att jag har sanslöst mycket bredare axlar) så jag vill inte bli tanigare.

Men deffa ska jag i alla fall, som ett experiment. Ner till 90 ynka kilon till sommaren.

Yankeee
2005-01-06, 20:59
För att jag vill inte se ut som jag hade anorexia när jag är påklädd. Vi är lika grova han och jag (förutom att jag har sanslöst mycket bredare axlar) så jag vill inte bli tanigare.
.

Det viktiga är väl hur man ser ut utan kläder? Jag ser ut som en sparris både med och utan kläder, men hellre det än stor med kläder och småknubbig utan. Inget personligt mot dig :)

Slartibartfast
2005-01-06, 21:02
Det viktiga är väl hur man ser ut utan kläder? Jag ser ut som en sparris både med och utan kläder, men hellre det än stor med kläder och småknubbig utan. Inget personligt mot dig :)

Nej, jag ser hellre bra ut med kläder, eftersom det är så sällan folk ser en utan. Jag känner mig äcklig ifall jag inte fyller ut kläderna åtminstone någorlunda. Kan jag göra det och ha halvjusta rutor så är jag glad.

Yankeee
2005-01-06, 21:03
Nej, jag ser hellre bra ut med kläder, eftersom det är så sällan folk ser en utan. Jag känner mig äcklig ifall jag inte fyller ut kläderna åtminstone någorlunda. Kan jag göra det och ha halvjusta rutor så är jag glad.

Köp mindre kläder då ;)

Slartibartfast
2005-01-06, 21:06
Köp mindre kläder då ;)

Nej, då ser man ju ut som Håkan Hellström.

Jense
2005-01-06, 21:45
skjut dig själv i huvudet då? SÅ KAN DU INTE GNÄLLA MER IALLAFALL"&¤¤%"#######################

Slartibartfast
2005-01-06, 21:54
skjut dig själv i huvudet då? SÅ KAN DU INTE GNÄLLA MER IALLAFALL"&¤¤%"#######################

jag är grymmare än dig i alla fall. :thefinger

Jense
2005-01-06, 22:02
jag är grymmare än dig i alla fall. :thefinger
haha men jag är ju större än pitt. så då måste jag va större än dig med, din jävla fisring

Slartibartfast
2005-01-06, 22:08
haha men jag är ju större än pitt. så då måste jag va större än dig med, din jävla fisring

Men det är du inte.

Och härmed har jag framlagt "Brad Pitts paradox."

*laddar ner några riktigt feta clips från interracialfrency.com och bryr sig inte om Jense*

Jense
2005-01-06, 22:22
Men det är du inte.

Och härmed har jag framlagt "Brad Pitts paradox."

*laddar ner några riktigt feta clips från interracialfrency.com och bryr sig inte om Jense*


alla mina mått är större, och jag ser större ut. så jag är större. din jävla säl

Slartibartfast
2005-01-06, 22:34
alla mina mått är större, och jag ser större ut. så jag är större. din jävla säl

Brad Pitts paradox lägger fram frågeställningen om hur Jense kan vara övertygad om att han är större än Brad när Brad är klart större än Jense.

edit: interracialfrenzy visade sig vara en skitsida.

Grisen
2005-01-07, 00:13
Men det är du inte.

Och härmed har jag framlagt "Brad Pitts paradox."

*laddar ner några riktigt feta clips från interracialfrency.com och bryr sig inte om Jense*

Du är en mycket sjuk man.

Jense
2005-01-07, 00:22
Brad Pitts paradox lägger fram frågeställningen om hur Jense kan vara övertygad om att han är större än Brad när Brad är klart större än Jense.

edit: interracialfrenzy visade sig vara en skitsida.


jag förstår inte. hur kan du, som inte sett mit, veta att brad är större än mig?

Slartibartfast
2005-01-07, 11:15
jag förstår inte. hur kan du, som inte sett mit, veta att brad är större än mig?

Jag har sett dig på kamerabilder.

Knoxville
2005-01-07, 12:03
För att återgå till ämnet kan jag säga att när jag gjorde lumpen som flygplatsbrandman så var jag i bättre form än någonsin tidigare (eller efter för den delen).

Jag har tränat styrke till och från sedan gymnasiet, men under själva brandmannatiden lyfta jag mycket lite skrot. Jag fick mer massa (inte så stor kanske utan 80kg på 177cm) och vart samtidigt betydligt hårdare av alla brandövningar (varje dag), sporter och allmänt slit med att tvätta brandslangar, bära slangkorgar på a 30kg osv. Vi körde ju frivilligt lite styrke, men högst någon gång i veckan. Däremot innebandy/fotboll/volleyboll flera timmar varje dag. Så jag hade alltså mer muskler och mindre fett trots nästan inga kosttillskott, speciellt nyttiga måltider. Dock åt man som en gris och sov ca 8 timmar/dygn.

Hela kroppen fick alltså en rejäl genomkörare varje dag genom alla moment som ingick i själva yrket. Detta byggde lite muskler och gjorde dig hård. Men det kanske är lite slöare på en vanlig brandstation?!

Nu är man 3-4 år äldre. Lite starkare, men betydligt mjukare :(

/Knox

Jense
2005-01-07, 14:09
Jag har sett dig på kamerabilder.


haha. ja, som är ett år gammla osv. men det säger fortfarande inget. om du vill kan jag visa dig en bild där jag är dubbelt så stor som brud britt. bara för att du ska va tyst

RobbeliRobban
2005-01-07, 14:11
Brad är grövst! det är bara kameravinklarna som gör så att han ser liten ut. I verkligheten dwarfar han tom. Sally Struthers.

Grahn
2005-01-07, 14:12
Slarti Brads förkämpe på kolo. ;)

Fattar inte hur ni orkar bry er.....

Slartibartfast
2005-01-07, 15:14
haha. ja, som är ett år gammla osv. men det säger fortfarande inget. om du vill kan jag visa dig en bild där jag är dubbelt så stor som brud britt. bara för att du ska va tyst

Hit me with that shit!

Men tänk på att det är onödigt ifall du inte har något som kan jämföras med rutor på magen.

RobbeliRobban
2005-01-07, 16:55
Hit me with that shit!

Men tänk på att det är onödigt ifall du inte har något som kan jämföras med rutor på magen.

Så Glenn Ross muskler är onödiga? magnus S muskler med? rezazedadehs med?

lol@slarti n his oralripuli

Slartibartfast
2005-01-07, 17:05
Så Glenn Ross muskler är onödiga? magnus S muskler med? rezazedadehs med?

lol@slarti n his oralripuli

Har jag sagt det? Jag sade åt Jense att de var onödigt att skicka en bulkbild. Jag räknar inte fett.

Jense
2005-01-07, 17:11
Har jag sagt det? Jag sade åt Jense att de var onödigt att skicka en bulkbild. Jag räknar inte fett.


jag hade eller har fortfarande kvar rutor på magen. men nu har bulken börjat igen så dom försvinner väl snart igen.

Slartibartfast
2005-01-24, 10:07
Jag och brandmannapolaren snackade igår om varför han äger mig så mycket och vi kom fram till att det är för att vi har så olika benstruktur. Jag är byggd som gubben till höger på bilden, medan polaren är byggd som han till vänster. jag har alltså betydligt mera "yta" att fylla. Så därför äger han mig fast han bara är 82 kg. Vi får se hur det ser ut när jag är nere på 85-90. :(
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/streckgubbar.JPG

Intresseklubben får anteckna dethär så att vi har protokoll på det.

MojjMojj
2005-01-24, 14:49
Lizard: Värmdö-brandstation är ju bara full av sälar. Farsan jobbade som narkosläkare på helikoptern och jag har sommarjobbat där när jag var var 15. De killarna gör fan ingenting (förutom EN kille som tränar arslet av sig).. Gnälliga fjollgubbar hela gänget som blir griniga som fan i flera veckor om de får spö av en 15 åring i bandy. '
Ju äldre gubbarna är desto grinigare och barnsligare är de. :D

påven
2005-01-24, 15:45
om du inte fixar kort på honom innan du postat i den här tråden nästa gång så ska jag rapportera den till en moderator ;)